5.1 surround headset voor PS3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-04-2021
Sinds een aantal dagen ben ik op zoek naar een kwalitatief goede headset met surround sound voor de PS3. Ik ben al tegen een aantal topics aangelopen http://gathering.tweakers.../headset%2Csurround%2Cps3 en heb google afgestruind. Maar nergens zie ik zwart op wit staan dat een bepaalde 5.1 headset werkt op de PS3.

De koptelefoons waar ik tot nu toe tegen aan ben gelopen zijn:
Speedlink Medusa http://www.muizenshop.nl/...1-pro-gamer-edition/2383/
Trust HS-6200 http://www.psxshop.nl/surround-headset-hs6200-p-1895.html
Zalman ZM-RS6F http://shop.cyes.nl/zalma...set-zmmic1-micr-p-28.html
Sharkoon X-Tatic http://www.redcoon.nl/ind...5/Sharkoon_X_Tatic_51_II/

Kan iemand mij duidelijk maken welk van deze headsets nu op een ps 3 werkt (en welke het beste is). En indien deze er niet tussen staat welke andere modellen er wel werken.

Voor de duidelijkheid ik ben op zoek naar een 5.1 surround headset. Dus microfoon en surround geluid.

[ Voor 3% gewijzigd door GuuZ1982 op 25-04-2008 14:58 ]

There is no difference between extreme oppositions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-07 23:52
Volgens mij gaat ingame geluid over je headset sowieso niet werken en zijn ze alleen geschikt voor voicechat.
Als je dan toch een headset wilt, kan je beter op zoek gaan naar een USB of BT headset, tenzij je hem op je stereo aan wilt sluiten, maar dan heb je weer niets aan je mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-07 09:35
Ik weet niet of je bij de PS3 je headset ook per kabel kan aansluiten.

Maar als het persé bleutooth moet zijn, dan bestaat zo'n headset niet.

[ Voor 201% gewijzigd door yzf1kr op 25-04-2008 15:47 ]

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitrasher
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
5.1 Headets bestaan wel; degelijk, ik heb er zelfs 1 thuis liggen,
namelijk de medusa.

En daar zijn verschillende varianten van namelijk de USB en de jack pluggen variant.

Ik heb geen idee wat voor output de ps3 heeft maar ik verwacht dat dit een coax of optische uitgang is, en dan gaat het wel vrij lastig worden om direct een headset aan te sluiten.

Edit: oooh yzf1kr heeft zijn reactie al aangepast

[ Voor 7% gewijzigd door digitrasher op 25-04-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 11:28

The Zep Man

🏴‍☠️

GuuZ1982 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:57:
Sinds een aantal dagen ben ik op zoek naar een kwalitatief goede headset met surround sound voor de PS3.
Met alleen een headset ga je het niet halen. Je hebt zowieso een versterker nodig om het volume te regelen. De PS3 ondersteunt (net als de Xbox 360) 5.1 geluid alleen via een digitale verbinding en gecomprimeerd geluid (Dolby Digital). Je hebt een versterker/decoder nodig om van dit geluid een analoog 5.1 signaal te maken voor je koptelefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 25-04-2008 18:37 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
ik heb absoluut geen verstand van decoders... maar ik zal daar eens naar opzoek gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
is er niemand die hier ervaring mee heeft?
voordat ik me weer iets op de hals haal wat toch niet gaat werken.

Zou het niet beter werken als ik een apparte 5.1 kop telefoon koop en een losse bluetooth microfoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Sharkoon X-Tatic heb ik hier liggen. Deze werkt via coaxiaal of optical ingangen en kan dus eigenlijk op bijna elke bron aangesloten worden. De coaxiale of optical input wordt geconverteerd door een versterker welke de volume kan regelen enz...

Er zit ook een microphone bij.. deze kan bv. voor de xbox360 in de controller gedrukt worden, waardoor praten ook mogelijk is. Geluid van de andere mensen die praten gaat via de center speaker.

Ik vind het een goede headset voor niet al te veel geld. Enige nadeel is toch wel dat het moeilijk is om echt het verschil tussen voor en achter te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik heb de eerste generatie Medusa 5.1's en dat is echt huilen met de pet op, gewoon belabberd geluid en slechte bouw kwaliteit, geen idee of dat inmiddels is verbeterd.
Bedrijven die zo'n product durfen af te leveren verliezen mij voorgoed als klant.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 11:28

The Zep Man

🏴‍☠️

Het product waar Eradix op wijst lijkt me goed passen bij de eisen van de TS: 5.1 geluid in een koptelefoon vanaf een console (door een met de koptelefoon meegeleverde Dolby Digital decoder) en een microfoon. Hij staat wel in de Pricewatch, maar is alleen te koop bij één enkele webshop.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wndwlckr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-03-2022
*knip* spam.

