Philips hdtv playstation 3 lijnen bibberen

Pagina: 1
Acties:

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tot nu toe was ik aardig tevreden over mijn nieuwe philips 42pfl5603d, maar sinds er vandaag een playstation 3 aanstaat via hdmi heb ik een probleem :

Bij sommige instelschermen heeft de ps3 twee heel dunne horizontale lijnen over het scherm lopen, boven en onder de tekst die op het scherm staat. Als de ps3 nu op 1080p op de philips tv staat beginnen deze lijnen te bibberen.

Zodra je de ps3 op 1080i zet is dit probleem verdwenen. Het was mij ook al opgevallen bij een pc met hdmi aan de philips dat bij 1080p er wat problemen blijken te zijn met de beeldkwaliteit zodra het begint te bewegen.

Ik heb toen philips gebeld en die verzekerde mij dat dat alleen bij pc's voorkwam als je de tv als monitor gebruikt. Dit blijkt helaas dus niet waar te zijn.

Heeft iemand vergelijkbare ervaring met philips tv's en de ps3 ? Het lijkt mij toch wel heel sterk dat philips niet eens controleerd of 1080p wel helemaal o.k. werkt met consoles-pc 's. Of is dit "normaal". Het valt dus alleen op bij die super dunne lijnen en dan wel heel duidelijk, als je een film kijkt op 1080p lijkt alles normaal..

Mocht ik in games ook dit soort problemen zien dan gaat de tv retour, hebben andere merken ook last van dit verschijnsel ?

*edit* ik bedoel dit dus alleen voor die 2 super dunne lijnen bij de diverse instel schermen, gek genoeg zien films er super uit, ik probeer nu even een game en update dit dan nog even.

[ Voor 7% gewijzigd door HaseMike op 26-04-2008 13:01 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als ik me niet vergis kan de electronica van de philips geen 1080p processing aan. (maakt het intern weer 1080i van meen ik) Maar kijk daarvoor in het philips topic.

Als je overweegt het ding retour te doen: plasma nemen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 27-04-2008 10:20 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• HaseMike
  • Niet online
Bedankt zoiets vermoede ik al ondanks dat er door de philipslijn het tegendeel werd beweerd. Hij accepteerd dus prima 1080p maar maakt daar intern weer 1080i van ? Vreemd hoor, ik had verwacht dat de nieuwe serie dit niet zou doen.

Plasma : ik had een plasma (oude 852x480) en ik heb deze lcd gekocht ivm het feit dat ik op de nieuwe fullhd panasonic 5 ventilatoren in de behuizing ontdekte. Geen zin om na 3 jaar problemen met die dingen te krijgen zoals stof, lagers, lawaai.

Moeilijk moeilijk, tv terug of gewoon op 1080i laten staan.

Wel vreemd dat er in de reclame fors geadverteerd wordt met "1080p" jaja.. Slechte zaak. Zijn er lcd's die het wel goed doen met 1080p en ook nog een goed SD beeld bieden ? Dat laatste doet de philips prima.

Verwijderd

[quote]HaseMike schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:25:
Zijn er lcd's die het wel goed doen met 1080p en ook nog een goed SD beeld bieden ?
[/quote]

Men, ik heb dus precies dezelfde vraag?? Er moet toch wel een LCD bestaan die wel het 1080p uit mijn PS3 aan kan. Sony W4000? Toshiba Xv505? Nieuwe kleine Samsungs? Panasonic's LZD85?

Voor zover ik begrijp zal het niet zo snel een Philips worden. Wat op te maken valt uit de verhalen uit het Philips forum modellen 2008!

• madwurmz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11-2025

madwurmz

from Planet Verbs

Men, ik heb dus precies dezelfde vraag?? Er moet toch wel een LCD bestaan die wel het 1080p uit mijn PS3 aan kan. Sony W4000? Toshiba Xv505? Nieuwe kleine Samsungs? Panasonic's LZD85?

Voor zover ik begrijp zal het niet zo snel een Philips worden. Wat op te maken valt uit de verhalen uit het Philips forum modellen 2008!
Een topicje 'mijn lcd keuze is het beste' zou het allemaal wat makkelijker maken he? :+
Dan zeg ik doe een 40incher: Samsung LE40A656 of Toshiba 40ZF355

• HaseMike
  • Niet online
Die toshiba xv505 heeft een ontzettend slecht sd beeld, dus daar kan je beter niet aan beginnen.

Ik heb besloten 1080p te laten voor wat het is en de ps3 op 1080i gezet. Alles superstrak en zonder problemen. De philips heeft een werkelijk uitstekend beeld met SD tv en dat is lastig te vinden bij een andere lcd.

