Ik zit met het volgende probleem.
Ik moet met een plc magneten van 12 V en 14 V bekrachtingen.
Echter er mag niet gewerkt worden met aparte voedingen en relais.
Ik had gedacht aan de volgende configuratie:
De plc geeft een spanning van 24 V
hier wordt in serie een diode , een zekering , een weerstand, een zenerdiode geplaatst
De zenerdiodes hebben een zenerspanning van 12 of 14 V voor 2 type magneten.
Deze magneten worden parallell over de zenerdiode geplaatst zodat ze een spanning hebben van 12 respectievelijk 14 V
Verklaring van de componenenten?
De diode beschermd de kaart voor een omgekeerde stroom veroorzaakt door het inductief effect van de magneten.
De zekering beschermd de kaart wanneer er een component een kortsluiting veroorzaakt.
De Zenerdiode houdt de spanning altijd constant op 12 V of 14 V naargelang de keuze van de zenerdiode
Het hele systeem lijkt me logisch alleen ben ik niet 100 % zeker of een PLC hier problemen kan bij geven. Op het internet vindt ik nergens een voorbeeld en dit maakt mijn vermoeden des te sterker dat dit niet zo goed is voor een Digitale uitgangskaart van de PLC.
Weet er iemand of dit geheel kan werken of waarom ook juist niet ?
Ik moet met een plc magneten van 12 V en 14 V bekrachtingen.
Echter er mag niet gewerkt worden met aparte voedingen en relais.
Ik had gedacht aan de volgende configuratie:
De plc geeft een spanning van 24 V
hier wordt in serie een diode , een zekering , een weerstand, een zenerdiode geplaatst
De zenerdiodes hebben een zenerspanning van 12 of 14 V voor 2 type magneten.
Deze magneten worden parallell over de zenerdiode geplaatst zodat ze een spanning hebben van 12 respectievelijk 14 V
Verklaring van de componenenten?
De diode beschermd de kaart voor een omgekeerde stroom veroorzaakt door het inductief effect van de magneten.
De zekering beschermd de kaart wanneer er een component een kortsluiting veroorzaakt.
De Zenerdiode houdt de spanning altijd constant op 12 V of 14 V naargelang de keuze van de zenerdiode
Het hele systeem lijkt me logisch alleen ben ik niet 100 % zeker of een PLC hier problemen kan bij geven. Op het internet vindt ik nergens een voorbeeld en dit maakt mijn vermoeden des te sterker dat dit niet zo goed is voor een Digitale uitgangskaart van de PLC.
Weet er iemand of dit geheel kan werken of waarom ook juist niet ?