Harde schijfproblemen of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• brandsrus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:54
Sinds de herinstallatie van Vista heb ik allemaal problemen met het installeren van software als Microsoft Office en zelfs met de videodriver van ATI.

Nou krijg ik bij het openen van de driver bestand op het bureaublad de foutmelding "Gegevensfout (cyclische redundantie controle)" en ik denk misschien is de HD wel corrupt of gaat hij overlijden of iets dergelijks. Bij het installeren van Office krijg ik de Fout: 1043 met een reeds bestanden die hij niet kan vinden op de HD.

Ik heb de SeaTools gedownload van de site van Seagate (het is een Maxtor 6E040L0) en hij kan de testen van long generic en short generic althans al niet voltooien terwijl het wel lukt met de tweede harde schijf die erin zit (Maxtor 6Y160P0).

Moet ik nu vrezen dat de Maxtor 6E040L0 aan het overlijden is?

Zonder computer? Kan eigenlijk niet!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
Lijkt me dat je zelf de conclusie al getrokken hebt.. je zou nog je bekabeling kunnen nalopen.

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zijn dit bestanden die je heb gedownload ? ik heb het namelijk met een paar dvds maar de hdd komt zelf gewoon goed uit alle testen. Dus het kan ook aan de bestanden liggen.

• brandsrus
Mede maar ook met andere software die ik download, het raakt allemaal corrupt op een of ander manier.

Ik heb Mozilla Firefox ook geinstalleerd maar die wil niet openen, terwijl ik wel deze berichten schrijf via die pc die die kuren vertoond.

Ik ben nog even verder gegaan met SeaTools en de HD met 160 in de naam komt door alle testen heen (een vrij nieuwe Maxtor) maar mijn systeemschijf die die kuren vertoond krijgt allemaal FAIL bij die tests. (die schijf is ook vrij oud al denk ik)

Mijn vermoeden is dus dat die schijf niet meer goed functioneert maar Vista zelf draait wel goed! Maar de software wil op en een of ander manier niet meer installeren.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
Je zou nog een live cd kunnen pakken.. maar als de seatools al error's aangeven.... ... ... ..

• brandsrus
Vista installeert wel goed, hoe kan dat dan weer?

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
brandsrus schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 16:31:
Vista installeert wel goed, hoe kan dat dan weer?
Een kwestie van geluk waarschijnlijk. Ik vermoed dat de software die je wilt installeren wil schrijven op bad sectors waardoor het mis gaat. Voor hetzelfde geld had Vista dat ook gedaan waardoor je al eerder een foutmelding gehad zou hebben.

Verwijderd

Heb hetzelfde gehad met XP installatie.
Installeren ging goed en daarna niets meer.
Ik kon practisch geen enkel programma meer installeren.
Uiteindelijk was er een fout in mijn geheugen.
Ander geheugen geplaatst en alles was weer OK.
Pagina: 1