[Parallels] Ubuntu 8.04 op Mac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag Linux Ubuntu 8.04 geïnstalleerd via Parallels op mijn iMac, Windows Vista draait al langer op deze manier.

Tot mijn verbazing krijg ik met geen mogelijkheid de schermresolutie naar die van mijn Mac (1680), en ook kan ik Compiz niet vinden om andere theme's te installeren.

ik ben geen n00b, maar veel weet ik er ook helaas niet van, dat wil ik nu gaan leren. Wellicht kan iemand mij ondersteuning bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik kan je aanraden eens rond te kijken op www.ubuntuforums.org, zeer goed forum met goede beginners plek. Verder, wat bedoel je met Compiz icm thema's? Je kan inderdaad ook de Compiz window-borders gebruiken, maar Ubuntu gebruikt standaard gewoon dezelfde GTK-theme als Metacity, die je kan aanpassen via Beheer -> Uiterlijk. Over het aanpassen van je resolutie, die zal je dan waarschijnlijk moeten toevoegen aan je /etc/X11/xorg.conf.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Onder Vmware Fusion is de resolutie makkelijk aan te passen na de vmware tools geinstalleerd te hebben. Geen idee of parallels ook iets dergelijks heeft, maar dat is vaak de eerste actie na de installatie van een virtueel systeem.