BIOS weg, meteen maar een TBird 1200 erbij?

Pagina: 1
Acties:

• Shemez
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-04 13:17
Ik heb dit weekend mijn Asus A7V gesloopt door m'n bios verkeert in te stellen. Als ik mijn computer nu aanzet gaan de HD's en fans aan, maar blijft de monitor uit. Ik heb van alles geprobeerd maar hij gaat gewoon niet meer aan. Hij zegt ook niet na een reset dat er iets verkeert is en dat mijn BIOS instellingen gereset zijn.

Ik wil dus een nieuw moederbord kopen. Ik ga voor de Abit KT7A want er waren wat kleine dingen die me niet bevielen aan de A7V. Nu heb ik een Duron 600@800 en zit erover na te denken om maar meteen een TBird 1200 erbij te bestellen. Maar ik vraag me af of dit wel zoveel sneller is. Ik draai Windows 2000 en gebruik deze computer eigenlijk alleen om te programmeren en surfen.

Moraal van dit verhaal? Iemand enig idee of ik die A7V nog aan de praat kan krijgen? En zal ik mijn geld in een TBird steken of boeit dat niet zo.

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kijk in de handleiding van je mobo waar de jumper zit waar je je bios mee kan resetten, ff verplaatsten en je a7v is zo goed als nieuw:)

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Je kan beter zoals je zelf al voorstelde een Asus A7V133 of een AbitKT7A nemen, dan kan je je duron nog lekker fsb klokken, en dan heb je echt geen 1.2 ghz meer nodig.

Don't You stare there, Operate!

• Shemez
Op zondag 18 februari 2001 18:19 schreef Hyperbird het volgende:
Kijk in de handleiding van je mobo waar de jumper zit waar je je bios mee kan resetten, ff verplaatsten en je a7v is zo goed als nieuw:)
Heb ik al gedaan. Op die Asus moet je twee puntjes kortsluiten. Dit boeide niet. De machine herstart en voor de rest blijft het beeld zwart. Ik heb zelfs de batterij (en de stekker) er een dag uit gehad. Mocht allemaal niet baten. Misschien is er wel iets anders stuk gegaan, maar wel heel toevallig nadat ik mijn BIOS instellingen veranderd heb.

Verwijderd

Batterij eraf, en dan je pc ff aanzetten.
Batterij opnieuw plaatsen, en kijken wat ie dan doet. Helpt dit nix, probeer hetzelfde dan ook eens, maar dan ook de jumper omzetten voor de bios reset.
Heeft mij ook eens geholpen om me mobo weer in werking te stellen.

Verwijderd

twee puntjes kortsluiten? volgens mij lul je, er zit toch gewoon een Clear CMOS jumper op?

Verwijderd

is je proc niet stuk of je geheugen of iets ander zou eerst is kijken wat stuk is

Verwijderd

naar mijn weten heeft dit bord geen bios reset jumpertje, en idd kan je het met een kortsluiting de bios resetten en dat is geen gelul ;) vraag me alleen niet hoe

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
er zitten 2 contactjes... als je die kortsluit met een schroevendraaier word de bios gereset.

ik vind het stom. ze hadden best 2 pinnetjes erop kunnen zetten dan was het een jumpertje.

kun je trouwens niet gewoon een nieuwe bios chip bestellen? voor als ie echt kapoet is. kost maar een paar tientjes dan.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

ten eerst. bios resetten, als dit niet lukt asus bellen en vragen om een nieuwe bioschip ( vriend van bij had zijn abit kt7-raid kapot geflashed, abit gebeld, en twee dagen later had ie de nieuwe bioschip in huis, GRATIS)
Ik weet niet wat je allemaal al geporbeert hebt.
Maar trek eens alles los en zet het opnieuw in elkaar, met alleen geheugen,videokaart aagesloten.
Ben je aan je geheugen instelling/fsb geweest ?
Dan is hier misschien iets mis mee waardoor ie niet wilt booten, hoe kun je dit oplossen. Zet je FSB terug naar 90. Dan start je geheugen altijd wel op.

sja ik kan nog meer bedenken maar begin hier eens mee...
Niet te snel de moed opgeven, een mobo is niet zo snel stuk, gewoon zonde om nu al een nieuwe te kopen. En die TB zou ik zeker niet kopen. Zo'n Duron is nog snel genoeg. Spaar je geld liever om over een tijdje een echte nuttige upgrade te doen

Geen inspiratie

• Shemez
Die puntjes kortsluiten is idd geen gelul nee ;)

Ik heb die hele computer al uit elkaar gehaald, dus die ga ik zo weer in elkaar zetten om te kijken wat er gebeurd als ik de batterij truuk uithaal. Ik wil geen nieuwe bios bestellen, als ik geld uit ga geven kan ik net zo goed meteen iets nieuws kopen om mee te spelen. Anders voel ik me zo lullig :)

Ik ga aan het knutselen. Ik houd jullie op de hoogte. Later!

• Shemez
Martijn,

Vooral dat stukkie over gratis nieuwe BIOS chip klinkt erg goed! :P

Maar ik ga nu eerst nog even knutselen.

• Shemez
DAMN!!! Hij doet het weer! Zonder batterij herlaarsen was de truuk! :7

Thanks Rembo!

Verwijderd

scherm blijft zwart?

dan denk ik dat je fsb te hoog staat en dat ie gewoon niet boot !!!

bios resetten of nieuwe chip en klaar ...

en anders begraven

Verwijderd

"herlaarsen" ?
Is dat een nieuwe truuk? >:)
(duikt meteen de handleiding in)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hmm, als al het voorgaande niet helpt is het misschien een idee om eens beroep te doen op de garantie? Neem aan dat je bord nog geen jaar oud is....

Verwijderd

To Stiefel or not to Stiefel, that was the question.. :+
Pagina: 1