Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bonprinter aansturen OPOS?

Pagina: 1
Acties:

• Willie-wortel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:35
ik ben bezig mijn kassa (POS) applicatie universeel te maken, nu is mijn vraag: hoe kan ik nu het beste de verschillende bonprinters gaan aansturen, direct via de ESC codes (deze verschillen per merk.... :S ) of via OPOS?

zelf neig ik meer naar ESC, is lekker makkelijk en snel..... maar dit zal wel per merk moeten geprogrammeerd worden (is op zich niet heel veel werk).

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:57
Voor de meeste basisfuncties zullen de escape-codes wel grotendeels overeenkomen. Alleen voor luxe zul je misschien meer moeten doen. Bijvoorbeeld printen van een logo of papier afsnijden.

Als OPOS ook de verschillende aansluitingen voor je verzorgt (USB, serieel etc.) is het misschien net zo makkelijk OPOS te gebruiken. Dan ben je wel klaar. Met escape-codes loop je het risico dat je eerst moet gaan testen en programmeren met iedere nieuwe printer.

• Willie-wortel
papier afsnijden lukt ook goed met ESC codes. Printen van logo`s kan tegenwoordig vaak met de meegeleverde software van de bonprinters.

persoonlijk vind ik OPOS traag..... het initialiseren duurt lang!

Als ik kijk naar bijv. de epson printer codes, vallen er een aantal modellen onder dezelfde codes. Dan zal ik dit dus per fabrikant moeten instellen.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22

beany

Meeheheheheh

Ik zou voor OPOS gaan. Dat levert uiteindelijk de minste ellende op.

Ik heb het gebruikt zien worden in een kassa applicatie(Toshiba, ja ... ze maken ook kassa software) en het werkte erg goed. Performance problemen heb ik ze niet over gehoord(ik heb een jaar in het ontwikkel team gezeten). En dat terwijl de hele applicatie nog op het 1.1 framework draait(2.0 is toch een stukje sneller).

[ Voor 14% gewijzigd door beany op 26-04-2008 18:10 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Willie-wortel
bedankt voor je reactie,

op het moment dat ik toch kies voor ESC-codes, dan is het enige verschil toch de besturingskarakters?

het sturen van tekst naar de buffer van de printer gaat altijd hetzelfde??

als ik ervan uitga dat de printerrol altijd 80mm is, dan weet ik hoeveel karakters er op een bon passen bij welk lettertype. Zo moet dat toch goed gaan?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 18:33
Ook als je voor escape codes gaat kun je zelf een abstractie laag bouwen natuurlijk

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1