[Vista] Stop error 0x00000050 bij overzetten software *

Pagina: 1
Acties:

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-02 22:23
Hallo,
m'n buurmeisje had van de week een nieuwe pc aangeschaft en vroeg
aan mij of ik voor haar nog wat software kon installeren en wat bestanden
kon overzetten van haar oude PC (xp) naar de nieuwe PC.

Hieraan met goede moed begonnen want dit is niet het grootste probleem.
Het e.e.a. over gezet en ook wat extra software erop.
Na de nodige restarts van het systeem liep de nieuwe pc nog steeds als een zonnetje.

Alleen tijdens de installatie van MSN gaf de pc een kreet in de trant van een niet
geautoriseerde uitvoering en starten meteen spontaan opnieuw op.
Deze restart resulteerde in een ongewenste BSOD - met de mededeling:

Stopbericht 0x00000050 Beschrijvende tekst:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Hier al op gezocht natuurlijk, alleen zijn de meeste adviezen gebaseerd op het
opstarten met een z.g. recovery cd / dvd.
Alleen is deze nu net niet bij het systeem mee geleverd. Dit is namelijk hoe raar ook,
(want je betaald immers ook voor de geinstaleerde software) gebruikelijk bij de grote
pc. leverancier. Het gaat hier overigens om windows vista business (basic) editie (NL)

Het opstarten in recovery mode wil dus ook niet lukken want dan krijg ik het zelfde
BSOD scherm weer voorgetoverd. Dus kom in z'n geheel niet in het z.g. recovery gedeelte
in de verborgen recovery partitie op de harde plaat. Ook het opstarten in veilige modus
wil niet lukken. Ook het terug zetten naar laatst bekend zijnde werkende configuratie resulteerd
in een volledig dode PC. Alleen een handmatig power reset helpt dan nog.

Krijg de pc overigens wel gewoon aan de praat met een knoppix (linux) cd en dan komen
er geen rare fouten en kan alles gewoon benaderen. waaruit ik hopelijk kan opmaken
dat dit verder geen hardware failure is.

Dus nu de vraag???
Is dit nog te herstellen zonder recovery cd/dvd : of : hoe krijg ik eventueel de half
geinstaleerde msn/life software er weer af. Met natuurlijk de hoop dat ie dan wel weer
gewoon op wil starten.

zal vanavond laat nog proberen om hem een keer op te starten met een opstartcd aangemaakt
in partition magic 8. Misschien dat ik hiermee een grondige check kan uitvoeren op de
ntfs partitie's

[ Voor 38% gewijzigd door Marinus-Roro op 25-04-2008 22:36 . Reden: schoonheids aanpassing ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• Marinus-Roro
Is er nou echt niet iemand met een goed ideé

Een laatste optie is natuurlijk hem weer op te laten halen voor garantie.
Alleen dan is zij volgens de helpdesk haar PC minimaal 10 werkdagen tot max. een
kleine maand kwijt. :(

Maar dat is ook voor ons tweakers een beetje gezichts verlies... O-)

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dus omdat je niet binnen een paar uur je antwoord pasklaar krijgt hier gaan we even je topic kicken?

Das niet helemaal de bedoeling hier - je mag je topic na 24 uur als je geen antwoord hebt gekregen wel omhoog halen, maar niet eerder.

We zijn geen betaalde helpdesk ofzo, hoor :)
Anywaus:

Zonder recoverymedia - en die kan je direct na aanschaf maken meestal - ga je dit niet redden vrees ik.
Of je moet ergens een installatieDVD met Vista hebben zodat je daar eventueel een restore mee kan doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Laatste tijd niet veel in windos vista gekloot maar heb je daar ook niet een repair console vanaf een vista dvd?

