Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Huiberts
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-06-2020
Beste Tweakers,

Ik heb nu al enige tijd bovenstaande externe geluidskaart. Ik vond dat ik zelf toe was aan een hogere kwaliteit dan de ingebouwde SigmaTel kaart van mijn laptop. Echter heeft de geluidskaart al vanaf dag 1 kuren; de kaart kan op een willekeurig moment het geluid laten kraken etc. Ik heb vervolgens M-Audio opgebeld met mijn probleem. Volgens hun zou het aan de laptop liggen en niet aan de geluidskaart. De laptop is echter gloednieuw (Dell Vostro 1000, Turion 64 X2 2x2,0GHz, 2GB werkgeheugen, ATI Xpress 1150 northbridge + IGP en SB600 southbridge). Volgens hun moest ik maar al mijn beschikbare USB poorten proberen. Dit heeft echter niet geholpen, dus weer teruggebeld. Krijg ik hetzelfde figuur aan de telefoon, dit keer een stuk chagrijniger, met de melding dat het nog steeds niet werkte. Mij werd aangeraden om te downgraden naar oudere drivers. Gedaan, maar geen verbetering. Na terugbellen wisten ze bij M-Audio er geen raad meer mee, maar ze waren nog steeds vol overtuigd dat het niet aan de kaart lag (met de SigmaTel werkte alles naar behoren). Hierna heb ik menig forum afgestruind om een oplossing te vinden. Ik heb Windows Media Player, foobar2000 en Winamp geprobeerd; de laatste twee geprobeerd met output op DirectSound en ASIO. De latency bij ASIO is nu ondertussen zo hoog dat geluid niet meer synchroon loopt met video (1,5 seconden verschil) maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Herkent iemand dit probleem of kan iemand mij hiermee helpen, want ik weet niet meer wat ik nog meer kan proberen.

Edit: Ondertussen ook op een andere laptop geprobeerd, zonder resultaat.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 22:29
Ik zou eigenlijk terug gaan naar de winkel en proberen hem om te ruilen.

Nu moet ik zeggen dat ik zoiezo niet erg enthousiast ben over usb audio producten. Mijn medusa 5.1 usb (headset) heeft het ook nooit helemaal behoorlijk gedaan.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:09

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hoe heb je de boel aangesloten op je geluidsset? Analoog of digitaal?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Huiberts
Ik heb de geluidskaart optisch digitaal aangesloten. Ik heb wel twee verschillende toslink kabels gebruikt, terwijl ik zeker wist dat die kabels gewoon goed werkten. Heb hier nog wel een 3,5 mm jack naar RCA liggen, die zal ik even proberen. Ik houd jullie op de hoogte...

Edit: 3,5 mm jack naar RCA geprobeert, met geen verbetering.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis Huiberts op 05-05-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

De transit ook al op een andere pc en op een andere versterker geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Huiberts
Wel op een andere computer, niet op een andere versterker. Ik zal mijn oude Onkyo eens even af gaan stoffen en kijken wat voor resultaat dat oplevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Huiberts
Nu ook op een andere versterker geprobeert, nog steeds hetzelfde verhaal. Toch nog maar eens contact opgenomen met M-Audio. Dit keer kreeg ik te horen dat het wellicht aan de voeding door mijn USB-poort zou kunnen liggen. Zij stellen dat de USB-poorten in mijn laptop aangesloten zijn op een interne hub, en dat hierdoor de stroomvoorziening naar de geluidskaart te weinig zou kunnen zijn. Klinkt dit aannemelijk? Een mogelijke oplossing zou een expresscard zijn met een USB-aansluiting, maar ik zou graag willen weten of dit nut heeft, aangezien die expresscards redelijk duur zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Tsja, werkte het op een andere computer wél goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Dennis Huiberts schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:44:
Zij stellen dat de USB-poorten in mijn laptop aangesloten zijn op een interne hub, en dat hierdoor de stroomvoorziening naar de geluidskaart te weinig zou kunnen zijn. Klinkt dit aannemelijk? Een mogelijke oplossing zou een expresscard zijn met een USB-aansluiting, maar ik zou graag willen weten of dit nut heeft, aangezien die expresscards redelijk duur zijn...
Kan goed kloppen, ik zou echter geen expresscard kopen, maar een Powered USB-HUB. Dan weet je zeker dat het goed zit.

Maar voodat je dat doe, probeer het eens bij een 'niet-laptop', laptops in het algemeen hebben best vaak USB "stroom-problemen".

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Huiberts
Oke, bedankt! Ik zal het eens proberen. De reden waarom ik deze expresscard naar voren haal is omdat ik het geheel het liefst zo compact en mobiel mogelijk wil houden; dus niet dat ik met een hoop extra kabels etc. kom te zitten. Is het dus ook mogelijk met een expresscard?

[ Voor 13% gewijzigd door Dennis Huiberts op 06-05-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Dennis Huiberts schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:52:
Is het dus ook mogelijk met een expresscard?
USB Expresscards kunnen als interne HUB gebruikt worden, ik denk dat het dus per card verschil. Even vragen of je het eerst mag testen voor je aankoop dus. Tenminste, als blijkt dat de M-Audio het wel op een gewone pc doet uiteraard.

Pentaxiaan

Pagina: 1