Help gezocht!
Op mijn nieuwe laptop krijg ik vaker BSOD's en ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb ondertussen alle drivers die niet bij de computer waren meegeleverd verwijderd en alle overige geupdate. De BSOD's houden aan. Ik krijg ze voornamelijk kort na het opstarten als ik dan al begin met programma's openen ipv een tijdje te wachten en als de computer lang heeft aangestaan downloaden.
Ik kan de BSOD echter niet goed zien, als ik snel een foto wil maken is hij al weg en ook lezen is er dus niet bij. Het lukt overigens niet altijd de BSOD te reproduceren door weer snel aan de slag te gaan na het opnieuw opstarten dan het werkt het soms wel weer.
Ik krijg wel 9 van de tien BSOD's een schijfcontrole bij het opnieuw opstarten, daar heb ik deze foto van gemaakt:

De schijfcontrole is overigens in minder dan een seconde klaar...
Op basis hiervan verdenk ik de Intel Turbo Memory... Maar hoe kan ik dat fatsoenlijk vaststellen? Of zijn er andere mogelijkheden?
Mijn computer is als volgt:
Intel Core 2 Duo T9300 (2,5GHz, 800MHz FSB, 6Mb cache)
Intel PM965 + ICM8M
nVIDIA GeForce 8600M GS 512MB 128bit memory interface
Intel High Definition 3D twee kanaals audio 5.1 digitaal (SP/DIF optisch of HDMI
4GB DDR2 667MHz (2x 2GB)
1GB Intel Turbo Memory (NAND FLASH).
200GB 7200RPM 8MB Serial-ATA
56k fax/modem
10/100Mbps LAN ethernet
Intel 4965AGN 300Mbps draadloze netwerk module (802.11 a/b/g/n)
Bluetooth ClassII versie 2.0 met EDR (Enhanced Data Rate)
Bedankt!
Op mijn nieuwe laptop krijg ik vaker BSOD's en ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb ondertussen alle drivers die niet bij de computer waren meegeleverd verwijderd en alle overige geupdate. De BSOD's houden aan. Ik krijg ze voornamelijk kort na het opstarten als ik dan al begin met programma's openen ipv een tijdje te wachten en als de computer lang heeft aangestaan downloaden.
Ik kan de BSOD echter niet goed zien, als ik snel een foto wil maken is hij al weg en ook lezen is er dus niet bij. Het lukt overigens niet altijd de BSOD te reproduceren door weer snel aan de slag te gaan na het opnieuw opstarten dan het werkt het soms wel weer.
Ik krijg wel 9 van de tien BSOD's een schijfcontrole bij het opnieuw opstarten, daar heb ik deze foto van gemaakt:

De schijfcontrole is overigens in minder dan een seconde klaar...
Op basis hiervan verdenk ik de Intel Turbo Memory... Maar hoe kan ik dat fatsoenlijk vaststellen? Of zijn er andere mogelijkheden?
Mijn computer is als volgt:
Intel Core 2 Duo T9300 (2,5GHz, 800MHz FSB, 6Mb cache)
Intel PM965 + ICM8M
nVIDIA GeForce 8600M GS 512MB 128bit memory interface
Intel High Definition 3D twee kanaals audio 5.1 digitaal (SP/DIF optisch of HDMI
4GB DDR2 667MHz (2x 2GB)
1GB Intel Turbo Memory (NAND FLASH).
200GB 7200RPM 8MB Serial-ATA
56k fax/modem
10/100Mbps LAN ethernet
Intel 4965AGN 300Mbps draadloze netwerk module (802.11 a/b/g/n)
Bluetooth ClassII versie 2.0 met EDR (Enhanced Data Rate)
Bedankt!