Toon posts:

Manual backflashen Crosshair bios(sen) (1103)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor diegene die ook problemen hebben met de laatste bios 1103 hier de backflash procedure welke ik meerdere malen heb gebruikt.
Kwam hier door schade en schande achter, moest m'n bord ter RMA aanbieden daar de normale procedure NIET werkte!
Is de enige procedure die werkt daar vanaf bios 0905 bios het backflashen is geblokkeerd en ez-flash eveneens!

Download bios 0804 (dit is tot nu toe de stabielste echter niet voor een Phenom)
Download AWDflash

Beide op een BOOTABLE floppy (past niet op één dus twee floppy's aanmaken, eentje met MS-dos en eentje met AWDflash en de bios) of een cd

Start de computer op met de dos-floppy of cd
Start AWDflash op met het volgende commando: Awflash.exe (BIOS).bin /py/sn/cc/cp/cd/r/f

Volgende na een klacht van mij van Asus ontvangen:

Awflash.exe BIOS.bin /py/sn/cc/f
The complete command is: Awflash.exe BIOS.bin /py/sn/cc/cp/cd/r/f

Explanation:
/Py –Need not choose “yes” and flash BIOS directly
/Sn – no save of the previously BIOS
/CC – Clear CMOS after flash BIOS
/CP – Clear PnP (ESCD) after flash BIOS
/CD – Clear DMI after flash BIOS
/R – System restart after flash BIOS
/F – Flash BIOS by force

you can use /F to force a downgrade of your BIOS.

En dan nu de truuk:

Je zult zien dat de program balkjes van AWDflash uit het beeld lopen en dat alleen de Eprom wordt gewist, er wordt niets opnieuw geprogrammeerd!
Geen paniek, doe niet zoals ik de eerste keer en NIET de elektriciteit uitschakelen, kost je je moederbord!
Wacht voor alle zekerheid enige minuten na het erasen van de Eprom, lijkt alsof het beeld bevriest en 'programming bios' staat op 0%.

DE TRUUK: laat de floppy of cd in de computer, druk de reset knop van je computer in, de ingebouwde beveiliging op je moederbord wordt dan automatisch gestart en pas dan wordt je bios opnieuw geprogrammeerd!

Op deze wijze werkt het gegarandeerd tot nu toe bij mij, heb vanaf versie 0804 alle biossen terug geflasht.

Voor de rest zijn het eikels bij Asus, wordt een beetje lichtelijk geshuffeld van die foute biossen, regent redelijk klachten op hun forum met name over bios 1103! :(
Asus is niet duidelijk op hun site dat vanaf 0904 de biossen bestemd zijn voor een Phenom.

Vanaf bios 0904 zijn de biossen bestemd voor de Phenoms, denk hier om!
Heb wel redelijke resultaten bereikt met een 6400+ en bios 0905 maar toch............ :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 01:23 ]