• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-05 19:50
Besten,
ik heb een redelijk oud systeempje staan:

MSI KT4AV mobo
AMD ATHLON 2800 --> niks mis mee, getest met SP 2004
1 GB RAM --> getest met memtest --> niks mis mee
Sapphire HD2600 pro --> Games draaien perfect, COD4 op medium, niks aan de hand.

Het probleem: Als ik een willekeurig PCI kaartje erin steek, dan boot hij mn windows niet meer, hij gaat niet verder dan het laadscherm. Ik heb een WLAN kaartje geprobeerd, en een Audigy 2 ZS, beide hetzelfde probleem.

Ik heb van alles getest en geprobeerd, safe mode booten, driver installeren, dan pas de kaart erin, kaart in ander pci slot maar niets helpt.

Zelf zit ik te denken aan de voeding, er zit een 350 watt voeding in (merk ben ik even kwijt, wel A merk), zou het hieraan kunnen liggen?

Thx!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op terechte verzoek TS verplaatst van OH naar PMG :)

Inhoudelijk:
Om te testen of het aan de voeding ligt kun je eenvoudigweg een willekeurige andere voeding proberen. Zonder verdere info over wat er nu in zit valt weinig te zeggen over hoe waarschijnlijk dat is. Ik zou het eerlijk gezegd betwijfelen, maar meten is weten ;)

Verder valt me op op dat de twee PCI kaarten die je geprobeerd hebt PCI 2.2 kaarten zijn. Dat zou op een moederbord met een Via KT400 chipset geen probleem mogen zijn.

Paar vraagjes:

- dit is een wat ouder systeempje; heb je er ooit PCI kaarten werkend in gehad?
- werken de kaarten wel in andere systemen? (zo niet zijn de kaarten defect :z )
- hoe staan de PCI en IRQ instellingen in BIOS?

Oslik blyat! Oslik!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Met de opmerkingen van dion_b ^^

Wat ik me ook afvraag, stel je steekt bijvoorbeeld die SoundBlaster Audigy ZS er in: Boot dan eens met een Linux LiveCD. Ben erg benieuwd of die wel keurig boot, de kaart detecteert en er ook geluid uit weet te pompen (vergeet niet mixer te unmuten). Als dat werkt dan weet je in ieder geval dat er in directe zin niets mis is met je hardware en gaat de aard van het probleem in BIOS settings of brakke Windows zitten.

Een 350W voeding van een degelijk merk is voor zo'n systeem waarschijnlijk wel voldoende. Ik zit hier op een 2400+, 1GB, GeForce 6800LE AGP, SBLive! PCI, 3Com 905C-TX-M NIC PCI, wat aan een 350W Aopen voeding hangt. Als je een andere voeding kunt proberen is dat natuurlijk wel aan te raden :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52
Je kunt proberen om in de bios onder PCI/PnP Configuration Clear NVRAM 'n keer op Enabled te zetten, of misschien een Clear CMOS met de jumper. Bios is trouwens de laatste versie?