Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, toen ik vanmorgen achter mijn laptop ging zitten (die ik aan had laten staan vannacht) stond er opeens deze boodschap op het scherm. Na de laptop uit -en aangeschakeld te hebben, verscheen deze melding weer, vlak na het BIOS-scherm.
Ik neem aan dat de bootsector of bootloader kapot is. Hoe kan ik dat herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 09:08
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 12:02:
Hoi, toen ik vanmorgen achter mijn laptop ging zitten (die ik aan had laten staan vannacht) stond er opeens deze boodschap op het scherm. Na de laptop uit -en aangeschakeld te hebben, verscheen deze melding weer, vlak na het BIOS-scherm.
Ik neem aan dat de bootsector of bootloader kapot is. Hoe kan ik dat herstellen?
vista cd erin en de startup repair uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Akkoord. Moet ik dus eerst Vista downloaden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bovendien heb ik nu niet de beschikking over een DVD brander. Is er echt geen andere manier? Een Vista boot-CD ofzo, waar alleen wat noodzakelijke bestanden op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Het lijkt me raar dat je bij je laptop totaal geen cd's geleverd hebt gekregen om vista opnieuw te installeren danwel te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 27 april 2008 @ 12:23:
Het lijkt me raar dat je bij je laptop totaal geen cd's geleverd hebt gekregen om vista opnieuw te installeren danwel te repareren.
Tja, zo gaat dat tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:45
Het wil helaas bij sommige laptop fabrikanten idd zo zijn dat er alleen een image word meegeleverd en niet een losse windows dvd/cd.

Ik denk dat idd een windows dvd de enige oplossing is! (heb je ook geen console van de fabrikant om windows te herstellen dan?)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wacht even. Ik heb net de laptop weer aangezet om te kijken of de HDD wel in het BIOS wordt gedecteerd, maar nu start ie dus gewoon weer op naar Windows!
Dus nu heb ik 2x 'Operating System not found' gekregen, en na een kleine afkoelingsperiode krijg ik die foutmelding niet meer.
Iemand enig idee hoe dat kan? Staat mijn harde schijf op punt van sterven? Of heb ik een virus ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 12:48:
Wacht even. Ik heb net de laptop weer aangezet om te kijken of de HDD wel in het BIOS wordt gedecteerd, maar nu start ie dus gewoon weer op naar Windows!
Dus nu heb ik 2x 'Operating System not found' gekregen, en na een kleine afkoelingsperiode krijg ik die foutmelding niet meer.
Iemand enig idee hoe dat kan? Staat mijn harde schijf op punt van sterven? Of heb ik een virus ofzo?
ga naar www.ultimatebootcd.com of na de website van je HDD fabrikant om een HDD-test-tool te downloaden. op de ultimate boot cd staan meerdere HDD test utils van diverse fabrikanten. tevens memtest86, memtest86+ en overig testmeuk.. altijd handig.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Misschien interessant om even te vermelden wat voor merk en type laptop je hebt, want het kan inderdaad een warmteprobleem zijn. En dat kan voor die laptop vaker voorgekomen, het probleem kan zelfs speciaal binnen je garantie zijn opgenomen nadat ze teveel laptops met dat probleem hebben teruggekregen. Ik schets maar even wat.

Het kan zijn dat je topic daarna naar Complete Systemen & Laptops wordt verplaatst, omdat dit begint te lijken op een laptop-probleem en niet zozeer op een probleem van Windows.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:01

Reptile209

- gers -

Deze melding zou ook kunnen worden veroorzaakt door een (non-bootable) CD of USB-stick in je laptop. Check de boot-sequence in je BIOS eens? Heb je toevallig een stickie of een CD uit je laptop gehaald tussen de pogingen?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:55
Yep, die USB stick overkomt mij ook vaak :)

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1