Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Even een intro:

Microsoft Expression Blend

En ik quote even:
Microsoft® Expression® Design is a professional illustration and graphic design tool that lets you build compelling elements for both Web and desktop application user interfaces.
Beta 2 is hier af te halen: hier!

Zo, dat wat het gecopy-pasted, nu even wat typen :)

Ik gebruik dus Expression Blend voor desktop applicaties, veel probeersel, weinig nuttige dingen, maar wel de mogelijkheid om WPF beetje bij beetje door te krijgen (Windows.Forms was imo VEEL gemakkelijker, maar daarintegen stond dan dat het ook veel beperkter was).

Expression Blend werkt goed samen icm Visual Studio 2008, zelfde project files, en ge bewerkt u xaml in Blend & u code in Visual Studio. Werkt allemaal perfect, ook het toevoegen van Event Handlers en dergelijke, hij switcht naar Visual Studio, naar de codefile, waarin de eventhandler uitgeschreven staat.

Waarom gebruik ik nu dit?
De editor van Blend, de WYSIWYG editor dus, is krachtiger als die van Visual Studio zelf, meer drag & drop, meer snapping (heerlijk!) en dergelijke.

De grote downside hierbij is: GEEN code completion op de xaml. Verschrikkelijk eigenlijk dat ze dit product zo gehandicapt op de markt brengen).

Ik typ dus nu de xaml in Visual Studio, wil ik wat draggen ga ik naar Blend, en dan weer terug naar Visual Studio. Beetje jammer dus.

Zijn hier mensen die hier ervaringen mee hebben, tips ofzo? Wissel ze hier uit!

En kudos voor diegene die code completion aanzet in Expression Blend _/-\o_

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 21:11
Persoonlijk geloof ik niet zo in de Expression producten van Microsoft. Ze proberen IMHO nogal een eigen standaard (Silverlight) erdoorheen te drukken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Alex3305 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:55:
Persoonlijk geloof ik niet zo in de Expression producten van Microsoft. Ze proberen IMHO nogal een eigen standaard (Silverlight) erdoorheen te drukken zo.
Wel Silverlight is voor mij nu al beter als Flash. Waarom? Omdat het al draait op andere OS'en, zonder problemen, het is krachtig, gebouwd op huidige standaarden (XML en dergelijke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Op welk os draait flash niet dan :?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
En definieer "andere OS'en" eens?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

beany

Meeheheheheh

Alex3305 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:55:
Hier sla je mijn inziens de plank toch even stevig mis!!

Silverlight is geen standaard, maar een player, net zoals flash dit is.

We hebben het hier namelijk over Windows Presentation Foundation(WPF). De WPF is de nieuwe manier van microsoft om applicaties mee te maken. Het is de bedoeling dat Windows Forms uiteindelijk gaat verdwijnen en dat alles op basis van WPF wordt gemaakt.

Silverlight is een light uitvoering van WPF, specifiek bedoelt voor het web. Blend kan je gebruiken om Silverlight applicaties mee te maken, maar ook desktop applicaties. WPF is dus een platform. Het draait dus niet om Silverlight. Silverlight is slechts een onderdeeltje van het grote geheel.

Ik gebruik zelf ook Blend, al ben ik geen designer. Maar na een paar maanden te hebben gewerkt met WPF(Blend, xaml, de hele filosofie achter WPF) ben ik toch wel erg enthousiast. Je kan gewoon een user interface maken zoals jij hem echt wilt! GEEN beperkingen meer(nou, bijna niet). Het is een enorme vooruitgang ten opzichte van Windows Forms.

Blend 2.5 march 2008 preview is redelijk, heel af en toe een crash. Ik gebruik hem dagelijks en heb verder nog geen hele rare dingen gezien.

