Ik vraag me af of het mogelijk is om met de nieuwe 780G chipset een dedicated grafische kaart te plaatsen, welke ik zelf, softwarematig kan uitschakelen als ik niet game? Google vond voor mij alleen maar artikelen waarin de kaarten die in hybrid crossfire kunnen draaien uitgeschakeld zouden worden, mits je geen monitor aan de dedicated graka hangt.
Dus:
Niet gamen, 780G verzorgt 't beeld via D-Sub, dedicated graka (bijvoorbeeld een HD3870) is softwarematig volledig uit te schakelen, zodat hij geen stroom verbruikt en dus ook geen hitte produceert.
Wel Gamen, HD3870 verzorgd het beeld als dedicated graka via DVI, de 780G wordt gedisabled en werkt niet mee in hybrid crossfire en klokt de HD3870 daarom ook niet terug.
Ik wil dus niet met een 34XX kaart in hybrid crossfire draaien. Het is de bedoeling dat ik handmatig tussen de twee kan kiezen, ivm hitte en lawaai. Iemand enig idee of dit mogelijk is, gezien een vergelijkbare optie dus wel ergens geimplementeerd moet zijn?When you drop a Radeon HD 3450 card into a 780G-based motherboard, you’ll have those four display outputs from which to choose when you attach a monitor. Use the motherboard’s connectors. As the platform sits idle, AMD says it’ll power down the discrete card, offering even greater energy savings. Plugging in a monitor to the discreet card keeps the card running and power flowing.
Dus:
Niet gamen, 780G verzorgt 't beeld via D-Sub, dedicated graka (bijvoorbeeld een HD3870) is softwarematig volledig uit te schakelen, zodat hij geen stroom verbruikt en dus ook geen hitte produceert.
Wel Gamen, HD3870 verzorgd het beeld als dedicated graka via DVI, de 780G wordt gedisabled en werkt niet mee in hybrid crossfire en klokt de HD3870 daarom ook niet terug.