Overigens gebruik ik de ps3 als media center en niet als game machine, ik had meer dan genoeg van de 2 media center pc's die hier staan met onderhoud, bijhouden, software problemen, driver installingen, codec's enz.

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Overigens gebruik ik de ps3 als media center en niet als game machine
hahah , ik vond m'n eigen opmerking een beetje suf maar deze is ook niet helemaal aan de haak :+

Verder noem je toshiba xv505 die geen 100hz heeft, ik stelde een zf355 voor, die dat wel heeft. 100hz, gewoon om zo weinig mogelijk gekke dingen tegen te komen.
SD beeld op wikkekeurig LCD scherm is geloof ik niet echt cool inderdaad, maar ik kijk geen SD.
Voor mij is het gamen en pc'en.

Philips problemen verzamelen zich hier

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2025
Huh, ik snap het niet?....

Kan dus geen een tv van Philips 1080p aan via PS3? alleen maar 1080i???

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:20

Kettrick

Rantmeister!

koffieboontje schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:40:

Kijk even in het philips topic, hierover zijn al behoorlijk wat verhalen geschreven :)
Het heeft te maken met de chip die gebruikt wordt voor pixelplus etc.

Overigens heeft mijn Samsung 46A656 geen enkele bibbering in het scherm, de witte lijnen waar TS het over heeft zijn kaarsrecht en zo straks als het maar kan :)

[ Voor 17% gewijzigd door Kettrick op 28-04-2008 12:59 ]

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2025
RoeLz schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:57:
[...]

Kijk even in het philips topic, hierover zijn al behoorlijk wat verhalen geschreven :)
Het heeft te maken met de chip die gebruikt wordt voor pixelplus etc.

Overigens heeft mijn Samsung 46A656 geen enkele bibbering in het scherm, de witte lijnen waar TS het over heeft zijn kaarsrecht en zo straks als het maar kan :)
Haha beter! Dat was gelijk ook de tweede vraag. Maar hartstikke mooi dat de Samsung gewoon goed is :)

• HaseMike
  • Niet online
koffieboontje schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:40:

Nee nee, 1080p gaat prima natuurlijk er zit alleen een probleempje in met superdunne lijntjes in sommige onderdelen van het ps3 menu. Gelukkig ben ik niet gek en heb ik dit gevonden van het AVForum :

2b) Playstation 3 GUI glitching, noticeable in PS3 store when in 1080p.

- A solution is to set the input as 'PC', however doing this disables
DNM which is not acceptable when waching Bluray (see point 2a).

2c) Interlacing can be seen in moving objects at 1080p.

- It seems the LCD converts 1080p signals back to 1080i and then
incorrectly back to 1080p.
- It is suggest that this is the reason for point 2b.

Vooral 2c) is zeer duidelijk bij pc gebruik, niet bij ps3 gebruik. Maar zoals geschreven lost 1080i alles op en zie ik verder geen kwaliteits verschil daarbij. Overigens lijkt het er dus wel op dat de nieuwe reeks philips tv's (56-76-96) de oude bordjes gebruikt voor beeldaansturing.

De philips blijft want de SD picture kwaliteit is uitstekend, andere merken zijn daar (helaas) stukken slechter in.

@madwurz : wat is er mis met het gebruiken van een ps3 als media center ?

[ Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 28-04-2008 15:44 ]

• HaseMike
  • Niet online
De oplossing voor het probleem is daar : Zoals op het AVForum geschreven : Zet de hdmi input van de ps3 op "pc" in het menu van de tv en presto : Alle problemen zijn voorbij !

Het feit dat je dan geen "natural motion" meer hebt doet bij de 5603d niet terzake want die heeft die "feature" niet. :)

Kortom nog maar een keer : mocht je overwegen een 5603d te nemen samen met een ps3 voor 1080p gebruik kan je dat rustig doen mits je de input dan op "pc" zet ipv "spel" of "blu-ray" .

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:20

Kettrick

Rantmeister!

HaseMike schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:17:
Kortom nog maar een keer : mocht je overwegen een 5603d te nemen samen met een ps3 voor 1080p gebruik kan je dat rustig doen mits je de input dan op "pc" zet ipv "spel" of "blu-ray" .
Of koop gewoon een TV die die problemen niet heeft, het is toch te gek voor woorden dat je allerlei features waar je voor betaald uit moet zetten om een normaal beeld te krijgen 7(8)7

• HaseMike
  • Niet online
RoeLz schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:20:Of koop gewoon een TV die die problemen niet heeft, het is toch te gek voor woorden dat je allerlei features waar je voor betaald uit moet zetten om een normaal beeld te krijgen 7(8)7
Um nee : je hoeft geen features uit te zeten en de tv doet het prima als je hem op pc zet. Dat is geen moeite zou ik zo zeggen

