• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-12-2025
Mijn M570A Clevo van Xxodd start opeens niet meer op! Ik heb hem al opengeschroefd om eens te ruiken of er iets doorgebrand is, wat niet het geval is. De dvd drive krijgt gewoon stroom en er brandt een lampje dat hij aanstaat, ook kan de batterij gewoon nog opgeladen worden en geeft hij daarvoor ook lampjes aan. Maar hij start niet op. Als ik hem een tijdje zo "aan" laat staan worden de proc en 3dkaart wel warm. Maar het klokje dat normaal aangaat als hij opstart, gaat niet aan. Het knippert alleen even als ik op de power button druk. Ook doet hij hetzelfde als er geen Ram inzit. Toen ik een beetje met het Ram aan het kloten was startte hij ineens wel op, maar toen ik hem daarna weer in elkaar schroefde, deed hij het weer niet:s. Bij die start, checkte hij wel gewoon het geheugen en vroeg hij of ik windows op wilde starten dus aan de HD of het Ram hoort het niet te liggen.

De laptop komt van december 2005 dus garantie heeft hij niet meer. De cd afspeelfunctie doet het ook gewoon, wat dus werkt zonder boot. Dus het mobo zal het ook niet zijn. Wellicht is de CMOS batterij leeg ofzo? Nouja, hieronder staan zijn specs. Hopelijke weet iemand hier wat er aan de hand is. Die spontane start maakt het er niet makkelijker op, maar wekt wel de indruk dat het niet direct aan belangrijke hardware ligt.

Pentium M 2,0 ghz
7800 GTX videokaart17,1" 1920x 1200 pixels scherm WSXGA+ 2048 mb Ram
80 GB 7200 rpm HD
2048 mb Ram Adata ddr 2 533
DVD +/- Rewriter

Verwijderd

er zit gewoon iets fouts.

probeer is even alles lostekopelen

en dan per onderdeel het te testen..

zelf denk ik dat er iets met het mobo aan de hand is.

probeer even wat ik zeg.

gr pc-wizzard

• COWBertha
Ik heb het nu met de draadloos kaart los, en zonder ram, met 1 ram in allebei de sockets of met allebei de ram modules geprobeerd. Niks werkt. Maar de fans slaan wel even aan. Het is net alsof hij net niet dat doorstart seintje krijgt ofzo. Maar dat hij het ineens wel even deed slaat dan toch nergens op. Als het mobo kapot zou zijn hoort hij toch niks meer te doen, en hij speelt wel nog gewoon muziek af:S. Iemand verder nog een ideetje?? Bedankt voor de reactie iig pc-wizard

Verwijderd

wat je nu zegt met de fans

heb ik ok gehad...3 voedings geprobeerd nog niet...

ik denk dat ie ergens kortsluiting maakt...nu door je beschrijving
gr nick

• COWBertha
Hmmz, als ik alles goed aandraai werkt hij nog niet... Toch raar dat hij dan ineens ergens kortsluiting maakt. Maar de cd afspeelfunctie werkt wel. Dan is kortsluiting toch gek? Of het moet aan iets anders liggen... Iemand nog wat ideetjes?

• EMvanOtterdijk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11-2024
Hoi, ik heb ook een M570A, en heb nu ook dezelfe problemen! Het opstarten gaat niet vanuit uitgeschakelde en ook niet vanuit de hybermode. Tot nu toe gaat het wel altijd vanuit de standby.
Ben jij er nog ooit achter gekomen wat er nu aan de hand is?
Ik hab ook mijn RAM al uitgewisseld, accu erin en eruit, alles schoongeblazen en econtroleerd etc.
Eerst startte het ding niet meer op als de voedingskabel aangesloten was, maar nu doet ie het nog alleen met de gratie Gods....
Vanmorgen deed hij het ook niet meer, en toen heb ik uit pure ellende maar eens in de fans geblazen aan de onderkant, en wat bleek: hij starte weer op!
De dag ervoor deed ie het weer nadat ik de laptop een keer had dichtgekapt. En de dag daarvoor weer toen ik het plugje van de luidsprekers even had verwijderd.
Wel is het zo dat als ie een tijd heeft aangestaan het opstarten wer altijd goed aat. (tot nu toe dan toch)
Heeft het dan iets met warnte te maken?
Hij draait verder als een zonnetje, dus ik wil hem eigenlijk niet kwijt.
Hopelijk leest iemand dit en gaat er een lichtje branden.

Ottertje
Pagina: 1