Toon posts:

[XP pro]Inloggegevens gevraagd voor toegang netwerk computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op mijn htpc een paar hidden shares aangemaakt en daar de groep iedereen (want heb geen domein dus anders is het voor zover ik weet niet normaal te doen om handig rechten te geven) bij machtegingen volledig beheer gegeven en onder beveileging ook volledige controlle. Ik heb ook nog een paar normale shares gemaakt waar ook iedereen machtegingen op heeft omdat ik wil dat familie daar foto's ed in kan zetten. Maar als om een of andere reden krijg ik nu een inlogscherm als ik via mijn netwerk lokaties naar de htpc ga. Hoe kan dit komen? voor zover ik weet heb ik niks gedaan wat daarvoor kan zorgen. Weet iemand hoe dit komt? Alle pc's met xp pro en in dezelfde netwerkgroep etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 00:27 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Iedereen ondervangt in Windows XP geen anonieme logons meer. Standaard moet je om via het netwerk te verbinden een account met een wachtwoord hebben. De oplossing heb je zo gevonden door de faq's van dit forum te lezen en het zoeken met onze zoekmachine, want deze vraag is al duizenden malen voorbij gekomen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is vreemd, want mijn htpc is precies hetzelfde als bv mijn pc of als die van mijn ouders en tussen mijn pc en mijn ouders kan ik wel gewoon normale shares zonder logon delen. Het enige verschil met mijn htpc is dat er ook hidden shares opstaan maargoed daar wil ik helemaal niet naar kijken. Ik vraag me gewoon af hoe dit kan aangezien ik voor zover ik weet niks anders doe dan normaal.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Aha essentieel verschil he, XPPro en XPHome (geen $-shares en nog veel meer netwerkfunctionaliteit/security). Maar ga eens op zoek naar een oplossing, want die kan je echt makkelijk vinden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Je kan ook het gebruikers account op de betreffende PC gewoonweg invullen :)

Bijv administrator zonder een PW. Is hier ook op m'n thuisserver.

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:27:
Aha essentieel verschil he, XPPro en XPHome (geen $-shares en nog veel meer netwerkfunctionaliteit/security). Maar ga eens op zoek naar een oplossing, want die kan je echt makkelijk vinden.
Alle pc's hebben xp pro. De oplossing is het probleem niet echt, wachtwoord en gebruikernaam invullen en klaar. Maar ik wil weten hoe het nou kan dat ik op mijn htpc opeens een inlogscherm krijg als ik daar via een andere pc op een normale gedeelde map wil kijken (zodra ik op de pc klik krijg ik de melding al) terwijl ik dat bij al mijn andere pc's nog nooit heb gehad terwijl de configuratie precies hetzelfde is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die HTPC, is dat een normale XP Pro install of een MCE?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Normale xp pro, gebruik media portal als htpc software.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

Guest account rechten toekennen aan de hidden-shares?

Guest account word gebruikt door XP-pro voor anonieme/credentieloze aanmeldingen.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 10:19

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:29:
Je kan ook het gebruikers account op de betreffende PC gewoonweg invullen :)

Bijv administrator zonder een PW. Is hier ook op m'n thuisserver.
In Windows 2003 en geloof ik ook in XP RTM (iig bij SP2) kan dit niet zonder een policy aan te passen... zelfde probleem heeft de TS dit is ook een policy...

TS:
Computerconfiguratie -> Windows-instellingen -> Beveiligingsinstellingen -> Lokaal beleid ->
Networktoegang: de permissies voor iedereen toepassen op Anonieme gebruikers

de bewering van lism kan alleen wanneer deze policy wordt veranderd...
Computerconfiguratie -> Windows-instellingen -> Beveiligingsinstellingen -> Lokaal beleid -> Accounts: gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op console
Pagina: 1