Toon posts:

schone herinstall Asus 5210

Pagina: 1
Acties:
  • 842 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Asus 5210 staan (bijna nieuw) waar een 'vriend' per ongeluk met een Linux Live/Install cd de install gestart heeft |:(

Ik heb nu dus het probleem dat de HDD niet herkend wordt (non windows raid driver nodig) hetgeen op zich eenvoudig te ritselen zou moeten zijn.
Als ik echter de drivers (Intel(R) Matrix Storage Manager) daarvoor op een USB stick plaats, wordt de stick gemount als HDD en ziet hij de driver niet en wil vervolgens XP op de stick gaan installeren :X

Ik heb GEEN floppy drive maar ben me bewust dat dat te omzeilen valt maar ik weet niet hoe. Wie wel?

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07-2025
F6 indrukken bij het blauwe beginscherm en dan vanaf de usb stick de raid drivers laden
werkt prima en ook zonder een slipstreamed XP cd.

Anders een install cd maken met geslipstreamd sp1 en sp2.
Sp1 zou drivers moeten bevatten voor raid platen.

Voor slipstreamen zie b.v. Bart's PE Builder

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Verwijderd

Topicstarter
F6 indrukken
En daar zit nu net het probleem, XP ziet de usb-stick niet als FDD en wil dus niet of alleen zonder de noodzakelijke drivers verder.
Heb inmiddels wel met Bart's een .ISO gemaakt (de dir waar de juiste drivers stonden ook geincludeerd) en ga die morgen eens proberen.

To be continued zoals de Fransen zeggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Er is voortuitgang!
Ik weet nu in ieder geval wat niet werkt 8)

Toch moet ik op F6 drukken om een kans te maken de HDD te benaderen, echter setup kan geen diskettestation op deze (de laptop) computer vinden. blahblahblah :'(

Zou ik dan toch ergens een (usb)-floppydrive moeten ritselen? (waarrom worden nieuwe machines niet met dergelijke lowtech maar uiterst handige en vaak noodzakelijke zaken geleverd :? )

Ik vraag mezelf af wat het systeem ervan zou zeggen als ik dezelfde USB stick maar nu op 1.44MB geformateerd inplug. Iemand ervaring hiermee?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

http://www.driverpacks.net/DriverPacks/

Astebitte.

Lezen en daarna stap voor stap uitvoeren. 3rd party drivers laden vanaf een USB-stick kun je vergeten, die functie wordt door de setup gewoon ondersteund dus bespaar je de moeite.

[ Voor 4% gewijzigd door max op 26-04-2008 11:48 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Kan je in de bios de SATA/RAID mode niet even op IDE zetten? Na de installatie van Windows doe je via het apparaten beheer een "forced install" (Windows gaat zeggen dat dit niet de juiste driver is) van je SATA/RAID driver. Reboot en bios terug aanpassen naar SATA/RAID.

Verwijderd

Topicstarter
@Max / driverpacks is inderdaad erg handig. Alleen ik kom er niet uit. Zo ongeveer iedere optie geprobeerd maar ongetwijfeld nog niet in juiste combinatie.
Ook nog even met NLite aan het expirimenteren geweest en daar leek het helemaal goed te gaan maar, ondanks download van nieuwe, ik kreeg steeds melding van een beschadigde driver...
Heb nu wel een hele spindel CD's die behalve als onderzetter nergens meer toe kunnen dienen :X

@McKenzie / gaat niet. Helaas.

Toch maar op zoek naar een USB-FDD, in ieder geval _/-\o_ voor jullie aanwijzingen/reakties!

Verwijderd

Toch maar op zoek naar een USB-FDD, in ieder geval _/-\o_ voor jullie aanwijzingen/reakties!
Ook dit zal niet lukken. Je kan de driver wel laden tijdens het "F6 proces" maar je hebt deze later, tijdens de installatie, nog eens nodig en dan wordt USB floppy niet meer herkent.

Verwijderd

maak een unattended windows xp. Dan hoef je nooit meer een diskette station te gebruiken
Zoek dus eerst de exacte raid / sata driver die je nodig hebt!

in de txtsetup.sif moet je bijv. deze driver plaatsen om het te herkennen:

[SourceDisksFiles]
si3112.sys = 1,,,,,,4_,4,1,,,1,4

[SCSI]
si3112 = "Silicon Image 3112 SATALink Controller"

[SCSI.Load]
si3112 = Si3112.sys,4

[HardwareIdsDatabase]
PCI\VEN_1002&DEV_437A&SUBSYS_437A1002 = "si3112"

je moet in de map i386 dan wel het bestand si3112.sy_ ingepakt hebben staan!

ps : Op de CD van ASUS staan directories met daarin de SATA driver toch?
en een Acer Extensa 5210 ken ik wel. Een asus 5210 bestaat ?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 14:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
:$ Toch nog niet opgelost...

Het is idd een Acer Extensa 5210

Met het laden van de juiste driver kom ik een heel eind maar op de 1 of andere manier blijft de HDD 'onherkenbaar'
Het terug zetten van de vooraf gemaakte backup lukt wél, het starten vanaf HDD daarna niet.

Heeft iemand de beschikking over een soortgelijke machine die op Vista draait en kan hij/zij een set opstart diskettes bakken en ter beschikking stellen?
|:( had ik vooraf aan moeten denken en nog voor het maken van de backup moeten doen |:(

Verwijderd

Topicstarter
<kick>
"Fout tijdens laden besturingssysteem" blijft bij iedere poging tot systeem herstel terugkomen.

Heeft iemand een soortgelijke laptop ??

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-01 15:24

Turkish

zhé germans

dit is iets voor WOS, echter zijn er zoveel topics over unattended XP install cd's geweest dat je daar beter in kan neuzen hoe je dat moet doen

Deze dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.