[Vista] geheugen geeft fouten (00000000000C08AC)

Pagina: 1
Acties:

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:46
Word der echt kriebelig van, heb dit probleem al een tijdje maar komt nu steeds meer voor.

Mijn scherm gaat spontaan uit, en wilt dan niet meer aan. (slaapstand, hybernate uit)
Soms gebeurt dat na 10minuten, maar soms ook pas na 10uur. Dus niet echt een tijd.
Ook het logboek van Vista geeft geen uitkomt, en google vind alleen maar iets met Supreme commander. Maar dat speel ik geeneens.

Als ik iets aan het downloaden ben via Internet/Newsleecher en hij valt uit gaat hij ook niet verder. Maar alle fans blijven wel gewoon draaien. (Word, IE, Opera, MSN, doen het ook niet)

Gedaan: geheugen verwisseld, andere vga, Vista herinstall.
Memtest gedaan, gaf na 10 fouten 1error. Maar heb maar nieuw geheugen gekocht 2x2GB takeMS 800Mhz. Maar toen ik die erin deed, begonnen de errors weer.

Heb een Asus P5K vanilla. (als ik de modules in de zwarte sloten zet, krijg ik direct errors.)
Heb ze nu dus in de gele gedaan, en nu werkt het iets beter. Maar nog steeds die error.

Specs:
Asus P5K, bios van gister
Intel Q6600 @ 2,4Ghz
MSI 9600GT OC 512DDR3
2x 2048DDR2 800Mhz TakeMS
2x 320GB HDD sata2
1x 80GB Sata2

Als je extra info wilt, kan ik dat gerust geven. Laat dat even weten.

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:49
Probeer memtest eens.

• da_PSI
Memtest gedaan, en geeft geen fouten. Na 30minuten gestopt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik verplaats dit topic naar Processors, Mobo's & Geheugen toe.

Als je al grote problemen hebt met de plaatsing van je geheugen in een paar slots is er meer aan de hand met je hardware dan software.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ASUS is nogal kieskeurig wat het geheugen betreft. Grote kans dat daar de oorzaak ligt. Ik zou eens de QVL van dit MB lezen en een keuze maken uit de modules die daar worden genoemd.

ARME AOW’er

Verwijderd

Heb je nu wel of geen fouten met memtest in de TS staat van wel maar de volgende post staat geen fouten na half uur. :) Memtest test trouwens ook je cache geheugen in je CPU dus miss is die wel niet stabiel test dus ook eens met Orthos je CPU.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Memtest voor 30min is veel te kort, laat hem eens een tijdje draaien. (lees: nachtje laten draaien)

En welke gebruik je? Memtest86+ zou ik gebruiken kan je windows fouten uitsluiten namelijk.

• da_PSI
mad_max234 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:55:
Memtest voor 30min is veel te kort, laat hem eens een tijdje draaien. (lees: nachtje laten draaien)

En welke gebruik je? Memtest86+ zou ik gebruiken kan je windows fouten uitsluiten namelijk.
Ik gebruik Memtest86+ ja, laat hem vanavond wel de hele avond draaien. Zal daarna hier even vertellen of der wel of geen fouten zijn

• da_PSI
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:51:
Heb je nu wel of geen fouten met memtest in de TS staat van wel maar de volgende post staat geen fouten na half uur. :) Memtest test trouwens ook je cache geheugen in je CPU dus miss is die wel niet stabiel test dus ook eens met Orthos je CPU.
Memtest heb ik met mijn vorige modules 1 nacht laten draaien, 12uur. En had 1 fout gevonden.
Met de nieuwe ging ik der wel vanuit dat ze goed waren. Maar ga nu wel ff Orthos draaien..
Modbreak:Schoppen binnen 24u is niet de bedoeling. Heb je iets toe te voegen aan een post? Gebruik de edit-knop. Je kunt ook prima meerdere quotes in een enkele post zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 26-04-2008 09:23 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Geef ons ook even het typenummer van je mem en kijk zelf op de TakeMS site op welk voltage het geheugen moet lopen. Als dit iets als 2.1V of 2.2V is, moet je dit natuurlijk wel verhogen in het BIOS.

