Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Stel voor je maakt een afspraak op je werk en je wilt die afspraak ook in je agenda thuis hebben. Hoe doe je dat dan? Vervolgens maak je ook een afspraak thuis en die wil je ook in je agenda op je werk hebben, wat moet dan doen? Niet uitvinken? Anders synchroniseerd die toch niet? Of zie ik het verkeerd?
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Verwijderd
Ah. Als ik nou PC2 (exchange server) heb aangevinkt en synchroniseer daarmee. Vervolgens sluit ik hem aan op PC1 synchroniseerd die automatisch met PC1 en ik laat de vinkjes gewoon staan. Ik bedoel zet die nieuwe afspraken van PC2 dan automatisch op PC1 en nieuwe afspraken van PC1 op mijn PDA? Daarna wil ik natuurlijk de nieuwe afspraken die ik heb overgebracht naar mijn PDA van PC1 overzetten naar PC2. Lukt dit zonder de vinkjes uit te vinken?Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 01:16:
Als je niks uitvinkt dan synct die alles op de twee plaatsen, maar als je dingen gaat uitvinken dat gaat hij die dingen natuurlijk ook niet syncen.
Als ik niets uitvink dan wil activesync alleen syncen met PC1 waar de contacten en calender staat aangevinkt. Wil ik vervolgens syncen met PC2, dan moet ik de vinkjes dus weghalen, maar dan krijg ik de volgende melding:
Als u verder wilt gaan, moet ActiveSynce alle Contacts van uw Pocket PC verwijderen. Wilt u doorgaan?
En als je dat dus doet dan haalt die alle gegevens die op de PPC staan weg en zet de nieuwe gegevens erop. Dit terwijl ik het gewoon wil combineren.
Ik wordt een beetje knettergek van dit probleem. Moet je dan helemaal niets uitvinken? Je moet toch aangeven welke PC je wilt syncen?
Printscreen melding ActiveSync
Alle partnerships verwijderen. Dan als eerste synchronisatie met exchange instellen en uitvoeren. Daarna koppelen aan de computer en daar synchroniseren (alleen de mail kan dan niet).
Zo heb ik het hier ook werkend!
Het probleem in mijn geval is dat ik twee werkgevers heb, waarbij ik dus de agenda punten die ik bij de een invoer, via kabel wil synchen naar mijn PDA en als ik bij de andere ben, weer via kabel naar de agenda die ik daar in outlook heb.
Hoeft niets fancys te zijn, als mijn agenda er maar overal hetzelfde uitziet! Weet iemand hoe dit moet? Ik weet dat het kan, een collega heeft het ook voor elkaar, maar die weet niet mee hoe die dat gedaan heeft...
[ Voor 32% gewijzigd door Tiberium op 29-03-2009 15:22 ]
"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"
Verwijderd
ik sync mijn tytn II via exchange met de exchange-server van het werk en via missing-sync met outlook op mijn mac. zo kan ik met 2 verschillende agenda's en adressenbestanden synchroniserenTiberium schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:49:
Sorry voor het bumpen, maar ik loop met dit probleem en dit topic lost het niet op. Ook kan ik er via andere bronnen geen oplossing voor vinden. De post hierboven stelt voor om eerst met "exchange te syncen", wat daarmee bedoeld wordt weet ik niet precies.... Als ik het parnerverband instel dan klik ik dat venster weg (want volgens mij gaat dat over e-mail, ik hoef alleen maar agenda te syncen). Na dat venster kan ik de vinkjes plaatsen bij wat ik wil syncen. Maar zoals hierboven beschreven wordt, bij het tweede apparaat waarmee ik een verband wil aangaan, kan ik agenda niet aanvinken, zonder het partnerverband op dit vlak met het eerste apparaat te verbreken...
Het probleem in mijn geval is dat ik twee werkgevers heb, waarbij ik dus de agenda punten die ik bij de een invoer, via kabel wil synchen naar mijn PDA en als ik bij de andere ben, weer via kabel naar de agenda die ik daar in outlook heb.