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Ja die oplossing is maar raar natuurlijk, ik heb ook naar Philips gekeken, ambilight vind ik best stoer, maar via het forum hier ontdekt dat ik het maar niet moest doen. Philips helpdesk zegt dat het niet als pc beeldscherm bedoelt is, ik denk dat hun prijskaartje veel te hoog is om er alleen tv op te kijken.
@madwurmz : wat is er mis met het gebruiken van een ps3 als media center ?
nee, dat is geweldig , maar ik dacht begrepen te hebben dat je er ook mee kan gamen :)
Mijn ps3 moet nog komen (gta pakket) en zal ook wel wat met films en audio gaan doen, dit materiaal via de psp draadloos benaderen klinkt echt super.
Ben benieuwd wat een zelfde avi'tje doet op mijn 40incher van ps3 vergeleken met de avi van m'n multimedia player.

[ Voor 8% gewijzigd door madwurmz op 28-04-2008 17:15 ]

• HaseMike
  • Niet online
madwurmz schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:14:
Ja die oplossing is maar raar natuurlijk, ik heb ook naar Philips gekeken, ambilight vind ik best stoer, maar via het forum hier ontdekt dat ik het maar niet moest doen. Philips helpdesk zegt dat het niet als pc beeldscherm bedoelt is, ik denk dat hun prijskaartje veel te hoog is om er alleen tv op te kijken.
ach de 42pfl5603d zit al onder de 1.100 euro, mijn 3 jaar oude plasma was 2100 en het is nog niet eens zo lang geleden dat een instap plasma rond de 25.000 guldens was..

Maar inderdaad als pc scherm raad ik hem niet aan, wel voor de ps3. De instapper in de nieuwe reeks is m.i. het beste model want geen lichtshow en ook geen "beeldverslechteraars".

Ik verdedig zeker de philips niet, is ook geen reden toe want ik kan hem 2 weken lang terug brengen en centjes retour. Het is echter nu de ps3 goed werkt, een uitstekende tv gezien het geld. Vergeet niet dat andere merken weer andere nukken hebben.

Ik kan je melden dat de ps3 een uitstekend media center is met een geweldig beeld. Even snel wat tips : mkv hd naar mpg omzetten met mkv2vob (erg snel) en wmv hd met wma pro omzetten naar mkv met ac3 5.1 met xvid4psp die i.t.t. zijn naam een boel meer kan.

[ Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 28-04-2008 17:45 ]

Verwijderd

Good day

Ik had precies hetzelfde probleem op onze LG televisie. Het is de LG32LG6000. Met de game Call of Duty World at War ok die strepen en flikkeringen. De PS3 stond ingesteld op een beedscherm van 1080p. Toen gewijzigd in 1080i, en het probleem verdween als sneeuw voor de zon.

Mike
HaseMike schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:48:
Tot nu toe was ik aardig tevreden over mijn nieuwe philips 42pfl5603d, maar sinds er vandaag een playstation 3 aanstaat via hdmi heb ik een probleem :

Bij sommige instelschermen heeft de ps3 twee heel dunne horizontale lijnen over het scherm lopen, boven en onder de tekst die op het scherm staat. Als de ps3 nu op 1080p op de philips tv staat beginnen deze lijnen te bibberen.

Zodra je de ps3 op 1080i zet is dit probleem verdwenen. Het was mij ook al opgevallen bij een pc met hdmi aan de philips dat bij 1080p er wat problemen blijken te zijn met de beeldkwaliteit zodra het begint te bewegen.

Ik heb toen philips gebeld en die verzekerde mij dat dat alleen bij pc's voorkwam als je de tv als monitor gebruikt. Dit blijkt helaas dus niet waar te zijn.

Heeft iemand vergelijkbare ervaring met philips tv's en de ps3 ? Het lijkt mij toch wel heel sterk dat philips niet eens controleerd of 1080p wel helemaal o.k. werkt met consoles-pc 's. Of is dit "normaal". Het valt dus alleen op bij die super dunne lijnen en dan wel heel duidelijk, als je een film kijkt op 1080p lijkt alles normaal..

Mocht ik in games ook dit soort problemen zien dan gaat de tv retour, hebben andere merken ook last van dit verschijnsel ?

*edit* ik bedoel dit dus alleen voor die 2 super dunne lijnen bij de diverse instel schermen, gek genoeg zien films er super uit, ik probeer nu even een game en update dit dan nog even.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat was denk ik al de strekking van het topic, maar daarom een topic van ruim een jaar oud te kicken? :X

Naja, beetje ontopic dan, hele vorige serie van philips had hier last van, uitzondering de topmodellen. Er staat erg veel info over in het vorige grote philips topic.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1