Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

chmod 777 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Joomla! geinstalleerd met daarop een paar uitbreidingen. Heb al een hoop dirs moeten omzetten naar chmod 777, allemaal geen probleem, maar nu wil ik een language pack uploaden voor één van de uitbreidingen, maar als ik dat wil doen geeft hij transfer failed. De rechten van de map staan op 755. Als ik een file wil deleten krijg ik: 550 Could not delete english.php: Permission denied

Als ik de permissies wil aanpassen naar 777 krijg ik: 550 Could not change perms on account: Operation not permitted

Heb ook al via Cpanel geprobeerd van de hosting maar helaas, ook daar alles permitted voor die bepaalde map :(

PS: Er is nergens een .htaccess bestand te zien..

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik zou als ik jou was eerst eens in gaan lezen in chmod en dergelijke. Naar mijn idee ben je nu je hele systeem wagenwijd open aan het zetten voor iedereen. Je hoort sowieso altijd al en hoop gezuer mbt hacks en Joomla maar zo maak je het wel heel erg makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoon, ik moet een bestand uploaden, dus moet ik toch voor een minuutje schrijfrechten hebben? Maar ik kan dat van die map niet meer aanpassen, dus vraag ik me af hoe ik nog iets kan uploaden, zonder de hosting te contacteren.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Waarschijnlijk is deze map van de gebruiker "webserver" ipv je eigen gebruikersnaam of werk je nu als "webserver" en is het juist andersom? Chmod mag gewoonlijk alleen onder de huidige gebruiker.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

De language pack kan je gewoon via de administrator panel van joomla uploaden.
Daar heb je geen ftp voor nodig.
Als jij je mapjes destijd goed heb ingestelt (wat rechten betreft) dan moet dat probleemloos werken.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:25:
Het is gewoon, ik moet een bestand uploaden, dus moet ik toch voor een minuutje schrijfrechten hebben? Maar ik kan dat van die map niet meer aanpassen, dus vraag ik me af hoe ik nog iets kan uploaden, zonder de hosting te contacteren.
Ennuh dan moet je je alsnog inlezen om het daarna goed terug te zetten.
Bespaar jezelf een hack en doe eens man chmod.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 12:29

TheBorg

Resistance is futile.

pedorus schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:30:
Waarschijnlijk is deze map van de gebruiker "webserver" ipv je eigen gebruikersnaam of werk je nu als "webserver" en is het juist andersom? Chmod mag gewoonlijk alleen onder de huidige gebruiker.
U gaat door voor de wasmachine.

Wij hebben er ook gezeik me, de enige echte oplossing is suPHP gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het Nederlandse language pack al ingeladen in Joomla, maar het probleem is dat ik dat voor Virtuemart moet hebben, een aparte module dus. En dat zijn gewoon php files die ik moet uploaden in de juiste folder, maar heb er dus geen schrijfrechten op en kan ze ook niet veranderen :s Ik werk via smartftp rechtstreeks op de server.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

TheBorg schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:41:
[...]

U gaat door voor de wasmachine.

Wij hebben er ook gezeik me, de enige echte oplossing is suPHP gebruiken.
En dan is er niet zoiets als groepen?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 12:29

TheBorg

Resistance is futile.

Boudewijn schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:23:
[...]

En dan is er niet zoiets als groepen?
Dat wel maar de group die Joomla gebruikt (Apache) is dan dezelfde als de FTP/installatie.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja dat is in jouw situatie.
Ik vond je opmerking aardig ongenuanceerd namelijk ;).

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost, heb mailtje gestuurd naar hosting om te vragen of als zij even de rechten van die map konden aanpassen en dat is bij deze ook gebeurt :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En waar hebben ze het naar veranderd? Is wel zo fijn voor de search :).

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Aangezien 777 onveilig is hebben we deze op 775 gezet en normaal kan u zowel via FTP als via PHP aan de bestanden.

Voila ;)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Nou hoor je het ook van iemand anders dan Boudewijn en mij dat je uit moet kijken met chmod.

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:52:
Aangezien 777 onveilig is hebben we deze op 775 gezet en normaal kan u zowel via FTP als via PHP aan de bestanden.
In een shared hostingomgeving is 775 meestal net zo onveilig als 777 omdat iedereen meestal lid is dezelfde groep: webserver, www-data, wwwuser, apache, of whatever.
Als ik jou was zou ik eens op zoek naar een hostingprovider die zijn zaakjes wat betreft rechten wel op orde heeft ...

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 12:54
pedorus schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:30:
Dankuwel, had ook een probleem met tijdelijke settings voor een cachefolder.. _/-\o_

Lenovo Thinkpad Yoga X380

Pagina: 1