Toon posts:

hd monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views

Verwijderd

Topicstarter
Om ruimte besparen en omdat ik graag een hd tv zou willen hebben zit ik eraan te denken om een hd monitor te kopen. Dan heb ik tenminste twee vliegen in 1 klap. Het enige probleem is dat ik totaal niet thuis ben in hd tv's laat staan hd monitoren.
Wat zijn de dingen waar ik op moet letten of beter nog, kunnen iemand mij een paar schermen aanraden? Het scherm zal gebruikt worden voor 3d applicaties(maya), films en rond de zomer vakantie wil ik graag een ps3 aanschaffen die dan natuurlijk ook op het scherm aangesloten moet kunnen worden.

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05 07:37

Dani86

AeroGeek

Ik weet dat HP een 26" scherm levert met HDMI aansluiting en die 1080P resolutie ondersteunt.

Maar je kan beter een goeie Full HD tv nemen. Dan ben je qua prijs/opties beter uit. En je kan dan ook je PC erop aansluiten dmv een DVI -> HDMI kabel.

Maargoed, een vriend van mij heeft z'n PC aangesloten op zn LCD TV. Persoonlijk vind ik het niet prettig werken. Je kan in jouw geval beter ff doorsparen en zowel een TV en een niet al te dure 19" TFT monitor kopen imho.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik stel voor dat je eerst zelf begint met wat vooronderzoek in plaats om hier vanaf het nulpunt je kennis op te gaan bouwen. Er is erg veel te vinden over goede TFTs hier op GoT alleen al, er zijn meer mensen die een goede monitor voor beide doeleinden gebruiken. Zoek bijvoorbeeld de grote oudere TFT topics op, daar staat een hoop kennis is. Zet voor jezelf op een rijtje wat je eisen zijn en wat het dus om het lijf heeft (aansluitingen, functionaliteit, etc), dat is heus geen rocket science.

Op deze manier is je topic simpelweg een Wat-moet-ik-kopen-topic, welke niet gewenst zijn.
Voor wat pointers kun je een blik werpen op back up and running. Deze gaat voornamelijk over videokaarten, maar je kunt er wel een goed idee uithalen wat de bedoeling is voordat je een topic opent :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.