Verlengkabel intern voor USB 2 en Firewire

Pagina: 1
Acties:

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Goeiedag,

Het volgende probleempje doet zich voor. Na het insteken van een 9600GT kan ik de interne USB 2 en Firewire kabels niet meer op m'n moederbord aansluiten. Ze zijn te kort om langs de graka te gaan.

Oplossing, denk ik, een verlengkabel intern voor de usb 2 en firewire. Alleen, ik vind ze niet, dus ik begin nu te denken dat die niet bestaan.

Iemand een tip/hint?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat soms nog wel eens werkt is in plaats van ze over de grafische kaart er onderdoor te laten gaan (dus aan de kant van de bracket, links van het slot :) )

[ Voor 6% gewijzigd door spone op 25-04-2008 22:01 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Kan ik nog eens proberen, moet toch nog eens de kast inkruipen want 1 van m'n fans draait niet meer, connecter ws. los geraakt.

Maar een soort kabel of langere stekker ervoor is er niet? Je zou toch zoiets verwachten, bij sommige Asus borden die ik heb gehad zat wel een extra stekker voor die 2 interne connectors, maar ja, die zijn maar een cm of zo lang, dus dat schiet niet zoveel op.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een beetje handig bent soldeer je zo'n ding zelf in elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4mYz1QtKScKBPAAYfs0wCaxn/full.jpg

Ik heb het gedaan voor m'n Tomb Raider kast, waar nadat ik een P35 bordje heb vervangen door een X48 net een paar cm tekort kwam. De header heb ik van een dood Asus bordje afgesloopt en de connector van een MSI USB connectortje. Aan elkaar gesoldeerd en het werkt prima.

Dit omdat ik losse kabels nooit heb gevonden.