Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Hoi Tweakers,.

Ik heb een vraag. Ik moet mijn jaarinkomen gaan schatten omdat ik mijn hypotheekrenteaftrek maandelijks wil terugvragen. Nou werk ik bij een bedrijf dat van te voren geen uitspraken doet over loonstijgingen, dus ik zal moeten wachten tot de loonrondes en die zijn in jul 2008.

Weet iemand wat ik het beste kan doen om een aanslag (volgend jaar) te voorkomen? Moet ik dan te hoog inschatten of juist iets te laag???

Ik snap de Logica ;) ervan niet helemaal dus misschien heeft iemand een tip

Groeten

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Geef gewoon je loon op wat je nu verdien. Heb ik ook gedaan jaren gelden en dan kan je om de zoveel jaren even de VT bijwerken.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat ik zelf doe in dat soort gevallen is om een procent of drie bovenop je huidige salaris te doen. Het maakt ook allemaal niet zo veel uit, uiteindelijk wordt het het jaar daarna toch weer verrekend. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 13:47
Het beste kan je op basis van wat je nu verdient een inschatting maken voor het hele jaar.
Het verschil wordt namelijk met je jaarlijkse aangifte verrekend. Het is dus zaak je inkomen niet te positief in te gaan schatten omdat je anders de kans loopt dat je wat terug moet gaan betalen.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou gewoon het salaris wat je nu verdient invullen. Als het dan gunstiger uitvalt dan krijg je aan het eind van het jaar gewoon nog wat extra's terug.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Om ervoor te zorgen dat de afwijking bij je aangifte voor een extra teruggave zorgt ipv een aanslag, dan moet je je jaarinkomen te laag inschatten.

Uiteindelijk maakt het alleen uit wanneer het hypotheekrente deel verdeeld zit over meerdere belastingschijven.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:35
En dan nog maakt het weinig uit. Stel je valt met de top in het 42% tarief en daaronder ca 35%, en stel de salarisverhoging is 250 euro welke in 2008 gedurende 6 maanden wordt betaald: dan bespaar je 0.65*1500-0.58*1500=105 euro...

Verwijderd

Aan het einde van het jaar wordt er gekeken wat je het hele jaar terug hebt gehad, en wat je aan het einde gekregen zou moeten hebben. Dat doen ze dan op basis van je jaarsalaris. Als je dan teveel betaald hebt (te weinig terug hebt gekregen) krijg je dat geld wat je toekomt alsnog terug.

Heb je echter teveel geld terug gekregen per maand, zul je dus aan het einde van het jaar terug moeten betalen. Zoals de rekenvoorbeelden hierboven, is het over het algemeen lood om oud ijzer. Echter wanneer je stevig verdiend en ook een duur huis hebt.....kan het zeker verschil maken.

Mijn advies, beter iets te weinig terug vragen bij de voorlopige teruggaaf, dan bouw je een soort spaarpotje op en krijg je het jaar erop dus een leuke cent terug. Ik krijg standaard een paar duizend euro terug terwijl ik ook voorlopige teruggaaf doe.

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:58
Wat nog veiliger is is dat je hetzelfde inkomen gebruikt van vorig jaar en dat je maar 10 maanden ipv 12 maanden terugvraagd. Het bedrag van 10 maanden smeer je dan uit over 12 maanden. Het netto bedrag wat je terug krijgt is dan iets lager dan wanneer je gelijk het hele jaar terug vraagt. Deze methode levert je dan een "spaarpotje" op voor je echte aanslag. De kans dat je dan wat moet betalen voor de opgave inkomstenbelasting wordt dan een stuk kleinder omdat je een "buffer" opgebouwd heb met de hypotheek rente. :*)

Verwijderd

Gewoon opgeven wat je, met je huidige maandsalaris, bruto per jaar zal verdienen. Als je uiteindelijk dan wat meer hebt verdiend, dan hoef je in ieder geval niks terug te betalen. In de meeste gevallen krijg je dan zelfs nog wat terug, nadat je aangifte hebt gedaan over het betreffende jaar.

• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Ok bedankt voor de heldere antwoorden!!! :)
Pagina: 1