Toon posts:

ASRock 775Dual-VSTA -Dual DDR2-384......verkeerd geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views

Verwijderd

Topicstarter
vraagje:

oorspronkelijk had ik 2GB PC2-5300 (DDR2-667, 333MHz) in mijn kast zitten.
Maar ivm onstabiliteit ( verschillende merken chips ) heb ik deze om laten ruilen.
Gelukkig kon dat bji de desbetreffende winkelier, maar toen ik de nieuwe chipset erin deed kwam ik iets vaags tegen.
Nu heb ik zelf al gezocht op het RAM topic, maar kon daar niets vinden.

Het volgende is het geval:
uit testen met Everest Ultimate Edition 2007 haal ik het volgende resultaat.
Core 2 Duo E6400 2050 Mhz ASRock 775Dual-VSTA PT880Pro/Ultra Dual DDR2-384 3-3-3-9 CR2 4151 MB/s

zegt die Dual DDR2-384 jullie iets?
Bios staat ingesteld op DDR2-667, 333MHz

Ben ik hier genept, of is deze aanduiding bekend?

Alvast bedankt!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:31
heb je de machine over gelocked ?
Als je de fsb omhoog gooit gaat je geheugen ook mee.

Verwijderd

Topicstarter
cable-one schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:33:
heb je de machine over gelocked ?
Als je de fsb omhoog gooit gaat je geheugen ook mee.
is helemaal standard, heb er verder niks aan gedaan.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52
Iets klopt er in ieder geval niet, want een E6400 hoort op 2130 MHz te draaien i.p.v. 2050. Lijkt er dus op dat toch je FSB niet goed staat.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk sowieso eens niet met Everest, dat prog leest dingen namelijk nogal eens verkeerd uit. Als je het op 384MHz hebt lopen klopt het in elk geval niet.

Kijk gewoon op de dimmen zelf wat erop staat en wat voor chips daarop zitten. Daar heb je een heel stuk meer aan.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:21:
Kijk sowieso eens niet met Everest, dat prog leest dingen namelijk nogal eens verkeerd uit. Als je het op 384MHz hebt lopen klopt het in elk geval niet.

Kijk gewoon op de dimmen zelf wat erop staat en wat voor chips daarop zitten. Daar heb je een heel stuk meer aan.
Er klopt sowieso wel meer niet, hij zegt dat er een nieuw chipset is opgekomen. 8)7
Ik wou dat ik zo goed kon solderen. :+

Maar even serieus ik zou de FSB en het de RAM snelheid even aanpassen in je bios, als je er zeker van bent dat Everest het goed uitleest. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 10:33 ]

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-05 14:39
Anders gooi er een bios reset over. Met de CMOS jumper -> even googlen en je hebt ergens wel een uitleg.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Het is hier geen helpdesk. We verwachten dan ook dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic opent. Als één tool voor jou rare of onverwachte resultaten geeft, controleer op andere manieren. Dan weet je of die ene tool afwijkt of dat de tool correct uitleest en je iets verkeerd hebt ingesteld. Verder is het geen overbodige luxe om de documentatie van de tool in kwestie te lezen om te achterhalen exact hoe het bij bepaalde waardes komt. En zoals Terw_Dan aangeeft is het veel te voorbarig om te denken dat je "genept" bent als je niet eens gekeken hebt naar de exacte specs van de chips op je DIMM.

Dicht wegens te weinig eigen uitzoekwerk.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.