[ Voor 99% gewijzigd door TheZeroorez op 30-04-2008 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:12
...ja kom laten we even wat e-mail adresjes in plain tekst neerdumpen. |:(

Dat je ze niet aardig vind is 1 ding, maar dan hoef je nog niet gelijk hun mailbox te laten overstromen met spam.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
The Zep Man schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:59:
Het product waar Eradix op wijst lijkt me goed passen bij de eisen van de TS: 5.1 geluid in een koptelefoon vanaf een console (door een met de koptelefoon meegeleverde Dolby Digital decoder) en een microfoon. Hij staat wel in de Pricewatch, maar is alleen te koop bij één enkele webshop.
Op sommige sites staat dat ie compatibel is met de PS3 maar op de site van der verkoper staat dat er juist weer niet bij.

Ik denk dat het op een gegeven moment wel lukt om dat geluid in 5.1 te horen maar dan vraag ik me af of er een juiste aansluiting kan worden gevonden voor de microfoon. Voor mij is een surround headset samen met een bluetooth microfoontje ook geen probleem. Het is wat minder praktisch maar als het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
Nog een korte vraag: overal lees ik dat als je een bluetooth headset neemt deze alleen maar dient
voor de communicatie en niets anders. Game geluid en muziek worden via je speakers afgespeeld...
Geld dit voor een USB headset ook?

Dan is het bijna niet mogelijk om een headset te vinden die en game geluid doorgeeft en voice chat mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 13:59

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

een 5.1 headset bestaat wel van tritton. ik heb inmiddels besteld maar hij wordt al 3 dagen bij de douane vertraagd. 100 euries inclusief verzenden. komt nu dan alleen nog btw invoerrechten bij.

kijk eens hier naar

en hier http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29994956

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
Mooie post. Ben je nog stereo headsets tegen gekomen? 5.1 hoeft van mij niet perse meer aangezien ik hoor dat een goede stereo headset nog beter geluid geeft voor hetzelfde geld.

Kan je me uitleggen hoe je je mic nu precies hebt aangesloten op de ps3?

Ik ga hem denk ook maar bestellen heb onderhand zo'n 20 uur op internet lopen zoeken en ben niets anders dan de 4 tegen gekomen in mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
waar heb je hem besteld overigens ik zie alleen maar winkels die alleen binnen us verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zuluman schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:13:
een 5.1 headset bestaat wel van tritton. ik heb inmiddels besteld maar hij wordt al 3 dagen bij de douane vertraagd. 100 euries inclusief verzenden. komt nu dan alleen nog btw invoerrechten bij.

kijk eens hier naar

en hier http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29994956
Erg interessant ding. Die ga ik ook maar eens zoeken. Bij welke winkel heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
Dit bedrijf verscheept internationaal alleen moet je een wiretransfer doen kost nog ff 25 usd extra. Heb ik er niet voor over zoek wel ff verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
Voor deze heb je een american express card nodig of een ?JBC? card maar betaling via de bank kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
ik stop ermee morgen weer een dag:) geen 1 gevonden waar mastercard geaccepteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

GuuZ1982 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 08:46:
Nog een korte vraag: overal lees ik dat als je een bluetooth headset neemt deze alleen maar dient
voor de communicatie en niets anders. Game geluid en muziek worden via je speakers afgespeeld...
Geld dit voor een USB headset ook?

Dan is het bijna niet mogelijk om een headset te vinden die en game geluid doorgeeft en voice chat mogelijk maakt.
Ik was een tijdje geleden ook op zoek naar een goede headset voor de PS3.

Als je in-game geluid en voice chat op een kanaal wilt hebben en door je microfooon wilt praten is het geval het volgende:

In game audio gaat via: composiet, optisch digitaal of HDMI.
Voice chat audio gaat via: blue tooth, USB, composiet, optisch digitaal of HDMI.

Dus als je mensen wilt horen op hetzelfde kanaal als je in-game geluid hebt, moet je de audio via composiet, optisch digitaal of HDMI aansluiten. Als je surround wilt blijft optisch digitaal of HDMI over. Aangezien er (volgens mij) geen optisch digitaal of HDMI headsets bestaan moet je iets van een convertertje zoeken of genoegen nemen met het stereo van composiet. Je kan 3,5mm jack plugs aansluiten via een omvormertje (2xtulp->jack plug).

Als dit is gelukt moet ja alleen nog de microfoon aansluiten, dit kan via USB of blue tooth. Mijn voorkeur gaat uit van USB.

Ikzelf heb de Logitech Digital precision PC (ironisch he?) gaming headset. Deze heeft een convertertje van USB naar 2x3,5mm jack plug (stereo audio en microfoon). Als je deze gebruikt voor je PS3 kan je lekker babbelen door de microfoon, maar omdat in-game audio niet over USB gaat, hoor je alleen de mensen, niet het spel. Je moet dus de 3,5mm jack plug van audio uit de converter halen en via composiet (via een convertertje) op je PS3 aansluiten. Als je nu je play device bij accesoires als composiet instelt en je recording device als USB headset instelt, heb je in-game en voice op je oren en kan je ook nog eens met anderen praten.

