Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista verliest wachtwoord voor wireless router sinds SP1

Pagina: 1
Acties:

• hoi_roy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 11:16
Sinds ik SP1 heb geinstalleerd moet ik iedere keer dat ik opstart opnieuw het wachtwoord voor de toegang van het draadloos netwerk opnieuw invoeren, terwijl dit daarvoor gewoon werd onthouden.
Ik heb Vista 64bits home premium, pc is die van BBG November, muv video kaart.
( reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2007 )

Mijn draaldoos modem is de Zyxel prestige 2602HW-D1A.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Hoe zorg ik er voor dat het wachtwoord weer wordt onthouden (vinkjes staan zo dat het wachtwoord onthouden zou moeten worden...)

[ Voor 18% gewijzigd door hoi_roy op 25-04-2008 23:45 ]

Verwijderd

Heb je al geprobeerd bij de instellingen van je draadloze netwerkkaart je accesspoint handmatig toe te voegen?

• hoi_roy
Bedankt voor je reactie, ik heb het geprobeerd, maar helpt helaas niet.
Verder heb ik de stuurprogramma's van de wireless module verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Ook dit biedt geen oplossing.
Nog andere ideeen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maakt het verschil of je WPA-TKIP of WPA-Personal of WPA2 gebruikt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• hoi_roy
Ik weet niet of dat verschil maakt, echter ik heb alle stuurprogramma's opnieuw verwijderd en opniew geinstalleerd. Het wachtwoord wordt nu wel onthouden, echter er is een ander probleem waardoor er niet automatisch verbinding wordt gemaakt.

Het blijkt dat iedere keer dat de computer wordt opgestart er (naast een door mij ingesteld netwerke) een mij onbekend netwerk zich bevind waarmee connectie wordt gezocht. Het netwerk heeft de naam ANY, heeft geen beveiliging. In de eigenschappen staat "automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is" en "verbinding maken, zelfs wanneer het netwerk niet uitzendt" aangevinkt.
Dit netwerk wordt altijd gezocht om connectie te maken, wat niet lukt omdat er niet zo'n netwerk bestaat. (Wil ik ook helemaal niet!)

Het is mogelijk om het netwerk te verwijderen, maar de volgende keer dat de computer wordt gestart staat het er toch weer in!
Heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat dit netwerk definitief wordt verwijderdt?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Die twee vinkjes uitzetten zou het moeten oplossen. Definitief verwijderen kan denk ik niet, je zal hem altijd blijven zien in de lijst beschikbare netwerken :)

• hoi_roy
Bedankt voor je reactie.
Helaas helpt dit niet. Ik heb de twee vinkjes meer malen uit gezet, maar na herstart van de computer staan ze helaas altijd vanzelf weer aangevinkt.
Verder heb ik geprobeert om het netwerk ANY "omlaag" te plaatsen, maar dat lijkt ook bij een hertstart weer terug geplaatst. :(

[ Voor 3% gewijzigd door hoi_roy op 12-08-2008 20:32 ]

• hoi_roy
Nog meer ideeen?
Pagina: 1