Toon posts:

[Vista] map in personal folder verplaatsen naar bijv. D *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halloe,

Ik ben bezig met het overzetten van de bestanden in mijn persoonlijke map naar een secundaire HD. Vanzelf sprekend zijn de basic vista personal folders zonder al te veel problemen gelukt (staan nu in D:\bestanden\...)
Maarrrrr... Nu zijn er ook nog een paar mappen die door andere programma's zijn aangemaakt (in mijn geval onder andere een map van mijn nokia telefoon: 'Phone Browser'). De fysieke locatie hiervan is nog gewoon in de 'C:\user\jeroen' map en als ik mijn Vista een keer opnieuw moet installeren gaat deze map dan waarschijnlijk verloren.

Ik heb inmiddels op internet al wat gevonden over het volledig verplaatsen van de persoonlijke map (http://joshmouch.wordpres...folder-location-in-vista/), maar voor mij zijn dit wel heel veel veranderingen in het register... :?

Is er dus een manier om mappen die je zelf in je persoonlijke folder van Vista zet op een zelfde manier op een secundaire hd te zetten?

Heel erg bedankt

Jeroen

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Werkt dat niet ook zoals het in XP gaat?
Rechtermuis op 'My documents' en move target. Alles wat normaal naar my documents gaat wordt dan naar die map gelinkt. Dus ik heb eerst een 1:1 copy gemaakt en daarna de map gewijzigd.

Hopelijk werkt dat in Vista ook zo makkelijk :+

☻/
/▌
/ \

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Kixtart schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 18:37:
Werkt dat niet ook zoals het in XP gaat?
Rechtermuis op 'My documents' en move target. Alles wat normaal naar my documents gaat wordt dan naar die map gelinkt. Dus ik heb eerst een 1:1 copy gemaakt en daarna de map gewijzigd.

Hopelijk werkt dat in Vista ook zo makkelijk :+
Ja dat werkt het zelfde als in XP, alleen moet je het even op een iets andere plaats zoeken.
(Ik heb een Raptor hardeschijf als primaire HDD, en vind het een beetje onzinnig om daar tekst en afbeeldingen op te zetten. ;) )

Het volgende zou moeten werken: Start >> Documenten >> Eigenschappen >> Tab Locatie
En daar kun je dan de map verplaatsen en de nieuwe locatie instellen.

No signature found

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Informatieve titel. :/

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Nuttige reactie van je :/ ;)

g3r0n1m0: je had een TR gezet dat de titel nog niet af was. Stel dan ook even een titel voor ;)
Done. En welkom!

Voor bepaalde applicaties die zich "hard" in C:\.. nestellen zal je het misschien stuk voor stuk moeten doen (als het niet in de instellingen van het programma kan gebeuren).
Ik heb het mezelf makkelijk gemaakt door die met een backupscriptje af en toe te kopieren :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Graag een TR maken als zoiets je niet zint, want dit zo melden heeft natuurlijk helemaal geen nut.
Ik had ook wel verwacht dat het ongeveer op dezelfde manier zou gaan. Volgens mij heb ik dit ooit bij iemand gedaan, maar wist het niet helemaal meer zeker ;)

☻/
/▌
/ \

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Kixtart schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 18:59:
[...]

Ik had ook wel verwacht dat het ongeveer op dezelfde manier zou gaan. Volgens mij heb ik dit ooit bij iemand gedaan, maar wist het niet helemaal meer zeker ;)
Ik wist het zelf ook niet meer helemaal zeker, dus had het nog even gecontroleerd, aangezien je op je bureaublad op Vista je een directe link naar je map krijgt, maar daar kun je het niet aanpassen zoals dat in XP wel het geval was.

Overigens moet je het nog ergens in je configuratie scherm ook kunnen wijzigen volgens mij, maar daar ben ik nog achter waar dat precies is.

[ Voor 12% gewijzigd door Schapie op 26-04-2008 02:04 ]

No signature found

Verwijderd

Topicstarter
Heej,

@Kixtart & Schapie: Neej, helaas werkt het niet voor alle mappen zoals in XP. De basic mappen (documenten, muziek, video's ed) gaat wel heel makkelijk over. Heb ik ook geen problemen mee gehad. Het gaat meer over de mappen die aangemaakt worden door third party software (of door mijzelf bijvoorbeeld).

@Schapie & F_J_K: Ik heb al het een en ander uitgezocht (zie ook link in eerste post) en om dit goed te krijgen zal ik wel het een en ander in de regestry moeten aanpassen.

Mijn situatie is nu zo dat ik de basic vista mappen al op D:\bestanden\... heb staan en die andere mappen (van o.a. Phone Browser) nog in C:\users\Jeroen\....
Is het misschien mogelijk om extra mappen zoals documenten, muziek, video's enz aan te maken, deze te hetnoemen naar "Phone Browser" en dan via dat tabblat locatie te verplaatsen naar mijn D schijf?

Jeroen

p.s. sorry voor de non-informatieve titel in het begin. Ben nog een beetje Noob hier...
Pagina: 1