Toon posts:

[Leopard] DVD Covers als iconen in Cover Flow

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

even een korte uitleg: ik heb op mijn externe harde schijf een reeks geripte DVD'tjes staan. Het gaat om VIDEO_TS-mapjes die ik dan indeel in een map met de naam van de film.

Op dit moment worden die verschillende DVD-mappen steeds weergegeven met het gewone mapicoon in Cover Flow. Nu zou ik graag die Cover Flow - iconen aanpassen en elke map de cover van de DVD geven, wat met muziek wel al het geval is.

Ik heb al geprobeerd met Pic2icon en dergelijke, maar die programma's lijken vooral bedoeld om de kleine logotjes in de mappenlijst aan te passen. Zo kan je in principe de DVD-covers ook weergeven in Cover Flow, maar dat is dan in een verschrikkelijke (uitvergrootte) kwaliteit.

Wie o wie kan mij helpen?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:47

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Heel simpel. Ga naar je film in iTunes. Rechtermuisknop op film. Klik op info. Klik op illustratie. Sleep je cover naar het witte vlak.

Verwijderd

Topicstarter
LoeiOrdinair schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 18:10:
Heel simpel. Ga naar je film in iTunes. Rechtermuisknop op film. Klik op info. Klik op illustratie. Sleep je cover naar het witte vlak.
DVD-rips (VIDEO_TS) kan je (helaas) toch niet importeren in iTunes?

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 18:10

ratz

Gadgetgeek

Je moet het icoon van VIDEO_TS veranderen in een cover plaatje. Je moet zelf een .png plaatje maken van je cover in 256x256 of 512x512 pixels.

Iconen veranderen in Leopard gaat je als volgt:
rechter muisknop op icoon van VIDEO_TS >> get info
in het info-scherm wat nu verschijnt staat helemaal linksboven het icoontje van de VIDEO_TS folder(bij de titelbalk).

Kies nu het .png icoonbestand en appeltje-C (copy).
Ga op het icoontje linksboven in het "get info" kader staan (icoon highlight) en appeltje-V (paste).

Easy does it, zoals alles in MacOS.

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Verwijderd

Topicstarter
ratz schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:55:
Je moet het icoon van VIDEO_TS veranderen in een cover plaatje. Je moet zelf een .png plaatje maken van je cover in 256x256 of 512x512 pixels.

Iconen veranderen in Leopard gaat je als volgt:
rechter muisknop op icoon van VIDEO_TS >> get info
in het info-scherm wat nu verschijnt staat helemaal linksboven het icoontje van de VIDEO_TS folder(bij de titelbalk).

Kies nu het .png icoonbestand en appeltje-C (copy).
Ga op het icoontje linksboven in het "get info" kader staan (icoon highlight) en appeltje-V (paste).

Easy does it, zoals alles in MacOS.
Werkt bij mij niet: in dat geval krijg ik gewoon het gebruikelijke .png-symbooltje van Mac OS als mapsymbool...

Maar ik heb net zelf een geweldig programmaatje gevonden: img2icns. Dat maakt met één klik het logootje in uitstekende kwaliteit aan, zodat het ook perfect is voor Cover Flow.
Bedankt voor de hulp! :).