Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Font toevoegen aan website

Pagina: 1
Acties:

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
In een website die ik aan het bouwen ben heb ik het lettertype Calibri gebruikt. Nu is het zo dat mensen die dit font niet geïnstalleerd hebben op hun pc een ander lettertype te zien krijgen als ze de website gaan bekijken, bijvoorbeeld Times New Roman. Dit doet uiteraard afbreuk aan de website.

Volgens mij moet er een manier zijn om het font Calibri te uploaden en vervolgens te koppelen aan het script. Ik heb al zitten googlen maar kan tot nu toe niets bruikbaars vinden. Wie heeft hierin voor mij een tip?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou naar WEFT kunnen kijken: http://www.microsoft.com/typography/web/embedding/weft3/
Imho een zeer vieze manier, die volgens mij ook niet in alle browsers werkt. Je kunt er vanuit gaan dat lang niet alle mensen je font willen downloaden en dat je als je zo afhankelijk bent van het lettertype, misschien eens moet kijken of je het design niet zo aan moet passen dat ook al heb je dat lettertype niet, het toch bruikbaar is.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35

DizzyWeb

Ondertiteld

Behalve daadwerkelijk uploaden, wat niet zomaar mag, kan ik hooguit sIFR bedenken.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Kun je niet gewoon een back-up font instellen in je Stylesheet? Dus vrij basic zegmaar:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
body
{
font-family:calibri,arial,verdana;
}

Zo krijgen mensen zonder Calibri het 2de font Arial voor hun kiezen. Voor de rest is het imo een beetje dom om een Windows-only (wordt alleen met Vista en Offcie '07 meegeleverd) font te gebruiken..
Voor de rest kun je eens googlen naar 'flash fonts'. Wat DizzyWeb dus zegt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bitage op 26-04-2008 00:06 ]

• jwkempeneers
Bedankt voor je tip Bitage! De overige trouwens ook, maar dit ga ik denk ik gebruiken. Is er dan ook een mogelijkheid om bijvoorbeeld bij Calibri de grootte op 14px te zetten en als Arial opgepikt wordt de grootte op 12px gaat?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zover ik weet, naja heb getest, zijn arial en calibri nagenoeg gelijk. Dus zou je geen verschillende groottes nodig hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:15

Arethusa

Niet die server

jwkempeneers schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:53:
In een website die ik aan het bouwen ben heb ik het lettertype Calibri gebruikt. Nu is het zo dat mensen die dit font niet geïnstalleerd hebben op hun pc een ander lettertype te zien krijgen als ze de website gaan bekijken, bijvoorbeeld Times New Roman. Dit doet uiteraard afbreuk aan de website.

Volgens mij moet er een manier zijn om het font Calibri te uploaden en vervolgens te koppelen aan het script. Ik heb al zitten googlen maar kan tot nu toe niets bruikbaars vinden. Wie heeft hierin voor mij een tip?
Afgezien van het feit of het handig voor je bezoeker is, wat is je reden om een niet-standaard font als Calibri te gebruiken op je website?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• jwkempeneers
Afgezien van het feit of het handig voor je bezoeker is, wat is je reden om een niet-standaard font als Calibri te gebruiken op je website?
Eigenlijk heb ik geen goede reden, afgezien ervan dat ik het een mooi lettertype vind. :)

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11 20:06

Leedbek

Luuk Luchtloper

jwkempeneers schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 00:16:
[...]

Eigenlijk heb ik geen goede reden, afgezien ervan dat ik het een mooi lettertype vind. :)
Als ik jou was, zou ik in dat geval afstappen van het gebruiken van een niet-standaard font. Het is common practice om een standaard font family te gebruiken in je websites. In jouw geval zou ik een Arial / sans serif font family pakken. Trucs als SiFR zijn leuk voor titels, maar zeker niet geschikt voor body text.

Klaar voor de steroorlogen?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

jwkempeneers schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 00:16:
[...]

Even afleren dan om het voor body text te doen, want daar zul je je toch echt moeten beperken tot 'web-safe' fonts als Arial, Verdana, Helvetica, Courier en Lucida :)

Voor headers zijn er diverse oplossingen, naast de genoemde SiFR oplossing kun je ook kiezen voor dynamische serverside rendering in plaatjes.

Professionele website nodig?

Pagina: 1