Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Games crashen (directX)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een paar maanden heb ik problemen met games. Oude spellen doen het vaak wel, maar nieuwere spellen, bijvoorbeeld de Half-Life 2 reeks en Command and Conquer 3, zijn traag en crashen direct of na enkele minuten.

Ik probeer er al een hele tijd achter te komen wat er mis is, maar ik kan het precieze probleem (en dus oplossing) niet vinden. Ik heb al talloze dingen geprobeerd, precies weet ik niet meer wat ik allemaal heb geprobeerd, maar onder andere dit:
- verschillende Ati drivers geinstaleerd
- Omega drivers geinstaleerd
- directX opnieuw geinstaleerd
- sound drivers geupdate
- windows geupdate
Met behulp van dxdiag heb ik geprobeerd fouten te vinden, maar daarin kan ik niks vinden.

Uiteindelijk heb ik de C-schijf overschreven met een image bestand, zodat ik weer een een heldere windowsinstalatie had. Nadat ik alleen basis programma's (AVG, office, trust webcam, winzip, mediamonkey e.d.) weer had geinstaleerd en ook weer C&C3 hou ik nu hetzelfde probleem.

Momenteel is C&C3 - Kanes Wrath het enige spel wat ik geinstaleerd heb, maar toen ik HL2 nog had, merkte ik dat de parameter -nosound oplossing leek te bieden. Hier kon verder niet veel mee en ik vond het ook geen aanvaadbare oplossing.

Mijn systeem is een Dell Inspirion 6400 laptop.
CPU: Intel duocore T2500 @ 2GH
Ram: 1024 Mb
Videokaart: Ati Mobility X1400 (huidige driver: Omega 3.8.442)
Geluidskaart: geïntegreerd, SigmaTel High Definition Audio (driver versie 5.10.0.5515)

Ik heb anderhalf jaar geleden mijn laptop gekocht via de Universeit Twente, zij leverden ook de image dvd die ik al een aantal keer heb gebruikt voor allerlei problemen.

Zelf heb ik er niet zoveel verstand van, maar ik heb gevoel dat het mis gaat op het moment dat een spel gebruikt maakt van directx9 functies.

Ten slotte een veel voorkomende foutmelding na de crash van C&C3 - Kanes Wrath:
http://img410.imageshack.us/my.php?image=60470618tm7.png

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand me weer op weg zou kunnen helpen, want ik ben ten einde raad.
Groet,
Alex

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Heb je een diag CD van die laptop? Zoja die even draaien en kijken wat die voor melding geeft.

De X1400 is ook niet direct een game kaart:
The Mobility Radeon X1400 is very similar to the Mobility Radeon X1300 and desktop Radeon X1300 except with higher clock speeds. Like the Radeon X1300, the Mobility Radeon X1400 has two vertex shaders, 4 pixel shaders, 128-bit memory interface and AVIVO compatibility.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Misschien dat je hier nog wat informatie uit kan putten met mogelijke dingen die je kan uitproberen. Wat ik bij ATI altijd goed moest doen was het deinstalleren van een driver en dan pas een nieuwe driver installeren. Maar omdat je het al had over een fresh install gaat dat hier niet op.

Linkje

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen diag cd bij de laptop... Wel een windows instalatie cd die volgens mij alleen is om de door dell aangepaste versie van windows xp te instaleren.
Zelf ben ik niet zon fanatieke gamer, dus ik ga geen andere videokaart kopen voor in mn laptop, daarbij hebben alle spellen het altijd nagenoeg vlekkeloos gedaan.

De website van EA noemde niet echt veel bruikbare oplossingen, wel wordt hier genoemd dat een te hoge temperatuur voor instabiliteit kan zorgen. Mijn laptop wordt al anderhalf jaar intenstief gebruikt zonder ooit schoongemaakt te zijn, dus daar ga ik mij even in verdiepen.

Is het trouwens aan te raden om dit zelf te doen? Vroeger met oude pc's deed ik het nog wel eens, maar ik heb nog nooit een laptop open gemaakt.