Op dit moment heb ik een ADSL-verbinding. Vanwege de afstand tot de centrale is
deze niet echt snel en behoort deze in de categorie 'starters'.
Ik kan wel via de kabel een abo afsluiten met een snelheid dat 3-4x zo hoog ligt.
Zelfde prijs.
Maar.. ik wil éérst zien óf dat goed werkt (gezien eerdere ervaringen met Internet
via de kabel): dus wil ik het ADSL abonnement nog even aanhouden. Zeg 2-3 maanden.
Heb een Speedtouch 546 -Spoofing mode- met daarachter een losse router (Vigor 2200+Plus)
met daarachter 2 pc's. Een hele oude voor het ontzettend simpele werk, mijn vrouw haalt
daar af toe wat mail op en surft wat en eentje die ik vrijwel non-stop gebruik.
Ze heeft een eigen e-mail adres.
Van de kabelaar krijg ik uiteraard ook een modem - waarschijnlijk een Docsis.
Mijn vraag: hoe zou ik dit het beste kunnen optuigen ?
Functioneert dit wel naast elkaar ? Zijn er zaken die ik even in de gaten moet houden?
(Heb gezocht op Internet naar gebruikerservaringen, maar heel weinig gevonden)
Thanks
==
deze niet echt snel en behoort deze in de categorie 'starters'.
Ik kan wel via de kabel een abo afsluiten met een snelheid dat 3-4x zo hoog ligt.
Zelfde prijs.
Maar.. ik wil éérst zien óf dat goed werkt (gezien eerdere ervaringen met Internet
via de kabel): dus wil ik het ADSL abonnement nog even aanhouden. Zeg 2-3 maanden.
Heb een Speedtouch 546 -Spoofing mode- met daarachter een losse router (Vigor 2200+Plus)
met daarachter 2 pc's. Een hele oude voor het ontzettend simpele werk, mijn vrouw haalt
daar af toe wat mail op en surft wat en eentje die ik vrijwel non-stop gebruik.
Ze heeft een eigen e-mail adres.
Van de kabelaar krijg ik uiteraard ook een modem - waarschijnlijk een Docsis.
Mijn vraag: hoe zou ik dit het beste kunnen optuigen ?
Functioneert dit wel naast elkaar ? Zijn er zaken die ik even in de gaten moet houden?
(Heb gezocht op Internet naar gebruikerservaringen, maar heel weinig gevonden)
Thanks
==