• Marinus-Roro
LuckyY schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:49:
Laatste tijd niet veel in windos vista gekloot maar heb je daar ook niet een repair console vanaf een vista dvd?
Is niet echt een schop het modje, maar wil graag verder. ;(

Zoals je boven buurman ook al vroeg, - moet ik nogmaals aangeven dat er bij de pc geen
recovery dvd is geleverd. Er was wel een tool aanwezig om een full ic te maken, alleen
wordt die weggeschreven naar partitie C. (niet gedaan overigens.) maar geen tooling voor
het aanmaken van een recovery setje. Was ik ook nog niet toegekomen aan het zoeken
van een andere mogelijkheid in dit prille stadium van de PC installatie.
Op zich is er ook geen ramp gebeurt, en zou een nieuwe fabrieks install gewoon volstaan.
Volgens de helpdesk zou je middels PFK11 normaal gesproken in een recovery modus
moeten komen en daar zou je kunnen kiezen voor een fabrieks install vanuit de hidden
partitie. Alleen kan ik daar niet geraken. |:(
Helpdesk geeft overigens ook aan dat ze geen recov. cd's of dvd's verstrekken. dus zou het
toch misschien een rma retourtje worden...

[ Voor 14% gewijzigd door Marinus-Roro op 25-04-2008 23:13 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 17:04

TheBorg

Resistance is futile.

Bij mij werd deze foutmelding veroorzaakt door de Samsung Magic Tune software. De monitor moet dan blijkbaar op 60Hz/16,7m kleuren staan. Die zooi toevallig geinstalleerd?

• Marinus-Roro
TheBorg schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:09:
Bij mij werd deze foutmelding veroorzaakt door de Samsung Magic Tune software. De monitor moet dan blijkbaar op 60Hz/16,7m kleuren staan. Die zooi toevallig geinstalleerd?
Nope. ging fout nadat ik via een pre' installed snelkoppeling (op de pc) MSM / life
had gedownload, en tijdens het installeren er uit klapte.
Er zit overigens een gewoon Dell crt scherm aangesloten op de kast en ik heb verder niet
aan de video drivers lopen sleutelen. Vooraf aan de installatie heeft hij ruim 6 uur gewoon
zijn dienst gedaan.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

Marinus-Roro schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:20:
[...]

Nope. ging fout nadat ik via een pre' installed snelkoppeling (op de pc) MSM / life
had gedownload, en tijdens het installeren er uit klapte.
Er zit overigens een gewoon Dell crt scherm aangesloten op de kast en ik heb verder niet
aan de video drivers lopen sleutelen. Vooraf aan de installatie heeft hij ruim 6 uur gewoon
zijn dienst gedaan.
wat voor merk machine is het? HP, PB, HP Compaq? of een samengesteld machine?

HP's en PB's hebben vaak een recovery hotkey bij het opstarten. meestal F10/F11.. probeer dat eens.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Marinus-Roro
nIghtorius schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:27:
[...]

wat voor merk machine is het? HP, PB, HP Compaq? of een samengesteld machine?

HP's en PB's hebben vaak een recovery hotkey bij het opstarten. meestal F10/F11.. probeer dat eens.
Zie mijn update 23.11 uur - Dit gaat dus jammer genoeg niet. recovery hotkey F11 =
wederom zelde runfout. 8)7 + voor reminder hier onder.
Ik kom totaal niet meer in windows. Krijg de PC alleen nog maar via knoppix aan
de praat, en dat gaat geheel zonder problemen. Kan op dit moment dus ook niets aan of
uitzetten in windows zelf, nog in veilige modus.

[ Voor 23% gewijzigd door Marinus-Roro op 25-04-2008 23:33 ]

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

reminder

oi....

