[Vista] Foto's overzetten met EOS Utility

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-05 05:14
Ik heb net een nieuwe laptop en ben nieuw met Vista. Bij mijn andere computers (met XP) gebruik ik altijd het programma EOS Utility om foto's van mijn Canon EOS 400D over te zetten. Dit vind ik handig omdat de foto's dan gelijk goed worden geordend en een goede bestandnaam krijgen. Ik hoef dit dan niet allemaal zelf te gaan doen. Ik stel 1x in hoe ik het hebben wil en de rest gaat vanzelf. Dit scheelt een hoop werk en is dus erg handig. Ik wil mijn bestanden wel overzichtelijk houden natuurlijk.

Maar met Vista krijg ik niet de keus om EOS Utility te gebruiken. Het gebruikt standaard zijn eigen programma: Microsoft Foto's en Video's overzetten. Ik heb al geprobeerd om het stuurprogramma te verwijderen, maar bij opnieuw installeren kiest het dan weer automatisch Microsoft Foto's... Bij stuurprogramma bijwerken kan ik wel zoeken naar een ander stuurprogramma maar ik weet niet waar ik moet zoeken. Als ik de automatische afspeellijst ook kan veranderen zou mooi zijn.

Weet iemand duidelijk uit te leggen hoe ik kan gaan werken met EOS Utility in Vista?
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/2930/eosutilityiconaj3.png

[ Voor 4% gewijzigd door Travee op 27-04-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170121

Als eerste komt natuurlijk de vraag of je de laatste versie hebt, degene die op de CD is meegeleverd werkt onderhand niet meer onder Vista plus er zitten ongetwijfeld wat verbeteringen in de nieuwe versies.

Zelf ondervind ik geen problemen met de 400D in combinatie met Windows Vista en EOS utility. Op het moment dat ik mijn camera aan mijn notebook hangt start EOS utility zelfs direct op. (bij mij stond EOS utility wel in het automatisch afspelen menu).

Je startup optie is ook handmatig te wijzigen onder het rechtermuisknopmenu in verkenner op je 400D, daar staat automatisch afspelen tussen en kan je zelf alsnog je opties selecteren.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 170121 op 27-04-2008 15:15 . Reden: spelling + meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Heb versie: 1.1.0.8
Ik ga even kijken of er een nieuwere versie is. Het programma zelf is trouwens wel op te starten maar niet in combinatie met de camera. En ik wil dat het automatisch opstart zoals bij jouw.

Bij Computer-->400D staat nergens dat ik die opties handmatig kan selecteren trouwens. Er staat alleen: Verkennen/openen, Afbeeldingen importeren, Snelkoppeling maken, Eigenschappen (1 tabblad). Als ik verkeerd kijk moet je het zeggen hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Worldtravelon schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:48:
Heb versie: 1.1.0.8
Ik ga even kijken of er een nieuwere versie is. Het programma zelf is trouwens wel op te starten maar niet in combinatie met de camera. En ik wil dat het automatisch opstart zoals bij jouw.
Er is een ontzettend veel nieuwere versie, ik gelook 2.1.x ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Ik heb hem nu geupdate naar 2.2.1.3 Bedankt he, ik vergeet soms te updaten ;)

Automatisch afspelen werkt nu ook. 1x handmatig importeren en hij deed wat ik wil.

[ Voor 62% gewijzigd door Travee op 27-04-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170121

Blij dat het werkt, veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bij nader inzien denk ik dat dit topic beter had gepast in Client Software Algemeen, en daar zullen toekomstige zoekers het ook vast zoeken. Daarom verplaats ik het even.

Windows Clients > Client Software Algemeen

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
sanfranjake schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:38:
Bij nader inzien denk ik dat dit topic beter had gepast in Client Software Algemeen, en daar zullen toekomstige zoekers het ook vast zoeken. Daarom verplaats ik het even.

Windows Clients > Client Software Algemeen
Ik dacht dat het op te lossen was door iets als automatische afspeellijst te veranderen. Dan zou het wel op de plek waar het eerst stond thuishoren namelijk.
Achteraf bijkt het te zijn opgelost door gewoon de software te updaten. Dingen kunnen soms anders lopen :)
Pagina: 1