• da_PSI
Bitage schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 00:09:
Geef ons ook even het typenummer van je mem en kijk zelf op de TakeMS site op welk voltage het geheugen moet lopen. Als dit iets als 2.1V of 2.2V is, moet je dit natuurlijk wel verhogen in het BIOS.
TMS2GB264D081-805UE Is het typenummer

• da_PSI
memtest86+ geeft geen fouten aan. Maar als ik nu weer in Windows komt, vriest mijn pc gewoon spontaan. Alle fans blijven draaien, het lasertje van de muis gaat uit maar het toetsenbord lampje blijft weer branden. Orthos 1.5uur gedraaid (3x opgestart, 3x tegelijk getest) en viel toen niet uit.
Modbreak:Je schopt weer <24u. Bij herhaling gaat je topic dicht. Dit is namelijk oneerlijk voor alle andere topicstarters die zich wel aan de regels houden :o

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 26-04-2008 09:24 ]

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Als je fouten krijgt tijdens een memtest86 dan zit daar waarschijnlijk het probleem. Eigenlijk zou je het geheugen is moeten testen in een systeem dat wel 100% in orde is.

Verder - als we er vanuit gaan dat het geheugen goed is (een nieuw setje dat kapot is gebeurd wel is maar het blijft een uitzondering) - kan het moederboord niet helemaal goed zijn. Dat kun je eigenlijk niet zo makkelijk testen. De beste methode is om dan een paar geheugensetjes te proberen (meer dan 2) en dan kijken of er fouten gevonden worden. Verder kan inderdaad de spanning op de modules te laag of te hoog zijn (dus controlleer dat effe), of de temperatuur van één van de modules of een chip op het moederboord wordt te heet. Dit kun je nagaan door de kast open te schroeven en dan een kamerventilator op het moederboord en het geheugen te richten. Doet je computer niet meer gek? Temperatuurprobleem.

Succes!

Ik heb echt een hele goeie PC.

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 21:30

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Ik kan uit ervaring vertellen dat het probleem tweedelig is, wanneer je memtest hebt gedraaid en eindelijk je juiste instellingen hebt gevonden, dan heb je nog een ander probleem, namelijk: Vista is geïnstalleerd met die "foute" geheugen instellingen.

Ik kan dit niet echt onderbouwen, maar nadat ik dus meer dan 24 uur memtest gedraaid had zonder foutmeldingen, blijf bij mij het probleem bestaan (lees: freezes, BSOD (geheugen gerelateerd), spontaan afsluiten of inderdaad een zwart scherm)

Wat meestal kan helpen (lees net, dat je al een herinstall heb gedaan) is installeren met (in jouw geval) 1 geheugen module en deze op DDR2-667 te laten draaien - voor mij werkte dit, althans ik heb nadien geen problemen ondervonden met bovengenoemde klachten.

Nadat Vista d'r op stond, weer de specs van de memory naar specificatie teruggezet.

Zoals ik al zei, kan dit niet onderbouwen, maar voor mij was het de juiste werkwijze - misschien dit nog een keer proberen voordat je iets RMA terugstuurt.

Cheers, getaGrip

[ Voor 4% gewijzigd door GetaGrip op 26-04-2008 21:41 . Reden: typo&xtra zinnetje ]

GetaGrip is net een mens.......

Verwijderd

dit probleem had ik ook met dit mobo maar dan zonder dat memtest foutje.

doe even het volgende:
druk de geheugenmodules goed in de banken,na de klik kan hij nog een flink stuk verder.
disable de onboard netwerkkaart en doe er een los netwerk pci kaartje in.
doe een format en installeer windows opnieuw,installeer geen drivers voor het mobo.

ik draai nu al enkele maanden helemaal stabiel,niks geen zwarte schermen of bsods meer _/-\o_

• da_PSI
GetaGrip schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 21:38:
Ik kan uit ervaring vertellen dat het probleem tweedelig is, wanneer je memtest hebt gedraaid en eindelijk je juiste instellingen hebt gevonden, dan heb je nog een ander probleem, namelijk: Vista is geïnstalleerd met die "foute" geheugen instellingen.

Ik kan dit niet echt onderbouwen, maar nadat ik dus meer dan 24 uur memtest gedraaid had zonder foutmeldingen, blijf bij mij het probleem bestaan (lees: freezes, BSOD (geheugen gerelateerd), spontaan afsluiten of inderdaad een zwart scherm)

Wat meestal kan helpen (lees net, dat je al een herinstall heb gedaan) is installeren met (in jouw geval) 1 geheugen module en deze op DDR2-667 te laten draaien - voor mij werkte dit, althans ik heb nadien geen problemen ondervonden met bovengenoemde klachten.

Nadat Vista d'r op stond, weer de specs van de memory naar specificatie teruggezet.

Zoals ik al zei, kan dit niet onderbouwen, maar voor mij was het de juiste werkwijze - misschien dit nog een keer proberen voordat je iets RMA terugstuurt.

Cheers, getaGrip
Oke. ik ga deze tip even als eerste uitproberen morgenvroeg. Hopen dat het werkt, opzich raar maar heb nu al 18uur geen BSOD oid gehad.
Pagina: 1