Kabel én ADSL tegelijkertijd

Pagina: 1
Acties:

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Op dit moment heb ik een ADSL-verbinding. Vanwege de afstand tot de centrale is
deze niet echt snel en behoort deze in de categorie 'starters'.
Ik kan wel via de kabel een abo afsluiten met een snelheid dat 3-4x zo hoog ligt.
Zelfde prijs.
Maar.. ik wil éérst zien óf dat goed werkt (gezien eerdere ervaringen met Internet
via de kabel): dus wil ik het ADSL abonnement nog even aanhouden. Zeg 2-3 maanden.

Heb een Speedtouch 546 -Spoofing mode- met daarachter een losse router (Vigor 2200+Plus)
met daarachter 2 pc's. Een hele oude voor het ontzettend simpele werk, mijn vrouw haalt
daar af toe wat mail op en surft wat en eentje die ik vrijwel non-stop gebruik.
Ze heeft een eigen e-mail adres.

Van de kabelaar krijg ik uiteraard ook een modem - waarschijnlijk een Docsis.

Mijn vraag: hoe zou ik dit het beste kunnen optuigen ?
Functioneert dit wel naast elkaar ? Zijn er zaken die ik even in de gaten moet houden?
(Heb gezocht op Internet naar gebruikerservaringen, maar heel weinig gevonden)

Thanks
==

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Gewoon aanschaffen denk ik? Die van je vrouw op de ADSL en jouw PC op de kabel, niks loos? Dan kan jij zien hoe de kabel werkt en kan je vrouw ongestoord mailen. Als de kabel bevalt verkoop je de router en sluit je beide pc's met een kabel router aan op de kabel.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
er bestaan ook routers met 2 WAN-poorten

Verwijderd

WhizzCat schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:00:
Als de kabel bevalt verkoop je de router en sluit je beide pc's met een kabel router aan op de kabel.
"Kabel router"? Een router is een router, die kan het echt niets schelen of het internetsignaal uit een ADSL- of kabelmodem komt.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:48
Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:07:
[...]

"Kabel router"? Een router is een router, die kan het echt niets schelen of het internetsignaal uit een ADSL- of kabelmodem komt.
Als jij een ADSL router koopt (router met ingebouwde adsl aansluiting), heb je daar niets aan met je kabelaansluiting hoor.

Zoals hierboven aangegeven, 1 pc op ADSL, 1 op de kabel, dat is het makkelijkste

[ Voor 4% gewijzigd door rdfeij op 26-04-2008 09:12 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:07:
[...]

Mja, dat kan. Ik weet wel dat mijn e-tech toch echt een specifieke kabel router is... maar wellicht loop ik al weer iets achter :p

-edit-

In de war met adsl routers met ingebouwd modem, excuus!

[ Voor 8% gewijzigd door WhizzCat op 26-04-2008 09:12 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

rdfeij schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:12:

Als jij een ADSL router koopt (router met ingebouwde adsl aansluiting), heb je daar niets aan met je kabelaansluiting hoor.
Maar toaal irrelevant, aangezien TS een Speedtouch modem met losse Vigor router heeft. Gewoon ADSL dus inderdaad op de ene PC, kabel op de ander en indien het goed bevalt kabelmodem aansluiten op de router en de PC daar weer aan hangen. Je "vervangt" dan in principe alleen je ADSL-modem.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mrwul schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 08:57:
Functioneert dit wel naast elkaar ?
Laten we die vraag even omdraaien. De signalen komen binnen via verschillende kabels en modems. Geef eens onderbouwd aan waarom je vermoedt dat het niet naast elkaar gaat draaien :?
Mijn vraag: hoe zou ik dit het beste kunnen optuigen ?
Zijn er zaken die ik even in de gaten moet houden?
(Heb gezocht op Internet naar gebruikerservaringen, maar heel weinig gevonden)
Dan heb je waarschijnlijk niet de juiste zoektermen gebruikt. Waar en op welke termen heb je gezocht :?

Oslik blyat! Oslik!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Mensen, hartelijk dank voor de snelle reactie!

Okay, ik denk dat er dan voor ga.

Het duurde even voordat ík reageerde omdat ik aan het kijken was of de 2200EPlus te gebruiken was i.c.m. met 2 modems. Hij is weliswaar voor ADSL óf kabel geschikt, maar niet voor allebei tegelijk.
Ergo, bij 2 providers is hij enigszins overbodig geworden.

Wel wanneer ik volledig overstap op de kabel, mits... de Docsis ook een spoofing mode heeft.
(Net als de Speedtouch nu) Da's even belangrijk, want hoe krijg ik die andere pc op de kabel.

Overigens, ik heb o.a. gezocht op
"ADSL en kabel" tegelijkertijd
"Twee providers" ADSL kabel router
etc.

grtn

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Misschien is dit wat voor jou:

http://www.dlink.com/products/?sec=0&pid=452
http://www.zdnet.nl/reviews.cfm?id=61394

[ Voor 23% gewijzigd door Lekkere Loempia op 26-04-2008 11:35 ]

Verwijderd

mrwul schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:26:

Wel wanneer ik volledig overstap op de kabel, mits... de Docsis ook een spoofing mode heeft.
(Net als de Speedtouch nu) Da's even belangrijk, want hoe krijg ik die andere pc op de kabel.
Als je router een MAC-adres kan spoofen (en dat lijkt me van wel), dan kun je die gewoon gebruiken om het MAC-adre te spoofen van de PC waarmee je je kabelverbinding hebt geactiveerd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

etc.
Probeer voortaan wat abstracter te zoeken. Kijk op Wikipedia (de EN versie, is het uitgebreidst) naar achtergrondsartikelen, daar vind je geheid een stuk betere zoektermen.

Probeer eens:
multihomed router
dual-homed router

Oslik blyat! Oslik!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09

BHQ

Is het niet gewoon makkelijker de ene PC kabel en de andere DSL te geven? Scheelt je de -hoge- kosten van een dual WAN router (Dat is wat je in deze situatie nodig zou hebben). PFsense kan het schijnbaar ook, maar dan moet je een PC aanhouden met minstens 3 netwerkkaarten.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mensen, hartelijk dank voor de snelle reactie!

Okay, ik denk dat er dan voor ga.

Het duurde even voordat ík reageerde omdat ik aan het kijken was of de 2200EPlus te gebruiken was i.c.m. met 2 modems. Hij is weliswaar voor ADSL óf kabel geschikt, maar niet voor allebei tegelijk.
Ergo, bij 2 providers is hij enigszins overbodig geworden.

etc.

grtn
Kabelmodem doet sowieso niets anders dan alleen modem spelen, dus dat werkt sowieso wel. Daar zit normaal gesproken geen router ingebouwd. (Ik heb iig nog nooit een kabelmodem met ingebouwde router gezien).
Tenminste, die spoofing mode van de speedtouch is om te zorgen dat de speedtouch geen router functie vervult toch?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09

BHQ

Orion84 schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:33:
Tenminste, die spoofing mode van de speedtouch is om te zorgen dat de speedtouch geen router functie vervult toch?
Correct. ;) Is gewoon bridging mode.
Pagina: 1