Kortsluiting, GF6800 te fixen?

Pagina: 1
Acties:

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-04 14:27
Verhaal:
-----------------------------------
Terwijl de comp van mijn ouders aanstond, maakte de stofzuiger mooi kortsluiting waardoor de pc uitviel.
Nadat mn bro de pc weer aandeed waren er allemaal rare tekens op het scherm en deed hij op een gegeven moment niks meer (kwam windows dus niet in).
Dit was het verhaal dat ik kreeg te horen, toen ik weer bij m'n ouders kwam zag ik idd dat heel het scherm vol met tekens was "aaaaaaaaaaa" met trema's enz. Hij kwam wel weer goed in het windows opstartlaadscherm en daarna ging de monitor uit, terwijl fans etc allemaal nog draaiden.

Ik vermoedde gelijk de videokaart, dus heb deze eruit gehaald en een andere erin gedaan. Deze werkte gewoon wel.. Dus twas de videokaart Geforce NX6800 AGP. Kheb inmiddels een afkeer gekregen voor deze serie, want tis de tweede 6800 die ik in bezit heb die artifacts heeft/ het niet doet. 1 kortsluitinkje in het circuit (niet eens in de comp zelf) en hij begeeft het al....
Anywayz de andere GF6800 deed het dus ook nie :P (kd8 ik probeer het tog voor de zekerheid)

----------------------------------

Vraag:
Is er nog een manier om de videokaart te fixen? Doordat de comp uitviel vertoont deze GF6800 dus artifacts waarschijnlijk. Hij komt veilige modus wel in maar dan met artifacts. Is er een manier om hem te fixen? Ik had iets vaags ergens gelezen als in de diepvries doen?? :/
Of in een plastic zakje in de diepvries voor een uur ofzo??

Kwil wel vanalles proberen, aangezien hij toch anders kadoek is :)

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 10:18

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb ooit wel eens een Geforce in de diepvries gedaan maar dat was om de heatsink er af te krijgen.

Lijkt me niet echt een oplossing maargoed, ik kan er naast zitten natuurlijk.

Ik zou zeggen, ga er eens op zitten, dompel het onder in een groot glas bier, pak de soldeer bout... maar achteraf niet klagen als de rest van je systeem niet meer werkt he :o