Toon posts:

Wie kan mij helpen!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de temp van mn e8400 blijft rond de 50 schommelen
terwijl als ik dit met realtemp check is het een stuk lager

Afbeeldingslocatie: http://i191.photobucket.com/albums/z284/kashualty/temp.jpg

mijn specs

antec p182
intel core 2 duo E8400
Asus EN9800GTX/HTDP/512MB
Be Quiet 450W ATX V2 2 PSU Dark Power
CoolerMaster CPU Fan Sphere Universal 4 Heat Pipes
Asus P5E3
OCZ 2GB DDR3 PC3-10666 Gold Edition

kan het zijn dat ik teveel koelpasta heb aangebracht?
zo ja, kan ik de cpu koeler van de processor afhalen en moet ik dan de pasta? die er nog op zit of er op zit af halen
of moet ik een andere koeling kopen?

help mij!

alvast bedankt _/-\o_

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
Je titel is allesbehalve inhoud dekkend..

Koelpasta is altijd heeeel dun uitsmeren. Met zo'n tubetje kan je een batterij aan CPU's van koelpasta voorzien.

Daarnaast is airflow natuurlijk ook belangrijk. Toen ik bijv mijn kast ontdeed van het stof zakte de temperatuur met heel wat graden. Daarbij komt natuurlijk ook nog de plek van je pc, op zolder is het natuurlijk veel warmer dan in de huiskamer.

50 graden is niet zo'n heel groot probleem lijkt me...

[ Voor 5% gewijzigd door Sypher op 27-04-2008 12:56 ]

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Als je de koeling eraf haalt, moet je hem daarna schoonmaken(cpu ook), en nieuwe koelpasta aanbrengen.
Verschillende uitleesprogramma,s gebruiken niet altijd dezelfde TJMax, daarom krijg je vaak andere temperaturen te zien. Mocht de koeler er verder wel goed opzitten, met de juiste hoeveelheid koelpasta, kan het ook zijn dat de DTS de temps niet goed uitleest.Ik neem aan dat dit de temperatuur idle is?, zou je ook eens moeten posten wat hij stressed doet.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Denk inderdaad teveel/te weinig koelpasta.
Heb dezelfde cooler en jouw cpu heeft een lagere tdp als de mijne, E6750 en ik loop op ~26C idle en ~50C load @3.44GHz, ambient 22C ;)
Heb je de sticker van de koperen backplate afgehaald? Misschien domme vraag maar toch.
En heb je hem strak genoeg aangedraaid, met kussentjes ertussen?

En maak hem schoon met wattenstaafje en aceton of alcohol, alle resten moeten weg zijn :P, indien je besluit hem eraf te halen.
Bij plaatsen een rijstekorrel pasta op midden van de cpu en cooler monteren, kruislings aandraaien dat ding ;)

[ Voor 36% gewijzigd door DaLoona op 27-04-2008 20:18 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

Topicstarter
cool erg bedankt voor de informatie!
ik heb onderhand een nieuwe cooler besteld en ga hem anders monteren
dus zoals daloonze zegt met een rijstkorrel aan hoeveelheid op zowel processor en cpu koeler
en is het mogelijk om wat er nu op zit met gedenatureerde alcohol schoon te maken!?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:20:
is het mogelijk om wat er nu op zit met gedenatureerde alcohol schoon te maken!?
ja dat kan en doe alsjeblieft ook wat aan je interpunctie en enter-gebruik hoofdletters zijn trouwens ook geen overbodige luxe

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 03-05-2008 15:25 ]

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Lees je wel dezelfde tempen uit. Met een e8400 zijn er 3 verschillende temperaturen voorhanden. Van de gehele CPU, van core 0 en van core 1. Alle 3 de temperaturen zijn anders.

Speedfan geeft ze allemaal weer. Ik weet niet hoe groot de verschillen zijn.

Wat de temp bij iemand anders is zegt niet zoveel, is van zeer veel factoren afhankelijk, waarbij stofvrij er maar één is.

/edit typo's :(

/edit2 Ik kan het nauwelijks lezen op jouw screenshot. Met Alt+PrintScreen wordt alleen een screen shot van de actieve applicatie gemaakt, d.w.z. een hoop onnodige troep minder en duidelijker plaatjes. Plus dat ik nog steeds niet de verschillen weet tussen de diverse applicaties.. :?

[ Voor 28% gewijzigd door Pjerry op 03-05-2008 15:37 ]

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik zou hier eens op googlen. Ik heb zelf ook een E8400 en ik heb meerdere malen gelezen dat de meeste programma's flinke moeite hebben met de correcte temperatuur weer te geven van deze nieuwe 45nm processoren. De meeste bronnen wijzen erop dat Realtemps de juiste temperatuur weergeeft, maar helemaal zeker is het nog niet.
Pagina: 1