Hallo,
Ik zit met het probleem met meerdere units en headers!
Ik moet een applicatie schrijven waar threads voor nodig zijn, al gaan threads best ver boven mijn algemene kennis, maar het moet nu eenmaal.
Ik heb hier een mooi C++ boekje liggen en het lukt ook al enigzins, echter werkt 1 ding niet en dat is componenten en variabelen wisselen tussen units. Op dit moment is dit men code:
Verder staat in Unit1.cpp niks, ik heb elkaar header file included, maar hij ken Button1 en Edit1 niet die in de header van Unit1 staat, hoe kan ik dit verhelpen?
Heeft iemand toevallig een simpele applicatie waar hij threads gebruikt?
P.S. Admin, ik hoop dat je deze keer men niveau waardeert, ikheb net geleert hoe functies te maken dus men basiskennis is nu eenmaal laag, iedereen is ooit zo begonnen..
Ik zit met het probleem met meerdere units en headers!
Ik moet een applicatie schrijven waar threads voor nodig zijn, al gaan threads best ver boven mijn algemene kennis, maar het moet nu eenmaal.
Ik heb hier een mooi C++ boekje liggen en het lukt ook al enigzins, echter werkt 1 ding niet en dat is componenten en variabelen wisselen tussen units. Op dit moment is dit men code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| __fastcall MijnThread::MijnThread(bool CreateSuspended)
: TThread(CreateSuspended)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall MijnThread::PushTheButton(void)
{
Button1->Click();
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall MijnThread::Execute()
{
Synchronize(PushTheButton);
for(int i = 0; i < 2000; i++)
{
Edit1->Text = IntToStr(i);
Sleep(100);
Application->ProcessMessages();
}
} |
Verder staat in Unit1.cpp niks, ik heb elkaar header file included, maar hij ken Button1 en Edit1 niet die in de header van Unit1 staat, hoe kan ik dit verhelpen?
Heeft iemand toevallig een simpele applicatie waar hij threads gebruikt?
P.S. Admin, ik hoop dat je deze keer men niveau waardeert, ikheb net geleert hoe functies te maken dus men basiskennis is nu eenmaal laag, iedereen is ooit zo begonnen..
“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)