Toon posts:

Vreemde tekens harde schijf/toegang geweigerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik via Deze Computer -> rechtermuisknop informatie over mijn C: schijf (Maxtor 300Gb, SATA, 16mb cache) opvraag, krijg ik twee regels met vreemde tekens te zien (zie screen). Nou heb ik hier niet direct last van, maar dergelijke signalen maken mij wel bezorgd.

Klik ik op de vreemde tekens, dan is de 'toegang geweigerd'. Ga ik er vervolgens via verkenner in, dan werkt alles naar behoren. Echter, zulke malfuncties trek ik als perfectionist niet. :P

Ik heb al een SeaTools (fout opsporingsprogramma van de fabrikant) laten draaien, maar die vindt niks. Zoekresultaten in zoekmachines leveren eigenlijk alleen maar problemen met jumpers op, aangezien dit ook vaak de oorzaak is van vreemde tekens/weigeren van toegang. Het gaat hier echter om een SATA-schijf, die het bovendien ooit WEL naar behoren heeft gedaan.

Iemand een idee? Misschien is er iets door mijn firewall/virusbeschermer (F-secure) heen geslopen?

Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/6998/foutmelding01yy1.jpg

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Ik denk aan een virus ja.
Probeer ook eens de system file checker te laten lopen.
(sfc /scannow)

@hieronder: Ubuntu is leuk. Je hebt gelijk. Maar dat is niet de gevraagde oplossing!

[ Voor 30% gewijzigd door Sebazzz op 25-04-2008 15:31 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:20
Probeer dit eens. Ben je eindelijk van al je malware af.

Bas R, ik geloof niet dat dit een erg ontopic reactie is, eigenlijk een geheel onrelevante reactie die absoluut niet bijdraagt aan het topic zelf.

Wanneer je geen zinnige reactie kunt geven is het misschien beter helemaal niet te reageren. Dus voor een volgende keer reageer ontopic en wees de topic starter behulpzaam of doe met de gevoerde discussie mee.

[ Voor 55% gewijzigd door _Dune_ op 25-04-2008 18:18 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Draai eens HijackThis
en post de log hier tussen [code] tags.

En scan je PC eens volledig op virussen. :)

@ bas r: Erg behulpzaam van je. :/

[ Voor 11% gewijzigd door mace op 25-04-2008 15:31 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Met een XP live cd eens kijken of je er wel bijkomt en ook ff scannen.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:20
mace schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:30:
@ bas r: Erg behulpzaam van je. :/
Excuseer.

Ik word soms wat moe van mensen die zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen 'don't know their elbow from their arse'.
Daarmee bedoel ik zogenaamde tweakers die met de meest simpele problemen worstelen. Daar is dit forum niet voor dacht ik zo.

Maar goed, ik zal me in het vervolg niet meer laten verleiden tot dit soort flauwigheden. Daar heeft niemand wat aan.

Ik heb je even een berichtje (PM) gestuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 25-04-2008 19:50 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Het ziet eruit als een (Aziatisch? En daarom een andere onleesbare karakterset) programma dat zich in het conextmenu heeft toegevoegd, net als bv PowerISO.
Dus iets wat je zelf geinstalleerd hebt. Staat er bij het Programma overzicht in je Controle Paneel niet iets soortgelijks?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
bas r schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:40:
[...]Ik word soms wat moe van mensen die zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen 'don't know their elbow from their arse'. Daarmee bedoel ik zogenaamde tweakers die met de meest simpele problemen worstelen.
Grote mond, maar een oplossing ho maar. Als het zo simpel is, waarom kom JIJ dan niet met een oplossing.

Virusscanner had, zoals gezegd, geen virus gevonden. Moet wel zeggen dat er veel processen op de achtergrond lopen met onherleidbare namen.

Check de logfile van HijackThis.

• mace

mace

Sapere Aude

Ik kan niks geks ontdekken in die logfile van hijackthis.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij overigens geen toevoeging aan het contextmenu van geinstalleerde software, omdat deze nooit boven zoeken, openen en verkennen komen te staan.

• mace

mace

Sapere Aude

Ik zou hier even kijken:

Misschien is dit ook wel handig.

[ Voor 57% gewijzigd door mace op 25-04-2008 16:20 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Sfc al gedaan? :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• mace

mace

Sapere Aude

Ik denk zelf dat het óf in HKEY_CLASSES_ROOT\Drive staat, óf in HKEY_CLASSES_ROOT\Drives staat.

:)

Verwijderd

Topicstarter
@Sebazzz: sfc herkent mijn XP SP2 disc niet. :? Vreemd, want afspelen via mijn optische drive lukt wel.

@Mace: even rustig jouw suggesties doorlezen... :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ShellExView even gerunt. De meeste contextmenu toevoegingen zijn, zoals verwacht, van Explorer of Windows zelf. Eigenlijk is dit de enige die ik niet thuis kon brengen (de geselecteerde).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 17:34 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:58:
[...]

Grote mond, maar een oplossing ho maar. Als het zo simpel is, waarom kom JIJ dan niet met een oplossing.
'
Je kunt niet ontkennen dat het wél een oplossing is...

Probleempjes door een virusbesmetting zijn m.i. ook niet echt topics voor Tweakers. Als je een beetje zoekt op internet dan vind je meer dan genoeg resources om deze op te lossen.

ACE context menu handler behoort overigens toe aan ATi Catalyst.
Misschien een tip om deze topic naar de OS groep te verplaatsen?

[ Voor 5% gewijzigd door Edgarz op 26-04-2008 12:03 ]

Pagina: 1