Toon posts:

Werkt sli-on-board altijd tegenwoordig?

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views

Verwijderd

Topicstarter
Titel is niet helemaal duidelijk lijkt me, dus ik zal effe zeggen wat ik bedoel.

Vroegah had je alleen single core vid cards. Toen kwamen de sli- en crossfire technieken.
Alleen die hadden als nadeel dat het soms wel werkte en soms niet.
Dus eehhh bijvoorbeeld bij Doom3 had je wel nut van je 2 dure videokaarten maar als je GTA-Vice City speelde dan draaide ie eigenlijk maar op 1 kaart.

Nu hebben ze dus van die 9800GX2 kaarten bijvoorbeeld met op de pcb 2 gpu's.
Die werken in principe met sli lijkt me, alleen dan on-board sli.

Mijn vraag is nou:
Werken alle spelletjes dan ook echt met 2 gpu's omdat het op 1 pcb zit? Of zijn er toch nog spellen die eigenlijk maar met 'de halve kaart' werken?
En hoe zit het met hele oude spellen die toch nog wat grafische kracht nodig hebben? Draait het echt altijd op 2 gpu's?

Bedankt alvast voor het verhelpen van mijn verwarde staat :)

Verwijderd

Ja, je GX2 is eigenlijk ook verkapte SLI. Alle spellen niet, maar bijna alle moderne spellen wel. Hoeveel nut je uit die 2e haalt verschild ook per game.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de info.

Ik zit even op de G200-core te wachten en dan zal ik eens kijken of het een GX2 buster is :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Meerdere controllers op een enkele kaart is niets nieuws. De Voodoo 5 deed dat al 8 jaar geleden, en in de professionele markt was het 20 jaar geleden al gangbaar.

Het *werkt* zeker (of dacht je dat niet-functionele kaarten de norm waren :? ), of je er voordeel uit behaalt is een tweede, daarvoor zijn benchmarks gemaakt.

Op GoT verwachten we dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic opent. Dat lijk je hier in het geheel niet gedaan te hebben, dus gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.