pes2008 loopt te traag (lage framerate) via TV-out

Pagina: 1
Acties:

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Heb een beetje mysterieus probleem. Ik had tot vandaag een geforce 7600 gs (verder een core2duo 2160 @ 1,8ghz en 2gb geheugen). Daarmee liep ik echter een beetje in de knoop met het volgende probleem. Met de nieuwste nvidia drivers liep pes2008 niet goed indien ik het beeld via de tvout (naar m'n tv) liet lopen. Ik wil dit graag op m'n tv spelen aangezien dat een groter scherm is dan m'n beeldscherm en ik dan relaxt in m'n bank kan zitten. Als ik het spel gewoon via m'n monitor speelde liep het prima op 800x600.

Als ik echter een specifieke oudere nvidia driver installeerde, namelijk 94.24, dan liep pes2008 op dezelfde resolutie en zelfde instellingen verder WEL gewoon goed en soepel op m'n tv. Echter, het probleem met deze driver was dat daardoor op een gegeven moment de TV-out heel erg begon te flikkeren (met name heel vervelend bij films kijken). Met een andere driver gebeurde dit flikkeren niet, maar kon ik alleen weer geen pes2008 spelen.

Dus ik was het wel zat en ik besloot een nieuwe en gelijk wat snellere videokaart te kopen. Heb een 2600xt gekocht. Echter, nu loopt pes2008 (met nieuwste drivers) nog steeds NIET goed op m'n tvout, schokkerig, lage framerate. Dit terwijl op mijn monitor het spel gewoon goed loopt op een hogere resolutie (1280x720). Mijn vorige videokaart kon maar soepel lopen op 800x600.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:53

Twazerty

AVCHDCoder developer

hoe heb je de refreshfrequentie staan van je tv out. Deze moet je op 25 Hz, 50Hz of 100Hz hebben staan. Anders gaat die schokken.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Morgoth
Ah, dat kan ik nog wel even proberen, dank voor de tip. Heb net even windows opnieuw geinstalleerd, even met een schone lei beginnen sowieso. Aangezien ik een gewone 100hz breedbeeld crt TV heb, haalt het dan uit of ik 25, 50 of 100 doe? Moet ik dan niet sowieso hem op 100 zetten of zou dat niet mogen uitmaken?

• Morgoth
Heb het geprobeerd, maar het schokt nog steeds. Ik kan in de control center standaard de tv alleen op 60hz zetten, ik kan wel hem forceren op 100hz, maar dan schokt het nog steeds. De opties 50hz of 25hz zitten er niet bij.

Heb is even een ander spel geprobeerd om te kijken of het met alle spellen zo is. Even de unreal tournament 3 demo geinstalleerd, maar die loopt gewoon vlekkeloos op via m'n tvout op 1024x768. Het is dus specifiek iets van pes2008. Precies het enige spel dat ik wil spelen :(.

[ Voor 38% gewijzigd door Morgoth op 26-04-2008 16:23 ]