Mijn M570A Clevo van Xxodd start opeens niet meer op! Ik heb hem al opengeschroefd om eens te ruiken of er iets doorgebrand is, wat niet het geval is. De dvd drive krijgt gewoon stroom en er brandt een lampje dat hij aanstaat, ook kan de batterij gewoon nog opgeladen worden en geeft hij daarvoor ook lampjes aan. Maar hij start niet op. Als ik hem een tijdje zo "aan" laat staan worden de proc en 3dkaart wel warm. Maar het klokje dat normaal aangaat als hij opstart, gaat niet aan. Het knippert alleen even als ik op de power button druk. Ook doet hij hetzelfde als er geen Ram inzit. Toen ik een beetje met het Ram aan het kloten was startte hij ineens wel op, maar toen ik hem daarna weer in elkaar schroefde, deed hij het weer niet:s. Bij die start, checkte hij wel gewoon het geheugen en vroeg hij of ik windows op wilde starten dus aan de HD of het Ram hoort het niet te liggen.
De laptop komt van december 2005 dus garantie heeft hij niet meer. De cd afspeelfunctie doet het ook gewoon, wat dus werkt zonder boot. Dus het mobo zal het ook niet zijn. Wellicht is de CMOS batterij leeg ofzo? Nouja, hieronder staan zijn specs. Hopelijke weet iemand hier wat er aan de hand is. Die spontane start maakt het er niet makkelijker op, maar wekt wel de indruk dat het niet direct aan belangrijke hardware ligt.
Pentium M 2,0 ghz
7800 GTX videokaart17,1" 1920x 1200 pixels scherm WSXGA+ 2048 mb Ram
80 GB 7200 rpm HD
2048 mb Ram Adata ddr 2 533
DVD +/- Rewriter
De laptop komt van december 2005 dus garantie heeft hij niet meer. De cd afspeelfunctie doet het ook gewoon, wat dus werkt zonder boot. Dus het mobo zal het ook niet zijn. Wellicht is de CMOS batterij leeg ofzo? Nouja, hieronder staan zijn specs. Hopelijke weet iemand hier wat er aan de hand is. Die spontane start maakt het er niet makkelijker op, maar wekt wel de indruk dat het niet direct aan belangrijke hardware ligt.
Pentium M 2,0 ghz
7800 GTX videokaart17,1" 1920x 1200 pixels scherm WSXGA+ 2048 mb Ram
80 GB 7200 rpm HD
2048 mb Ram Adata ddr 2 533
DVD +/- Rewriter