Toon posts:

Blu-ray afspelen op Pioneer BDC-202

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn HTPC heb ik een Pioneer BDC-202 (Blu-ray speler) zitten welke in eerste instantie goed lijkt te werken. CD, DVD, CD-ROM alles kan worden afgespeeld/uitgelezen tot dat ik een Blu-ray dics probeerde af te spelen. Ik kan horen dat de speler de dics probeert af te lezen maar vervogens gebeurt er niks en in de verkenner kan ik de inhoud van de disc ook niet bekijken.

Ik heb de speler als OEM versie gekocht en er zaten geen drivers bij. Ik heb zojuist geprobeerd de laaste driver van Pioneer te instaleren maar dit lukt niet, ik krijg deze foutmelding: Model name of kernel part is not mached.

Moet ik uberhaupt wel een driver installeren gezien ik de andere formaten wel kan afspelen?

Misschien dat er mensen ervaring hebben met deze Blu-ray speler?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik weet nog niet zo heel veel van Blu-ray, maar volgens mij heeft Blu-ray verschillende versies. Mogelijk dat de versie van de speler en de disc niet overeen komen. Kijk eens of er misschien een nieuwere firmware beschikbaar is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08
_Dune_ schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 22:37:
Ik weet nog niet zo heel veel van Blu-ray, maar volgens mij heeft Blu-ray verschillende versies. Mogelijk dat de versie van de speler en de disc niet overeen komen. Kijk eens of er misschien een nieuwere firmware beschikbaar is.
Als de firmware veroudert is, dan kan de hoofdfilm nog wel altijd afgedraait worden in ieder geval.

Overigens wat meer informatie? OS bijvoorbeeld kan handig zijn...

EDIT: Ook hoef je in principe geen driver te installeren volgens mij. Probeer anders eens de schijf uit te lezen met bijvoorbeeld AnyDVD.

[ Voor 12% gewijzigd door alex3305 op 26-04-2008 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alex3305 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 22:39:
[...]

Als de firmware veroudert is, dan kan de hoofdfilm nog wel altijd afgedraait worden in ieder geval.

Overigens wat meer informatie? OS bijvoorbeeld kan handig zijn...

EDIT: Ook hoef je in principe geen driver te installeren volgens mij. Probeer anders eens de schijf uit te lezen met bijvoorbeeld AnyDVD.
Dit is mijn systeem:

Intel Core 2 Duo E8400
Asus P5E-VM HDMI (G35 chipset)
Kingston 2GB 800MHz DDR2
2x Hitachi Deskstar T7K500 500 GB (RAID1 voor data opslag)
1x Maxtor STM3250310AS 250 GB (hier staat XP prof op)
Pioneer BDC-202BK (blue ray speler)

In AnyDVD krijg ik het volgende te zien:

Summary for drive G: (AnyDVD 6.4.1.2)
PIONEER BD-ROMBDC-202 1.01 07/05/15PIONEER
Drive (Hardware) Region: 2

Media is a Blu-Ray disc.
Total size: 11398208 sectors (22262 MBytes)
Video Blu-ray label: RUNNING SCARED
Media is AACS protected!
Removed AACS copy protection!

Blijkbaar kan de speler de disc wel inlezen? maar wat kan ik nu verder doen?

Verwijderd

Met welk programma probeer je de bluray disc af te spelen? Oudere versies van bijvoorbeeld PowerDVD kunnen nog niet met bluray discs overweg... probeer eens daar de laatste versie van te installeren, dan zou je deze film moeten kunnen afspelen.

Dat je een bluray niet kunt uitlezen in de verkenner is niet heel erg gek, aangezien het een beveiligde disc is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:05:
Met welk programma probeer je de bluray disc af te spelen? Oudere versies van bijvoorbeeld PowerDVD kunnen nog niet met bluray discs overweg... probeer eens daar de laatste versie van te installeren, dan zou je deze film moeten kunnen afspelen.

Dat je een bluray niet kunt uitlezen in de verkenner is niet heel erg gek, aangezien het een beveiligde disc is.
Ik heb PowerDVD V7 geinstalleerd en deze geeft de melding: No disc in drive G.
Bij de info krijg ik onderstaand verhaal te zien.

Player Information:
Player Region Code: 2
Current Drive: G:
Title Region Code: Not Available

Audio Attributes: Not Available

Hardware Information:
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ running at 2980 MHz
3DNow! Technology: Not Detected
Enhanced 3DNow! Technology: Not Detected
3DNow! Professional Technology: Not Detected
IA MMX Technology: In Use
IA Streaming SIMD Extensions: In Use
IA SSE 2: In Use
Video Accelerator: DirectX VA (not in use)
Multispeaker Audio Device: Realtek HD Audio output (not in use)
SPDIF Output Device: Realtek HD Audio output (not in use)

Kan iemand hier wat mee?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

Alex3305 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 22:39:
[...]

Zijn jullie niet in de war met de standalone spelers? Volgens mij zit het gedeelte wat het Profile bepaalt bij een PC gewoon in de software. Dus heeft imho verder niets te maken met de hardware firmware.

TS:
Zet Anydvd eens uit. Deze schijnt disc detection problemen te kunnen veroorzaken (zie ook: http://forum.slysoft.com/showthread.php?t=9575)

[ Voor 18% gewijzigd door Shuriken op 27-04-2008 14:10 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Shuriken schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:08:
[...]

Zijn jullie niet in de war met de standalone spelers? Volgens mij zit het gedeelte wat het Profile bepaalt bij een PC gewoon in de software. Dus heeft imho verder niets te maken met de hardware firmware.

TS:
Zet Anydvd eens uit. Deze schijnt disc detection problemen te kunnen veroorzaken (zie ook: http://forum.slysoft.com/showthread.php?t=9575)
Ik heb Anydvd uitgschakeld maar helaas kan ik de blu-ray nog niet afspelen. Ik heb trouwens ook de nieuwste versie van PowerDVD geinstalleerd, versie 8 maar deze geeft ook aan: No disc in drive G.
Wat wel appart is als ik PowerDVD de speler laat sluiten (eject) dan hoor ik dat de schijf wordt ingelezen en vervolgens start de computer zo maar opnieuw op.

Nog iemand suggesties?

• CrashHouse
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-10-2025
Ik zag dat je firmware 1.01 gebruikt. Ik had dez firmware ook en hij bleef toen op hoge toeren draaien. Ook kreeg ik Vista niet ge(her)installeerd. Ik heb nu firmware 1.04 erop staan en hij doet het nu goed. Ook geen instalatieproblemen en foutmeldingen meer. Ik heb helaas nog geen HD TV en ook nog geen Blu-ray films (om te proberen), dus daar kan ik helaas (nog) niets over zeggen.

Maar updaten naar een nieuwere firmware kan zowiezo geen kwaad lijkt mij.

BDC firmware 1.04

Let wel op dat je BDC-202 kiest en niet BDR-202!

Macoholic & Mavic

Pagina: 1