En ik ben het met de TS eens dat het ontbreken van code completion in Blend hinderlijk is. Maar ik merk ook dat ik steeds meer in Visual Studio de xaml in type en steeds minder via sleur en pleur bezig ben. Naar gelang ik xaml beter leer kennen, des te meer ik het rechtstreeks in type.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Ik ben wel te spreken over het nieuwe wpf platform. Het geeft de ontwerper/ontwikkelaar meer mogelijkheden om een interactieve interface op te zetten. De nieuwe Navision interface is er o.a. ook mee ontwikkeld, wat toch wel wat aangeeft. Blend studio gebruik ik nog niet, eerst maar eens de kern leren (Cider en Visual Studio)

Het is een gegeven feit dat ontwikkelaars niet ontwerpen kunnen. Dit kan mogelijk leiden tot vreemde rommelige onbruikbare interfaces. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken op de lange termijn.

Naast code completion mis ik ook de tooltips die bij de gewone source editor wel aanwezig is. (xml comments)

Wat mij betreft is deze applicatie zeker de moeite van het vermelden waard:
http://messenger.yahoo.com/windowsvista.php (zie rechterkant, watch video preview)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:25
Guillome schreef op zondag 27 april 2008 @ 10:56:
Op welk os draait flash niet dan :?
Flash draait misschien overal op, maar SL is een veel opener standaard dan flash en er is ook een goede open source implementatie van onder linux.
Ik heb het nog niet geprobeert, maar flash is vaak traag op mijn linux bak.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-04 11:39

Ruudjah

2022

DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 104% gewijzigd door Ruudjah op 02-12-2009 00:01 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jecede
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-04 19:23
Ruudjah schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 22:09:
Ik gebruik het, en je kan er zeer krachtige UI's mee maken in een fractie van een tijd als je zou doen met Windows Forms. Als je XAML kent, that is, omdat je met Windows Forms nog steeds betere (VS) code generators hebt.
Skinning, templating & design zijn erg krachtig en stellen je in staat flexibel snel een UI in elkaar te draaien. Heel WPF staat nog behoorlijk in de steigers, maar de basis (XAML + architectuur) is er en kan je vergelijken met een gewapend betonnen fundering. Het huis erop is nog niet af, maar beloofd een flinke, moderne villa te worden maar de contouren worden toch al behoorlijk zichtbaar. De vraag is of er genoeg bewoners komen (developers) en of de rest van het huis Windows Forms doet gaan verbleken. Alles lijkt deze richting in te gaan, maar de concurrenten in de wijk hebvben ook stevige troeven (flash, Qt, WinForms, DHTML).

Maar ik denk dat kwa kracht, productiviteit en flexibiliteit WPF nu al een hoop concurrentie voorbij gaat.
Ik denk dat de belangrijkste concurrent van WPF Adobe AIR is. Het Flex framework is met MXML+AS3 redelijk vergelijkbaar met het XAML+C# idee van WPF. Recentelijk heb ik prototypes in beide technieken gebouwd, en ik moet zeggen dat AIR, en vooral Flex, enorm onderschat wordt. Het grootste voordeel dat WPF heeft is inderdaad de flexibiliteit. Alles is enorm customizable. tip: download Flexbuilder 3 eens, en speel er een dag mee, om te kijken en vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
jecede schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:20:
[...]

Ik denk dat de belangrijkste concurrent van WPF Adobe AIR is. Het Flex framework is met MXML+AS3 redelijk vergelijkbaar met het XAML+C# idee van WPF. Recentelijk heb ik prototypes in beide technieken gebouwd, en ik moet zeggen dat AIR, en vooral Flex, enorm onderschat wordt. Het grootste voordeel dat WPF heeft is inderdaad de flexibiliteit. Alles is enorm customizable. tip: download Flexbuilder 3 eens, en speel er een dag mee, om te kijken en vergelijken.
Maar kijk, ik kan WPF ook gebruiken voor 'echte applicaties', en voor webbased ones, dus 1 taal.

Terwijl die Adobe AIR alleen voor web is.

Pagina: 1