Hallo,
m'n buurmeisje had van de week een nieuwe pc aangeschaft en vroeg
aan mij of ik voor haar nog wat software kon installeren en wat bestanden
kon overzetten van haar oude PC (xp) naar de nieuwe PC.
Hieraan met goede moed begonnen want dit is niet het grootste probleem.
Het e.e.a. over gezet en ook wat extra software erop.
Na de nodige restarts van het systeem liep de nieuwe pc nog steeds als een zonnetje.
Alleen tijdens de installatie van MSN gaf de pc een kreet in de trant van een niet
geautoriseerde uitvoering en starten meteen spontaan opnieuw op.
Deze restart resulteerde in een ongewenste BSOD - met de mededeling:
Stopbericht 0x00000050 Beschrijvende tekst:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Hier al op gezocht natuurlijk, alleen zijn de meeste adviezen gebaseerd op het
opstarten met een z.g. recovery cd / dvd.
Alleen is deze nu net niet bij het systeem mee geleverd. Dit is namelijk hoe raar ook,
(want je betaald immers ook voor de geinstaleerde software) gebruikelijk bij de grote
pc. leverancier. Het gaat hier overigens om windows vista business (basic) editie (NL)
Het opstarten in recovery mode wil dus ook niet lukken want dan krijg ik het zelfde
BSOD scherm weer voorgetoverd. Dus kom in z'n geheel niet in het z.g. recovery gedeelte
in de verborgen recovery partitie op de harde plaat. Ook het opstarten in veilige modus
wil niet lukken. Ook het terug zetten naar laatst bekend zijnde werkende configuratie resulteerd
in een volledig dode PC. Alleen een handmatig power reset helpt dan nog.
Krijg de pc overigens wel gewoon aan de praat met een knoppix (linux) cd en dan komen
er geen rare fouten en kan alles gewoon benaderen. waaruit ik hopelijk kan opmaken
dat dit verder geen hardware failure is.
Dus nu de vraag???
Is dit nog te herstellen zonder recovery cd/dvd : of : hoe krijg ik eventueel de half
geinstaleerde msn/life software er weer af. Met natuurlijk de hoop dat ie dan wel weer
gewoon op wil starten.
zal vanavond laat nog proberen om hem een keer op te starten met een opstartcd aangemaakt
in partition magic 8. Misschien dat ik hiermee een grondige check kan uitvoeren op de
ntfs partitie's
m'n buurmeisje had van de week een nieuwe pc aangeschaft en vroeg
aan mij of ik voor haar nog wat software kon installeren en wat bestanden
kon overzetten van haar oude PC (xp) naar de nieuwe PC.
Hieraan met goede moed begonnen want dit is niet het grootste probleem.
Het e.e.a. over gezet en ook wat extra software erop.
Na de nodige restarts van het systeem liep de nieuwe pc nog steeds als een zonnetje.
Alleen tijdens de installatie van MSN gaf de pc een kreet in de trant van een niet
geautoriseerde uitvoering en starten meteen spontaan opnieuw op.
Deze restart resulteerde in een ongewenste BSOD - met de mededeling:
Stopbericht 0x00000050 Beschrijvende tekst:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Hier al op gezocht natuurlijk, alleen zijn de meeste adviezen gebaseerd op het
opstarten met een z.g. recovery cd / dvd.
Alleen is deze nu net niet bij het systeem mee geleverd. Dit is namelijk hoe raar ook,
(want je betaald immers ook voor de geinstaleerde software) gebruikelijk bij de grote
pc. leverancier. Het gaat hier overigens om windows vista business (basic) editie (NL)
Het opstarten in recovery mode wil dus ook niet lukken want dan krijg ik het zelfde
BSOD scherm weer voorgetoverd. Dus kom in z'n geheel niet in het z.g. recovery gedeelte
in de verborgen recovery partitie op de harde plaat. Ook het opstarten in veilige modus
wil niet lukken. Ook het terug zetten naar laatst bekend zijnde werkende configuratie resulteerd
in een volledig dode PC. Alleen een handmatig power reset helpt dan nog.
Krijg de pc overigens wel gewoon aan de praat met een knoppix (linux) cd en dan komen
er geen rare fouten en kan alles gewoon benaderen. waaruit ik hopelijk kan opmaken
dat dit verder geen hardware failure is.
Dus nu de vraag???
Is dit nog te herstellen zonder recovery cd/dvd : of : hoe krijg ik eventueel de half
geinstaleerde msn/life software er weer af. Met natuurlijk de hoop dat ie dan wel weer
gewoon op wil starten.
zal vanavond laat nog proberen om hem een keer op te starten met een opstartcd aangemaakt
in partition magic 8. Misschien dat ik hiermee een grondige check kan uitvoeren op de
ntfs partitie's
[ Voor 38% gewijzigd door Marinus-Roro op 25-04-2008 22:36 . Reden: schoonheids aanpassing ]
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *