Toon posts:

[Command line] verbinden met WiFi netwerk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt denk ik al aardig wat. Toch nog even uitleggen. Ik wil namelijk een script maken waarmee je met een draadloos netwerk verbind. Dit kan alleen niet via de GUI, maar wel via de commandline ! echter ik kan nergens vinden hoe/of dat kan in mac osx 10.5 ! Als ik zoek via google vind ik dat het wel kan met linux, maarja dat is heeel wat anders als mac osx ! wie weet dus hoe dit te doen is :) ?

Waarom :| ?
Dit omdat de mac wat problemen heeft met zijn WiFi automatisch op te pakken. Als je dit handmatig zelf doet gaat het allemaal wel goed. heb zelf al genoeg geprobeert. lijkt uiteindelijk aan het logicboard te liggen :(

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

airport is te vinden onder /System/Library/PrivateFrameworks/Apple80211.framework/Resources/. Om te verbinden met een netwerk gebruik je airport -A<SSID> en als het netwerk beveild is voeg je --password=<password>. Houd er wel rekening mee dat dit een PrivateFramework is, wat inhoudt dat de opties met elke update kan veranderen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:05:
[font=mono]airport[/] is te vinden onder [font=mono]/System/Library/PrivateFrameworks/Apple80211.framework/Resources/[/]. Om te verbinden met een netwerk gebruik je [font=mono]airport -A<SSID>[/] en als het netwerk beveild is voeg je [font=mono]--password=<password>[/]. Houd er wel rekening mee dat dit een PrivateFramework is, wat inhoudt dat de opties met elke update kan veranderen.
oke ! daar ben ik al een heel stuk mee. Echter als ik deze syntax gebruik"/System/Library/PrivateFrameworks/Apple80211.framework/Resources/airport --associate=[DRAAD loos] --password=DRAADloos" dan geeft hij GEEN foutmelding, echter hij doet er ook niets mee(en dat is natuurlijk WEL de bedoeling;))
echter wat wel werkt: "/System/Library/PrivateFrameworks/Apple80211.framework/Resources/airport -A --password=DRAADloos" en vervolgens vraagt hij dan om het SSID, dit vul ik in, en dan verbind hij. lijkt erop dat de syntax niet helemaal geacepteerd wordt.

Doel:
Het commando in een automator script gebruiken, en hiervoor moet het dus wel 1 commando zijn (:S)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als er spaties in SSID zitten, dan moeten er wel quotes omheen, dus:
airport --associate="[DRAAD loos]"

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:39:
Als er spaties in SSID zitten, dan moeten er wel quotes omheen, dus:
[font=mono]airport --associate="[DRAAD loos]"[/]
oke het is gelukt nu ! script werkt, en ik ben weer helemaal blij ! hartstikke bedankt voor je hulp Deadalus :) !