Hoeft niets fancys te zijn, als mijn agenda er maar overal hetzelfde uitziet! Weet iemand hoe dit moet? Ik weet dat het kan, een collega heeft het ook voor elkaar, maar die weet niet mee hoe die dat gedaan heeft...
Klopt, ik weet dat het mogelijk is. Ik heb ook een HTC Tytn II. Mijn vraag is niet OF het mogelijk is, maar HOE ik het voor elkaar krijg in mijn (en bovengenoemd) specifieke geval...Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:47:
[...]
ik sync mijn tytn II via exchange met de exchange-server van het werk en via missing-sync met outlook op mijn mac. zo kan ik met 2 verschillende agenda's en adressenbestanden synchroniseren
[ Voor 14% gewijzigd door Tiberium op 29-03-2009 15:26 ]
"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"
Verwijderd
op mijn windows pc lukte het niet, met mac dus alleen met missing-sync en dat zonder truukjes of extra instellingen. Geen idee of dat missing-sync voor windows te krijgen is, dan zou het zo moeten lukken.Tiberium schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:20:
[...]
Klopt, ik weet dat het mogelijk is. Ik heb ook een HTC Tytn II. Mijn vraag is niet OF het mogelijk is, maar HOE ik het voor elkaar krijg in mijn (en bovengenoemd) specifieke geval...
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ok marzman, thx voor je reactie. Is het dan dus zo dat ik bij het opzetten van het partnership met 1 pc de exchange server gegevens moet invullen, en bij het opzetten met de tweede pc dat juist NIET moet doen en dat ik dan met beiden kan syncen?Marzman schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:01:
Syncen met meerdere bronnen gaat prima inderdaad. Ik syncte ook met een pc thuis en met Exchange op het werk. Alleen is het jammer dat je maar een Exchangeserver op kan geven nu ook Gmail ondersteuning heeft contacts en afspraken te syncen. Aangezien het een privetelefoon is heb ik de exchangeserver van mijn werk er maar uitgegooid.
[ Voor 13% gewijzigd door Tiberium op 03-04-2009 22:39 ]
Als je synced met exchange kun je dat instellen in active sync op de telefoon. Je hoeft dus niet via active sync op de pc in de exchangeomgeving te syncen omdat je telefoon direct met de server synchroniseerd.Tiberium schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:35:
[...]
Ok marzman, thx voor je reactie. Is het dan dus zo dat ik bij het opzetten van het partnership met 1 pc de exchange server gegevens moet invullen, en bij het opzetten met de tweede pc dat juist NIET moet doen en dat ik dan met beiden kan syncen?
/▌
Verwijderd
Allicht, het probleem treedt bij jou niet op, omdat jouw situatie anders is: je zegt het zelf dat jij synct met 2 apparaten, waarvan 1 een mac is. Ik heb het hier over 2 pc's. Ter verduidelijking: een met windows vista (en dus mobile communication centre of iets wat daarop lijkt) en een met windows XP en activesync.Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 12:22:
zal wel aan mij liggen maar zie het probleem niet.
En Marzman, thx voor de reactie nogmaals, ik ben inmiddels iets wijzer geworden, het invullen van die exchange gegevens is alleen van nut als je via GPRS o.i.d. wilt synchen, wat ik dus niet wil. Bluetooth/usb is prima in mijn geval... als het alleen maar wilde werken...
[ Voor 18% gewijzigd door Tiberium op 06-04-2009 21:30 ]
Ik doe het zelf via Wifi. Bluetooth/USB kan ook als je zorgt dat je telefoon het internet op de telefoon deelt (dan heb je denk ik wel weer active sync nodig op die pc om daarmee het internet te delen)Tiberium schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:29:
[...]
En Marzman, thx voor de reactie nogmaals, ik ben inmiddels iets wijzer geworden, het invullen van die exchange gegevens is alleen van nut als je via GPRS o.i.d. wilt synchen, wat ik dus niet wil. Bluetooth/usb is prima in mijn geval... als het alleen maar wilde werken...
/▌