Bugcheck 50 is vrij lastig omdat er erg veel componenten waarbij als er iets mis gaat tot deze BSOD kunnen leiden. Paar simpele tips om te troubleshooten zijn:

- Zet automatische reboot bij BSOD uit, dit geeft je de tijd om op je gemak te lezen wat er allemaal staat
(Uitzetten kan via Propperties van My Computer -> Advanced system settings -> Startup and Recovery settings -> Automatically restart uit vinken)

- Wanneer de BSOD weer voor komt check welke driver het probleem veroorzaakt. Zo iets als de regel hier onder:
*** nv4_disp.dll - address ffffffff base at ffffffff, Datestamp ffffffff

- Als je iedere keer de zelfde driver tegen komt probeer uit te vinden waar deze driver/systemservice vandaan komt en update hem. Drivers staan in het algemeen in C:\Windows\system32\drivers

- Als het iedere keer een andere driver en/of bugcheck is zijn er een aantal mogelijke oorzaken. hardware probleem (test met memtest86), een andere driver corrupt je pagepool (moeilijk te achterhalen...) of er is iets mis de pagefile op je disk (chkfsk).

Hoop dat je hier wat aan hebt :)

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 18:49
Misschien iets over het hoofd gezien? Hij kan die pc niet eens opstarten :+

Leer eens netjes quoten? :)

[ Voor 73% gewijzigd door alt-92 op 25-04-2008 23:48 ]

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

reminder

oi....

Doh... Maar ook hier geld het zelfde.

Ik zou eerst kijken wat de BSOD veroorzaakt, vaak kan je dit gedeeltelijk wel terug vinden in de BSOD zelf. Vooral op het moment dat je veel verschillende drivers tegen komt in de meldingen is de kans van memory corruption erg groot.

Op het moment dat een enkele driver steeds crasht kan het zijn dat de hardware die de driver probeerd aan te spreken defect is.

Ik weet niet exact hoe de HP recovery partition werkt, als deze gebruik maakt van z'n eigen driver base is de kans van een software matig probleem erg klein en zal het hoogst waarschijnlijk in de hardware hoek moeten zoeken.

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

• Marinus-Roro
reminder schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:29:
Bugcheck 50 is vrij lastig omdat er erg veel componenten waarbij als er iets mis gaat tot deze BSOD kunnen leiden. Paar simpele tips om te troubleshooten zijn:

- Als het iedere keer een andere driver en/of bugcheck is zijn er een aantal mogelijke oorzaken. hardware probleem (test met memtest86), een andere driver corrupt je pagepool (moeilijk te achterhalen...) of er is iets mis de pagefile op je disk (chkfsk).
Nog even een update.

Gisteren nog even een vista recoverydisk gedownload van:
http://neosmart.net/blog/...-vista-x64-recovery-disc/
Maar jammer genoeg komt het systeem dan met de zelfde foutboodschap.
Via knoppix ook nog even een memtest gedraaid en ook hier geen fouten.

Nu de schrijf even aan mijn eigen pc gehangen en gecheckt met partition magic 8.
Deze geeft meteen aan dat er een fout zit in de partition indeling.
deze gefixt via PM, alleen geeft hij nu aan dat de schrijf leeg zou zijn, en geeft geen
schrijfindeling weer ook heeft de schrijf geen indent.naam.
Weet overigens niet of dit misschien aan de recovery partition zou kunnen liggen ?

Kan hem verder wel volledig uitlezen via windows xp. Dus meteen even een checkdisk
gedaan en deze werd zonder problemen doorlopen.
Virus scanner er voor de zekerheid overheen gehaald en ook dit gaf geen noemens
waardige problemen. Kan ook via verkenner van XP gewoon bestanden weggooien,
renamen en copieeren.

In het systeemlog is alleen terug te vinden dat tijdens de installatie van MSN de registry
nog steeds in gebruik was door een toepassing en niet kon worden vrij gegeven.
daarna houd het install log op.

