Toon posts:

Beeldscherm geeft geen beeld na omgedraaide geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik zit nu met een probleem, met de computer beneden in de huiskamer.
ik heb de geheugenmodule er verkeerd om ingestoken en de pc opgestart, ineens begon ik soort brand/kortsluiting geur te ruiken.
nu is het dus zo dat op de bronze uiteinde van het geheugen een soort bruine verbrande kleur te zien is.
en als ik de pc aandoe (met andere geheugenmodule) loopt alles wel goed (allefans draaien en lichtjes gaan aan) maar ik zie ineens niks meer op het beeldscherm (heeft geen connectie zegt mijn scherm).

kan het mogenlijk zijn dat ik de Videokaart/moederbord heb gesloopt?

Groeten
Armin

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ja, dat is mogelijk.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:26

Sebazzz

3dp

Zit niks anders op om dan te testen met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Testen hè ;)
_/-\o_

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 12:14
Apart dat je sowieso al een geheugenmodule omgekeerd erin krijgt...."normaal" past dat toch maar op 1 manier...maar het kan idd dat je je videokaart hebt gefrituurd. Wat ook kan zijn is dat je mobo niet meer correct werkt, waardoor je videokaart niet goed meer wordt aangestuurd.

Probeer de videokaart eens in een ander systeem. Of druk een oude pci videokaart ernaast en kijk of die wel beeld geeft. Succes

Verwijderd

Topicstarter
ik zal wel eventjes Hangen en Opstartproblemen troubleshooter proberen.
wat mij ook opviel is dat als ik de aan/uit knop lang ingedruk houd dan gebeurt er gewoon helemaal niks dus dsn moet ik de stekker eruithalen als ik de pc wil rommelen.

Groeten
Armin

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

offtopic:
Groeten is niet nodig op GoT en doen we dus niet.

Hoi!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 11:47
offtopic:
Wannabe modgedrag net zo min

Homey — Critics are those without skills to create.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik heb dit probleem vaker gezien op het forum en vraag me elke keer weer af hoe mensen dit voor elkaar krijgen. Volgens mij past zo'n geheugen reepje er maar op 1 manier in. Hoe heb je hem er anders in gekregen? Heb je een deuk in het reepje geduwd ofzo??

offtopic:
Volgens mij wilde EWK de TS er alleen maar even op wijzen, wat op zich best nuttig is.

specs

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet ik het testen als deze computer alles PCI heeft en beneden (de kapotte) AGP?
De videokaarten kan ik niet verwisselen om te teste
of past PCI (Ati Radeon Sapphire X1900XT) ook in AGP?

en als ik de videokaart uit het systeem haal en aanzet geeftie ook geen ''biep''

en memmory test kan ik ook niet doen omdat ik geeneens iets op het beeldscherm zie en reepjes testen in een andere pc zal ook niet gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Depep schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:42:
Ik heb dit probleem vaker gezien op het forum en vraag me elke keer weer af hoe mensen dit voor elkaar krijgen. Volgens mij past zo'n geheugen reepje er maar op 1 manier in. Hoe heb je hem er anders in gekregen? Heb je een deuk in het reepje geduwd ofzo??

offtopic:
Volgens mij wilde EWK de TS er alleen maar even op wijzen, wat op zich best nuttig is.
ik weet het niet meer, volgensmij heb ik gewoon hard gedrukt (wand ik had haast) en hem klem gezet.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:47:
[...]

ik weet het niet meer, volgensmij heb ik gewoon hard gedrukt (wand ik had haast) en hem klem gezet.
Kijk, hier heb ik een heel mooi plaatje. Tenzij je nu ook zo'n gleufje ergens anders in je geheugen hebt, snap ik nog steeds niet hoe je het erin hebt gekregen.

specs

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:13
Depep schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:30:
[...]

Kijk, hier heb ik een heel mooi plaatje. Tenzij je nu ook zo'n gleufje ergens anders in je geheugen hebt, snap ik nog steeds niet hoe je het erin hebt gekregen.
Afbeeldingslocatie: http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/images/Halfronde%20vijl%20-%20kap%20halfzoetmet%20handvat.jpg

:P Maar even serieus... Als je geheugen een zwarte verkleuring heeft op de connectoren (die van koper zijn), dan lijkt het me dat het geheugen stuk is of het moederbord. Videokaart zou ik dan pas als 3e (of 4e na de voeding) verdenken.

En dat soort dingen zie ik helaas wel vaker op GoT, dit en dit ziet er gefrituurd uit, maar hij geeft geen beeld, dus zou het de videokaart kunnen zijn? Als het mobo niet door zijn POST heen komt, door een brakke processor of geheugen, dan geeft 'ie ook geen beeld. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Depep schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:30:
[...]

Wellicht niet helemaal erin, maar half en is dat niet opgevallen? Dan fikt inderdaad de boel door.

Je hebt twee opties; er is alleen een geheugenslot doorgebrand. In dat geval ga je nu een lucky day lot kopen. In het 2e geval heb je gewoon pech en is je hele moederbord stuk.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Och, het is mij ook wel eens overkomen. Het geheugenbankje was echt loeiheet geworden. Gelukkig heeft het bij mij alleen maar het geheugen verneukt. Met een ander bankje erin deed de computer het gewoon weer.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook al ander geheugen geprobeert maar nogsteeds het zelfde....ik vrees dat het het moederbord is :(

ja ik verbaas mij daar ook over waarom het mij niet is opgevallen en hij zou er inderdaad schuin inkunnen steken.
Pagina: 1