SuperCruncher

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
Een Zweedse freelance animator heeft een leuk renderkastje gemaakt op basis van een IKEA kast check het verhaal hier: http://helmer.sfe.se/

Naast renderen zou zoiets natuurlijk ook heel goed kunnen crunchen op 1 der DPC projecten. En aangezien lang niet alle projecten baat hebben bij veel werkgeheugen zou daar nog veel op bespaard kunnen worden ook!

Het is jammer dat de Q9450 nog zo slecht verkrijgbaar is want daarmee zou het helemaal leuk worden natuurlijk!

Pricewatch link met alle benodigdheden:
Kastje bij de IKEA: € 29,95
Totaalprijs: Pricewatch
Wie gaat de uitdaging aan?

Hmm misschien dat de samenstelling Sinlath toch beter is.

[ Voor 33% gewijzigd door _WgV_ op 25-04-2008 14:44 ]

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 10:57
Ghe..

vette shit.

maar heeft ie nu op 1 disk 8 distro's staan en dan booten vanaf nas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik het verleden ook zoiets gebouwd met dual abit bordjes met 533 Mhz CPU's op 850 :P

Vroegâh !! :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pim. schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:59:
Ik het verleden ook zoiets gebouwd met dual abit bordjes met 533 Mhz CPU's op 850 :P

Vroegâh !! :)
waren er toen al computers?? of bedoel je die stapel telramen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
#ProductPrijsSubtotaal
6Asrock Wolfdale1333-GLAN/M2€ 37,40€ 224,40
6Chieftec GPS-350EB-101A, 350W (ATX12V 2.0)€ 23,99€ 143,94
6Intel Core 2 Quad Q6600€ 162,46€ 974,76
6Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2€ 30,65€ 183,90
ImporterenTotaal€ 1.527,-

als je alles bij Zercom besteld 1.644,-.

dat is dan wel exclusief een IKEA kast, valt best mee eigenlijk.. als ik ooit 1700 euro over heb ga ik dat misschien nog wel eens doen.

Die ASROCK is cheap en heeft onboard video.

2GB ram in een crunchbak is wel genoeg lijkt mij, zelfs climate prediction heeft niet meer dan 1.5 a 2gb nodig bij de zwaarste jobs.

enige waar ik me nog zorgen om zou maken is de spanningsverdeling op het stopcontact en de herrie die meerdere fans produceren.
Denk toch dat ik zelf een kast zou maken van aluminium.

/me Sinlath voelt zijn Casemod liefde weer kriebelen

[ Voor 9% gewijzigd door Sinlath op 25-04-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 07:47
Hmmmz, moet je wel een mooie kast bouwen van een 2 a 3 mm aluminium, vervolgens deze zo maken dat er een gigantische AirFlow in ontstaat door huge fans...

Moet je gewoon een 50" pijp nemen, 2 gelijke grootte ventilatoren erop monteren (die dan rustig draaien) en in die pijp die onderdelen plaatsen :D

Als ik mij niet vergis heb ik zelfs een dergelijke casemod gezien! Het systeem wordt nog mooier wanneer je Persplex glas gebruikt ipv aluminium :D

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Pskutte schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:46:
Hmmmz, moet je wel een mooie kast bouwen van een 2 a 3 mm aluminium, vervolgens deze zo maken dat er een gigantische AirFlow in ontstaat door huge fans...

Moet je gewoon een 50" pijp nemen, 2 gelijke grootte ventilatoren erop monteren (die dan rustig draaien) en in die pijp die onderdelen plaatsen :D

Als ik mij niet vergis heb ik zelfs een dergelijke casemod gezien! Het systeem wordt nog mooier wanneer je Persplex glas gebruikt ipv aluminium :D
nee dat hoeft niet eens.

alu kan op zo'n oppervlakte genoeg warmte afvoeren.

als je de mobo's a la desktop inrichting zou plaatsen en je gebruikt micro atx bordjes zoals die asrock dan kan je de kast redelijk klein houden en met slechts 6 cpu fans het zwikkie wel cool houden.

mijn q6600 @ stock worden ook 50 graden op 100% load (ben ze nu 1 voor 1 aan het lappen) met een zalman koeler.

Warme lucht zet uit, dus als je de ruimte tussen de borden klein houd zal de warme lucht zich vanzelf naar buiten persen ;)

Als ik moest kiezen tussen 40 graden stressed en fans of 50 graden stressed en minder herrie dan kies ik voor minder herrie.

