usb --> ps/2 muis en toetsenbord stukje

Pagina: 1
Acties:

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-02 20:16
Je hebt dus 2 verschillende usb--> ps/2 verloopstukjes.

Een paarse voor het toetsenbord en een groene voor de muis.

Aangezien ik maar 1 paarse heb en meerdere groene vroeg ik mij af of ik niet gewoon een groene kan gebruiken voor mijn toetsenbord.

Ik had ze bekeken en ze zien er gewoon hetzelfde uit.

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02-2025
Gewoon proberen! Trial and Error heeft ons al ver gebracht!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je had ze in de tijd dat je dit topic opende ook gewoon kunnen doormeten. De kleuren zijn alleen ter herkenning mocht je eens snoeren los willen halen. Verder zijn ze identiek.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-02 20:16
ahh ok perfect, weet ik genoeg.

En aangezien mijn videokaart net kapot ging wegens kortsluiting wil ik geen risico nemen om zoiets stoms als verkeerde verloopstukje te gebruiken en kapot te maken.. :P

Thnx mensen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De logica die achter een ps/2 poort zit is voor beide poorten hetzelfde (Daarom kun je ook of een keyboard of een muis aansluiten op een notebook met maar 1 poort). Op de meeste moederborden zijn de PS/2 poorten weliswaar niet interchangable, maar dat maakt voor die verloopjes niet uit. Iets opblazen ermee gaat trouwens ook erg lastig, tenzij je continu aan het hotpluggen gaat met die dingen natuurlijk.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:46

SeatRider

Hips don't lie

Overigens is het niet gezegd dat alle USB toetsenborden/muizen op een PS2 poort werken met zo'n verloopje, het apparaat zelf moet er ook logica voor aan boord hebben.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1