Ik heb nu al een paar dagen ruzie met een Asterisk setup die er als volgt uitziet:
Asterisk -> Fritz!PCI -> NT1 -> KPN
Aan Asterisk hangen een aantal SIP toestellen, die kunnen gewoon onderling bellen.
De kaart wordt juist gedetecteerd, inkomende gesprekken op de ISDN nummers werken dan ook gewoon.
Uitgaande gesprekken krijg ik niet werkende.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met het instellen van de juiste CallerID naar de NT1 toe, ik heb echter al alle mogelijke combinaties geprobeerd, door middel van SetCallerID() in extensions.conf.
Wat ik ook gebruik, de ISDN lijn geeft een busy toon.
De debug output van chan_capi geeft als disconnect cause 82 90, welke voor "identified channel does not exist" en "non-existent CUG" staan.
Ik ben lichtelijk ten einde raad, en ik hoop eigenlijk dat iemand een soortgelijke setup werkende heeft onder KPN.
De relevante stukken van mijn configs:
/etc/asterisk/capi.conf:
en /etc/asterisk/extensions.conf:
Waarbij $[ARG1} een nummer in volledig 0031XXXXXXXXX formaat is.
[SOLVED]
KPN voegt zelf dingen als netnummers toe, dus als je die ook nog eens meegeeft in je dialplan werkt het niet. Dom dom van mij. Ik ontdekte het pas toen ik voor de derde keer een vreemde dame aan de lijn had terwijl ik mijn eigen 06 belde, in formaat 31626XXXXXX, en toen dus 020-31626XX aan de lijn kreeg.
Asterisk -> Fritz!PCI -> NT1 -> KPN
Aan Asterisk hangen een aantal SIP toestellen, die kunnen gewoon onderling bellen.
De kaart wordt juist gedetecteerd, inkomende gesprekken op de ISDN nummers werken dan ook gewoon.
Uitgaande gesprekken krijg ik niet werkende.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met het instellen van de juiste CallerID naar de NT1 toe, ik heb echter al alle mogelijke combinaties geprobeerd, door middel van SetCallerID() in extensions.conf.
Wat ik ook gebruik, de ISDN lijn geeft een busy toon.
De debug output van chan_capi geeft als disconnect cause 82 90, welke voor "identified channel does not exist" en "non-existent CUG" staan.
Ik ben lichtelijk ten einde raad, en ik hoop eigenlijk dat iemand een soortgelijke setup werkende heeft onder KPN.
De relevante stukken van mijn configs:
/etc/asterisk/capi.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| [general]
nationalprefix=0
internationalprefix=00
rxgain=0.8
txgain=0.8
language=nl ;set default language
[ISDN1] ;this example interface gets name 'ISDN1' and may be any
;name not starting with 'g' or 'contr'.
;Use one interface section for each isdn port!
ntmode=no ;if isdn card operates in nt mode, set this to yes
isdnmode=msn ;'MSN' (point-to-multipoint) or 'DID' (direct inward dial)
;when using NT-mode, 'DID' should be set in any case
incomingmsn=* ;allow incoming calls to this list of MSNs/DIDs, * = any
controller=1 ;capi controller number of this interface/port
group=1 ;dialout group
;prefix=0 ;set a prefix to calling number on incoming calls
softdtmf=on ;enable/disable software dtmf detection, recommended for AVM cards
relaxdtmf=on ;in addition to softdtmf, you can use relaxed dtmf detection
faxdetect=off ;enable faxdetection and redirection to EXTEN 'fax' for incoming and/or
;outgoing calls. (default='off', possible values: 'incoming','outgoing','both')
accountcode= ;PBX accountcode to use in CDRs
context=incoming ;context for incoming calls
bridge=yes ;native bridging (CAPI line interconnect) if available
devices=2 ;number of concurrent calls (b-channels) on this controller
;(2 makes sense for single BRI, 30/23 for PRI/T1) |
en /etc/asterisk/extensions.conf:
code:
1
| exten = s,1,Dial(CAPI/ISDN1/${ARG1}) |
Waarbij $[ARG1} een nummer in volledig 0031XXXXXXXXX formaat is.
[SOLVED]
KPN voegt zelf dingen als netnummers toe, dus als je die ook nog eens meegeeft in je dialplan werkt het niet. Dom dom van mij. Ik ontdekte het pas toen ik voor de derde keer een vreemde dame aan de lijn had terwijl ik mijn eigen 06 belde, in formaat 31626XXXXXX, en toen dus 020-31626XX aan de lijn kreeg.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 19:43 ]