Ikzelf heb je Z5500 optisch digitaal aan mijn PS3 aangesloten. Hierover kan, zoals je weet, voice en in-game geluid tegelijkertijd verzonden worden. De Z5500 heeft ook een koptelefooningang, deze lust het optische geluid analoog stereo door naar een ander apparaat. Als ik mijn koptelefoonplug in die ingang steek en mijn microfoonplug in het USB verloopssstukje, wat daarna in mijn PS3 zit, steek, heb ik hetzelfde effect. Ik vind het erg goed werken.

Ik hoop dat ik je hiermee een stuk heb geholpen.

[ Voor 12% gewijzigd door philotra op 30-04-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hmm.. Toen ik je andere sloot had ik nog niet gezien dat deze in SGD stond.

Spielerij - Games & DiscussiesSpielerij - Problemen & Vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
Wat een duidelijke post philotra (beetje te veel om te quoten:)

Dus eingelijk kan elke headset die gewoon jack kabeltjes gebruikt maar je hebt alleen een converter nodig. Ik had ergens anders gehoord dat je der een usb-soundcard tussen moest hebben als je de mic aan wilde sluiten op de PS3. Zal wel alleen als converter hebben gedient dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
TheZeroorez schreef op woensdag 30 april 2008 @ 08:19:
Hmm.. Toen ik je andere sloot had ik nog niet gezien dat deze in SGD stond.

Spielerij - Games & DiscussiesSpielerij - Problemen & Vragen
Als je deze maar open laat:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
Ik heb met bovenstaande post in mijn achterhoofd het volgende aan geschaft:
Sharkoon X-Tatic
Samen met een usb geluidskaartje van ?conceptronics?

De headset krijg ik als het goed is morgen of overmorgen binnen.

Dat zou moeten gaan werken. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-06 00:36
GuuZ1982 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 00:43:
Ik heb met bovenstaande post in mijn achterhoofd het volgende aan geschaft:
Sharkoon X-Tatic
Samen met een usb geluidskaartje van ?conceptronics?

De headset krijg ik als het goed is morgen of overmorgen binnen.

Dat zou moeten gaan werken. Ben benieuwd...
Kan je je ervaringen nog melden werkt het goed?..chatten en gamegeluid tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW-ike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 18:44
Ik ben van plan om (zeer) binnenkort ook een PS3 aan te gaan schaffen en kwam op 'n site waar ik wat games wil bestellen ook een PS3 USB-headset tegen. Aangezien ik niet via boxen kan spelen (ivm geluidsoverlast) zal ik ook een headset aan moeten schaffen.
De Turtle Beach Ear Force P21 Headset for PS3 geeft stereo ambient geluid, ingame voice en mic en sluit je aan via USB.
Zelf zoek ik ook nog even verder om te kijken of er misschien ook nog 5.1 support te vinden is (in ieder geval wel via USB, maar dan weer niet bevestigd voor PS3).

Why run? you'll only die tired......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ff een 'kickje' van het topic.

Ik heb vorige week een Tritton AX 720 gekocht bij consoleshop.nl voor mijn PS3 en ben er helemaal blij mee (de buren ook overigens). Mijn deaths bij MW2 zijn inmiddels al gehalveerd :) alleen al vanwege het feit dat ik nu beter kan horen waar dat schorriemorrie uit hangt.

Ik had hiervoor een stereo USB gaming headset van plantronics uit mijn PC gaming tijdperk en daarbij is het icm met de PS3 niet mogelijk om voice EN audio over dezelfde koptelefoon te krijgen. De AX 720 is een relatief zware koptelefoon, maar sluit lekker af en het geluid is heerlijk. Het is zelfs zo dat ik in het begin regelmatig dacht dat mijn normale versterker gewoon nog aan stond en dat het geluid over de boxen binnen kwam.

De afneembare microfoon heb ik nog niet getest.

In mijn geval een koptelefoon die al zijn euro's waard is (hij is zeker niet goedkoop).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:38
Heb zelf een Logitech G35, maar er zijn tot nu toe dus geen mogelijkheden om deze op de ps3 aan te sluiten? Via google kom ik op niks uit eigenlijk. De headset is wel te gebruiken om te chatten, maar door de noise cancelling in de oorschelpen hoor je dan de speakers niet meer.

Zal dus een nieuwe headset erbij moeten kopen. Wat is nou eigenlijk de goedkoopste 5.1 surround sound headset voor de PS3? De Sharkoon X-Tatic Digital is voor iets boven de 100 te krijgen, maar er zijn geen goedkopere oplossingen :o

[ Voor 4% gewijzigd door SL65 op 11-04-2010 14:12 ]

Pagina: 1