Telefoonlijn aansluiten op pc

Pagina: 1
Acties:
  • 683 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06 22:02
Hallo,

Ik had een vraag. Je ziet tegenwoordig allemaal dat bellen via de pc maar dat gebeurt allemaal met voIIP. Nu lijkt me bellen via de pc wel handig maar dat wil ik gewoon via mijn telefoon lijn doen. Nu dacht ik dan haal ik mij gewoon een 56k modem op. Tot dat ik mij realiseerde welke software heb ik daar ik daar voor nodig.

Iemand een idee.

Dat was vraag 1 maar ik liet mijn fantasie ook even op de loop. Als ik dat voor elkaar heb kan ik dan ook een menu maken wat je ook bij die help desken krijgt. Toets 1 om ......

Zo ja welke software heb ik daar voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:26
Hoi Rubben,

Ik vraag me af wat je wil bereiken.
Wil je:
a) Je computer als telefoon gebruiken?
b) Je computer als antwoord apparaat gebruiken?
c) Goedkoper bellen via het internet?

Bij A:
Voorzover ik weet kun je gewoon een losse koptelefoon met microfoon (of een headset) gebruiken. Deze aansluiten op de audio kaart en vervolgens met een software telefoon een nummer kiezen en bellen.
Bij B:
Hiervoor bestaat software, ik weet dat er ooit bij "56k6" modems dergelijke software werd bijgelevert, weet alleen niet hoe dergelijke software heet.
Bij C:
Als je gaat inbellen via 56k6 modem en daarlangs gaat bellen met een telefoon / computer, kun je denk ik alleen goedkoper bellen als je veel internationaal belt

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je bedoelt je pc als telefooncentrale gebruiken ....

ik geloof niet dat asterix iets niet kan op dat gebied

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je moet een fxs/fxo kaart hebben en dan nog asterisk draaien op die PC. totale kosten iets van 300 euro denk ik :p Extern boxje is een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een (tweehands / cheap ass )centrale kan ook toch ... je moet alleen eerst je pc bellen dan ... of mis ik iets ?

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 27-04-2008 13:36 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Linux heeft uitgebreide mogelijkheden voor dergelijke projectjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxr1991
Hmmm de bedoeling was gewoon omdat ik veel achter de pc zit en weinig in de woonkamer dat ik gewoon kan opnemen via de pc. Dat is het hoofd doel.

Linux is opzich geen probleem want ik heb toch al een dualboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
rxr1991 schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:37:
Hmmm de bedoeling was gewoon omdat ik veel achter de pc zit en weinig in de woonkamer dat ik gewoon kan opnemen via de pc. Dat is het hoofd doel.

Linux is opzich geen probleem want ik heb toch al een dualboot.
Is een dect telefoon met handset naast de pc in dat geval niet veel handiger?

Of als je toch al een aansluiting bij je pc hebt kun je daar gewoon een extra telefoon aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxr1991
Ja dat weet ik, maar met een pc heb je wel veel meer mogelijkheden. Opnemen, als je even niet gestoord wilt worden uitzetten, en zo kan ik nog wel wat bedenken.

Het gaat niet om de eenvoud. Het lijkt me gewoon practisch of kijk ik er veel te gemakkelijk tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

rxr1991 schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:15:
Ja dat weet ik, maar met een pc heb je wel veel meer mogelijkheden. Opnemen, als je even niet gestoord wilt worden uitzetten, en zo kan ik nog wel wat bedenken.

Het gaat niet om de eenvoud. Het lijkt me gewoon practisch of kijk ik er veel te gemakkelijk tegen aan.
Kan met een telefoon zonder PC toch ook standaard gewoon al (hoorn van de haak, kabeltje er even uit, cheap ass antw. apparaat van 5 euri)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxr1991
Ja ik snap dat het allemaal wel anders kan, maar mijn vraag was hoe ik mijn manier kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-03 22:36
In de early days van modems zat nog wel eens een stukje software waarmee je inderdaad een VRS (voice response systeem) kon maken. Op de line port sluit je dan de lijn aan en op de phone poort een telefoon. de pc pakte dan de lijn op en op basis van de keuze ging de phone port wel of niet over.

google maar eens op: voice response system modem

je krijgt linkjes genoeg ;) en of daar een gratis versie tussen zit?
rxr1991 schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:15:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

Waarom is iedereen zo negatief? We zijn hier toch op Tweakers.net? En hier is een tweaker die misschien een niet zo heel erg gangbaar idee heeft, maar dat wil nog niet zeggen dat hij het meteen maar moet laten?

Volgens mij wil Ruben gewoon de telefoon opnemen via de computer als hij gebeld word. Het lijkt mij dat een 56k modem die aangesloten is op het telefoonnetwerk en een eenvoudig programma voldoende moet zijn. Ik heb in een grijs verleden wel eens met een 14k modem gebeld via een microfoon en over de boxen, maar ik kan me niet herinneren welke software ik daarvoor gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Asterix software gaan gebruiken, met linux freeware gaan prutsen of zoeken (jazeker, een eigen activiteit) naar freeware programma's/servers onder Windows. Via Google bv.

Om je een heads up te geven: http://www.modemtools.com/
http://www.newfreedownloads.com/find/voice-modem.html

Allerhande dialers etc. Zoekt en gij zult vinden...

[ Voor 36% gewijzigd door Edgarz op 27-04-2008 20:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:44

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, een software telefoon applicatie en een modem, meer heb je niet nodig.. Dat had je met ene beetje zoeken ook wel kunnen vinden..
Verder heeft dit erg weinig met Netwerken te maken..

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.