Fetchmail en "Delivered-To" header van Qmail

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Met fetchmail haal ik mail op bij mijn provider. Er staan echter twee Delivered-To headers in alle mail:
Delivered-To: popboxname@vuurwerk.nl
Delivered-To: popboxname-shotcut-popdaadwerkelijke@ontvanger.nl

Nu laat ik 'popboxname-shortcut-' door fetchmail verwijderen, zodat de tweede Delivered-To regel het correcte adres bevat. Hoe zorg ik ervoor dat (of)
1) de eerste Delivered-To regel wordt gestript
2) Alleen de tweede regel wordt gebruikt

??

• B-Man
  • Niet online
Ik heb nog geen oplossing gevonden op het net, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ? Op de site van fetchmail staat simpel dat je dit "kan doen", niet hoe...

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Ik snap geloof ik niet helemaal wat je wilt. Alleen de tweede delivered-to header gebruiken? Ik wist helemaal niet dat fetchmail daar iets mee deed namelijk.

Verwijderd

Zelf heb ik ook wat uren in Fetchmail zitten.

Bij mij gaat alles goed alleen aan mij gericht is zodra in de header meerdere email adressen zitten gooit hij het bij de postmaster.
Dit zou bij een latere versie opgelost zijn.

Sebatech

• mavink
Vreemd... Je geeft toch gewoon aan "user abuse there is user vink here" en dan komt alles in het account van vink? Om maar eens een willekeurig voorbeeld te maken...

Verwijderd

Vink

ff voorbeeldje TMFWeb heeft
*****@gebruiker.tmfweb.nl je kan dus alles voor ****** zetten.
Als je nu ****** in namen wil scheiden bv piet@gebruiker.tmfweb.nl
klaas@gebruiker.tmfweb.nl

dan doe je dat met fetchmail multidrop.
En kan je dus niet zeggen user piet is gebruiker (lokaal).

Sebatech

• mavink
Ah OK dat verklaart een hoop... Ik weet alleen nog geen oplossing |:(

• B-Man
  • Niet online
Mail voor verschillende gebruikers wordt nu opgehaald uit verschillende pop-accounts (een aantal pop-accounts ontvangen berichten voor meerdere gebruikers), nu wil ik dat deze mail intern correct wordt verspreid.

Dus ook mail die wordt ontvangen dmv een Bcc... Nu is het zo dat Qmail een regel "Delivered-To" toevoegd, waar ik dus precies kan zien voor wie het bericht is bestemd... Ik kan deze regel echter niet gebruiken, aangezien er boven deze regel een zelfde Header staat, met de pop-box naam...

Alternatief is dat ik voor iedere lokale gebruiker een extern pop-account heb, en de mail met user .... to user here definieer, maar dat lijkt me niet echt handig... (nu 25 gebruikers, and counting)...

Misschien is batched SMTP een oplossing... Is dit eigenlijk ook mogelijk met een dynamisch IP (ik lees dat het niet kan, maar is er niet een *speciale* manier waarmee het wel kan?)
Pagina: 1