Dus nu de schrijf weer terug in de nieuwe kast, en met een kleine hopp op een goede afloop
weer opgestart. Maar het verhaal eindigd jammer genoeg weer bij toerbeurt met de zelfde foutboodschappen:

stop: 0x00000050 - 0x8684f018, 0x000000, 0x8262c367
stop: 0x00000050 - 0x8686f018, 0x000000, 0x8262c367
stop: 0x00000050 - 0x8687f018, 0x000000, 0x8262c367

Hierop nog even gegoogeld. maar van deze specifieke fout string is tot nu nog niets terug
te vinden. Op dit moment weet ik het dus ff niet meer.
Denk dat de enige optie nu nog is: dat ik de schrijf maar even via PM8 geheel opnieuw
moet gaan formateren en dan maar kijken of ik er een nieuw besturingsysteem op kan fietsen

wie nog wat weet mag het zeggen _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Marinus-Roro op 26-04-2008 13:00 ]

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:23

Speedmaster

Make my day...

Marinus-Roro schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:55:
[...]

Nog even een update.
knip

Denk dat de enige optie nu nog is: dat ik de schrijf maar even via PM8 geheel opnieuw
moet gaan formateren en dan maar kijken of ik er een nieuw besturingsysteem op kan fietsen

knip
Waarmee je dus direct je restore partitie kwijt raakt. = verlies garantie?
Ik zou nogmaals de support desk bellen en als rma retour proberen te sturen.
of op z'n minst een goede cd/dvd met nieuw OS toegestuurd krijgen.

• Marinus-Roro
Tuut-Tuut schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 13:10:
[...]

Waarmee je dus direct je restore partitie kwijt raakt. = verlies garantie?
Ik zou nogmaals de support desk bellen en als rma retour proberen te sturen.
of op z'n minst een goede cd/dvd met nieuw OS toegestuurd krijgen.
Denk niet dat je door een "nieuwe" format van de schijf
(en daarmee het verwijderen van de restore partitie) je meteen je garantie kwijt raakt.
Maar zal het voor de zekerheid eerst wel even bij de supportdesk vragen.

Update: nagevraagd, wat je op je schijf installeerd is je eigen keus.
dus Vista, XP, 2000, Linux of unix + maakt niet uit.
en hierdoor vervalt verder niet de garantie.

Overigens had de pc tot aan de install van msn ruim 6 uur zonder problemen gelopen
dus een inhoudelijke fout van de schijf ligt denk ik ook niet voor de hand.

[ Voor 24% gewijzigd door Marinus-Roro op 06-05-2008 11:21 ]

• Marinus-Roro
zoals beloofd, nog even een update:

Helpdesk gebeld, en krijg na veel gezeur toch recovery cd´s opgestuurd.
Deze gisteren eindelijk binnen gekregen maar ook deze geven nog steeds de zelfde fout.

Dus nu toch een poging ondernomen om de schijf opnieuw in een andere pc te formateren met partition magic 8.Echter geeft deze een foutcode 4. Dit even opgezocht via google en dit zou inhouden dat de partities niet goed is of dat de bootsector verminkt is.
Partitie had ik voorheen al een keer gerepareed via PM8 dus dat haalt nu ook niets uit, en formateren doet PM8 dus gewoon niet.
Vervolgens nog wat schijf tooltjes gebruikt, en uiteindelijk bood maxblast van Maxtor/acronis
de uitkomst. Met dit programma kon ik een bootcd aanmaken en de nieuwe pc schoon opstarten.
Nu kon ik in eerste instantie de schijf nog steeds niet formateren, maar wel volledig door middel van een clean optie schoon maken, dus data verwijderen en hele schijf initieel twee maal vol laten zetten met nullen. Daarna kon ik pas eindelijk de gehele schijf formateren. (recovery gedeelte en datagedeelte waren nu gelukkig vrij gegeven). Daarna de vista recovery dvd erin en walla, hij loopt nu weer. Vanavond ga ik weer aan de slag met extra software installeren...
Als dat nu ook nog goed gaat, dan horen jullie wat mij betreft i.z. dit topic hier niets meer.
Hopelijk heeft iemand anders ook wat aan deze info.

[ Voor 5% gewijzigd door Marinus-Roro op 06-05-2008 11:03 ]

Pagina: 1