Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de Antec 900 case en 1 van de front fans draait minder snel dan de ander. Ik heb ze beide aangesloten op dezelfde voeding, op dezelfde kabel en ze staan beide op de H van High. Op L (Low) start de desbetreffende fan helemaal niet.

Wat kan er aan de hand zijn?

Bij voorbaat dank,

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
Misschien hebben ze de draadjes verwisseld :) . Het draadje van Low op de aansluiting van High, en het draadje van High helemaal niet aangesloten :P .
Anders misschien slijtage of een hoeveelheid stof die wrijving oplevert.

Volgens mij staat je topic trouwens niet helemaal goed, heeft weinig met casemodding te maken

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
l102212 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:22:
Misschien hebben ze de draadjes verwisseld :) . Het draadje van Low op de aansluiting van High, en het draadje van High helemaal niet aangesloten :P .
Anders misschien slijtage of een hoeveelheid stof die wrijving oplevert.

Volgens mij staat je topic trouwens niet helemaal goed, heeft weinig met casemodding te maken
Excuses als dit het verkeerde forum is. Maar Als ik hem op Low zet gaat de koeler helemaal niet aan (zoals ik zei)..

Stof of slijtage is uitgesloten, de computer is 3 dagen oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:43
Zit er druk op de sticker achter de motor van die fan? Als er geen bobbeltje vormt kan het zo zijn dat er niet genoeg olie in de motor zit, dat laat je fan minder toeren draaien door de extra Fwr. Luister ook gelijk naar het geluid dat het maakt, een schurend geluid kan dat ook betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:35

Shunt

Boe

hoe zitten ze op de zelfde kabel als in 2 molex stekkertjes over elkaar heen en die dan op de voedings molex zo ja pak eens 2 losse voedings molexjes voor iedere fan een.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hoe makkelijk draaien ze als je ze uit zet en met de hand een zetje geeft? Best kans dat de ene meer vrijvingsweerstand heeft. En anders even met de multimeter meten, kijken of er gewoon 12volt op staat. Want meten is weten :Y)

Omdat we er nog weinig van weten is het nu een beetje lastig om de juiste categorie ervoor te vinden. Mocht het aan de elektronica/voeding liggen schop ik het topic richting EL. Daar zal hij dan beter op zijn plek zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 26-04-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik er maar niet mee moet zitten. De fan draaid op H toch nog snel genoeg voor een fatsoenlijke airflow. Aan de voeding of aansluiting kan het in ieder geval niet liggen, die heb ik onderling verwisseld zonder verandering.

Dank voor de reacties. =)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-08 17:55
Heb je hem via de 3 pins dinges aangesloten? Dan kan het zo zijn dat je de ene hebt aangesloten op een slot die bestuurd wordt door het mobo en de andere gewoon voluit draait, ikzelf heb dit ook met dezelfde fans!. En ene start ook niet op Low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:27

oshiro

Chill, dude.

michel1991 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:32:
Zit er druk op de sticker achter de motor van die fan? Als er geen bobbeltje vormt kan het zo zijn dat er niet genoeg olie in de motor zit, dat laat je fan minder toeren draaien door de extra Fwr. Luister ook gelijk naar het geluid dat het maakt, een schurend geluid kan dat ook betekenen.
Iets off-topic maar ik zeg het lekker toch ( :P ): in de motoren van huis-tuin-en keukenfans zit geen olie. De simpelse fans worden gelagerd met bronzen/teflon glijlagerbussen en de wat duurdere fans worden gelagerd met een of meer kleine kogellagers. Lagerbrons is zelfsmerend doordat bij het sinteren van de bussen een beetje grafiet wordt toegevoegd, en omdat de kogellagers niet warm en vies worden en nauwelijks een belasting krijgen hebben die ook geen smering nodig.
Het stickertje achter de fan kun je eraf halen om de spindel/as van de fan te demonteren. Achter het stickertje zit een kleine circlip, als je die er af haalt (prutswerk) kun je de as met de bladen uit de behuizing halen.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Pagina: 1