[SATA] Schijf niet aan te 'sluiten'

Pagina: 1
Acties:

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-02 11:24

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn Windows Installatie opnieuw gedaan, en ben van Tiny XP Platinum 2 naar Windows XP Home Edition gegaan, die standaard geen Service Pack 2 heeft.

Het problem is nu dat mijn 2e schijf met de meste en belangrijke data niet meer in Windows te vinden is, en dat onder schijf-beheer de schijf als dynamisch en afwijken wordt aangegeven en bij een import wil formatteren, terwijl hij voor de installatie gewoon werkte, en bij een eventuele reinstall van Tiny XP ook gewoon te importeren was zonder format. Dit kan nu niet.

Wat kan ik doen om de schijf toch te kunnen gebruiken zonder dat ik moet formatteren en dus alle data kwijt raak?

De schijf is een Western Digital 320GB SATA Schijf die verbonden is aan een ICH5 op een Asus P4P800 Deluxe moederbord.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Je hebt minimaal sp1 nodig om partities groter dan 128GB te kunnen herkennen.
Partities die dan groter zijn dan dit worden niet weergegeven.
Dus daar zou je naar kunnen kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 25-04-2008 22:52 ]

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Heb je SP2 dan wel geinstalleerd? Staat me iets bij van een limiet die SP2 opheft. Of SP1 idd.

[ Voor 6% gewijzigd door Saab op 25-04-2008 22:52 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-02 11:24

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Ik heb er net SP2 opgezet, zonder resultaat. Zit nu heel de tijd Windows Update te draaien om te kijken of dat wat doet.

Windows wil de schijf 'converteren', terwijl de hoofdschijf ook goed 320 GB is en Windows deze gewoon kan gebruiken, en ziet

[ Voor 34% gewijzigd door Darkasantion op 25-04-2008 22:56 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik heb geen flauw idee wat Tiny XP Platinum 2 is, maar misschien is het verstandig er niet al teveel mee te gaan kloten.

Neem een Knoppix live cd en kopieer alles wat je wilt bewaren naar je goede schijf en formateer daarna de handel, of, neem een recovery programma ala Getdataback

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
XP Home Edition ondersteunt geen dynamic disks. Als het een geconverteerde basic disk is kun je mogelijk nog weer terug door in de partitabel het type te forceren naar 07 (NTFS), maar persoonlijk zou ik 'm even in een XP Pro machine hangen, data ervanaf kopieren, partities verwijderen en normale aanmaken en alles terug kopieren.
Pagina: 1