Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:40
Op een bepaalde website wil ik een plaatje opslaan met rechter muisknop. Ik krijg dan het bericht:

"Het bestandstype dat wordt opgeslagen of opgehaald, is geblokkeerd"

Ik krijg dit bericht specifiek wanneer ik ‘Afbeelding opslaan als’ kies. Verslepen lukt ook niet. Ik kan het ook niet kopiëren, maar …

Wanneer ik eerst ‘Per e-mail verzenden’ klik en vervolgens annuleer, dan kan ik het wel opslaan door ‘Afbeelding opslaan als’ te kiezen.

Op alle andere websites en delen van hetzelfde forum heb ik geen problemen.
Het is Vista 32 Home premium
Standaard IE
Waarom is dit? Google leverde niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:43
Ja dat kan.. heeft met auteursrechten te maken, markplaats heeft ook zoiets. Als je dat plaatje per se wilt kan je nog altijd een screenshot nemen dmv prntscrn en dan bijknippen in paint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bijna goed dit keer - nu nog in het vervolg de Windows versie ook in de titel vermelden :)
Je hangt hier lang genoeg rond om dat ook te weten toch? ;)

Als je nu ook nog wil vertellen wáár dat gebeurt (site) dan kun je pas echt een gericht antwoord krijgen.
offtopic:
zo lastig is dat ook weer niet om te bedenken lijkt me ;)

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 25-04-2008 23:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar dat is een javascriptje (zet javascript maar eens uit in je browser en opslaan gaat ineens prima), het feit dat de OP al in het contextgevoelige menu kwam lijkt te duiden op een ander probleem. Helaas heb ik absoluut geen ervaring met Vista. Werkt het bij geen enkel plaatje, of alleen bij een bepaald bestandstype/website? Ja dus, maar welke site, of ligt dat te gevoelig? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
alt-92 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:32:

Als je nu ook nog wil vertellen wáár dat gebeurt (site) dan kun je pas echt een gericht antwoord krijgen.
offtopic:
zo lastig is dat ook weer niet om te bedenken lijkt me ;)
Misschien is ze wel gesteld op haar privacy. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Haaglander schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 01:23:
[...]

Misschien is ze wel gesteld op haar privacy. :P
... of je wilt een website niet onnodig belasten. Iemand heeft het eens gedaan met mijn website, leuk, ... maar moest wel extra betalen omdat mijn limieten waren overschreden. :)

Bedankt voor de antwoorden, tot zo ver. Het is een java script dus, maar hoe stel je zoiets in bij individuele foto's. Het is namelijk zo dat het niet bij elk plaatje is.

Ik dacht eerst dat het JPG plaatjes zijn, maar met een bewust verkeerde extensie, bij vrc of zoiets en dat het op de verbode lijst staat om te downloaden uit veiligheis overwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je kan doen is de pagina bezoeken en in IE te gaan naar "Page \ View Source". In de source zoek je naar .jpg en plak dit apart in een browser en voila:

http://fotos.marktplaats....ampHwJPiXiO+ToSErQw==.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:09:
Wat je kan doen is de pagina bezoeken en in IE te gaan naar "Page \ View Source". In de source zoek je naar .jpg en plak dit apart in een browser en voila:

http://fotos.marktplaats....ampHwJPiXiO+ToSErQw==.jpg
Bedankt voor de tip, maar ik kon het al oplossen (zie boven), maar was benieuwd waarom deze melding. Ik had het nog nooit eerder gezien.
Pagina: 1