/me Sinlath krijgt nu echt zin om dit in theorie uit te werken

iemand 1700 euro over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Dit ziet er ook wel cool uit :) (bron)
Afbeeldingslocatie: http://www.ironbits.net/files/IB_PS3_Pharm.JPG

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
Misten nog 2 dingen in de kostenplaatjes:

#ProductPrijsSubtotaal
6Intel Core 2 Quad Q6600€ 162,-€ 972,-
1Netgear GS108 (8x1Gbps, RJ-45)€ 34,46€ 34,46
1Ikea HELMER Ladeblok op wielen € 29,95€ 29,95
ImporterenTotaal€ 1.588,65

[ Voor 6% gewijzigd door _WgV_ op 25-04-2008 15:53 ]

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

_WgV_ schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:48:
Mist nog 1 ding in de kostenplaatjes:

#ProductPrijsSubtotaal
6Intel Core 2 Quad Q6600€ 162,-€ 972,-
1Netgear GS108 (8x1Gbps, RJ-45)€ 34,46€ 34,46
ImporterenTotaal€ 1.558,70
Ai, dat is dan net 35 euro boven mijn budget. Anders had ik het gedaan!

:+

Maar ik vind het idee leuk, zijn uitwerking iets minder, maar wel goedkoop. En om te renderen kan ik me zoiets voorstellen. Heb de DPC projecten best lief. Maar 1600 euro en bijkomende stroomkosten alleen daarvoor lijkt me toch wat zonde. :X

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
The most amazing is that this machine just costed as a better standard PC, but has 24 cores that run each at 2.4 Ghz, a total of 48GB ram, and just need 400W of power!! This means that it hardly gets warm, and make less noise then my desktop pc.
Lijkt mij ook vrij optimistisch maar als het waar is valt het wel mee met het stroomverbruik.

Ik zou om de uitwerking wat te verbeteren in ieder geval

• De Switch en een stekkerblok in/op/onder de kast plaatsen.
• De overbodige kabels van de voeding afknippen
• Korte voeding en netwerkkabels gebruiken

[ Voor 22% gewijzigd door _WgV_ op 25-04-2008 16:03 ]

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

vehpol schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:53:
[...]

Dan neem je toch van alles 4 ipv 6... :+

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
vehpol schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:53:
[...]

:+

Maar ik vind het idee leuk, zijn uitwerking iets minder, maar wel goedkoop. En om te renderen kan ik me zoiets voorstellen. Heb de DPC projecten best lief. Maar 1600 euro en bijkomende stroomkosten alleen daarvoor lijkt me toch wat zonde. :X
die stroom kosten durf ik nog wel aan te gaan dat de gemiddelde pc die overgeclocked op volle load draait net iets minder versnoept dan deze jongens. ik denk dat het verschil marginaal is.

ik heb thuis een watt meter liggen. ik zal eens een standaard asrock bord met onboard video en 1 disk en een Q6600 meten, ik denk dat dat best wel meevalt.

het zou me verbazen als het nominaal boven de 150 watt uitkomt.

ik heb een tijdje een dual Opteron Dual core (met 4 disken, 2 gb ram en nog een hele zooi meuk erin) draaiende gehad, ik denk dat die machine meer verstookte dan deze setup.

buitendat, als je dit in je huiskamer zet garandeer ik je dat je de verwarming niet meer hoeft aan te zetten, wat weer kosten scheelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
_WgV_ schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:59:
[...]

Lijkt mij ook vrij optimistisch maar als het waar is valt het wel mee met het stroomverbruik.

Ik zou om de uitwerking wat te verbeteren in ieder geval

• De Switch en een stekkerblok in/op/onder de kast plaatsen.
• De overbodige kabels van de voeding afknippen
• Korte voeding en netwerkkabels gebruiken
eens,

ik zou een stuk netter te werk gaan (met als gevolg dat het ook 2 maanden langer duurt voordat het af is :P ) de voeding openschroeven en netjes de overbodige snoeren eraf solderen etc.

Alle kabels in kabelklemmen aan de kast vastmaken

Stel dat het hele zwikkie op full load op de piek 1000 watt zou verstoken dan zou het zelf nog op 1 stekker kunnen, dus ik zou een gezekerde schakekast maken zodat je in de kast maar 1 voedingssnoer hoeft te doen, gemiddeld stopcontact kan makkelijk 3600watt pieken (240vX16A = 3840 watt)

alle machines laten booten van een NAS of memorystick met ubuntu oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Next one will be in red
:D

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Naar aanleiding van dit topic ben ik dan toch maar eens gaan neuzen naar nieuwe computerspeelgoed. Heb bijna de originele setup gebruikt van de link, met als wijziging een Q9300 ipv een Q6600. Uit testen blijkt dat die nog wat stiller is. Helaas is de prijs ook wat hoger uitgevallen aangezien er nog wat spullen bij moesten komen.

Deze machine zal alleen niet continue voor DPC worden gebruikt, maar boincclient van SETI moet ie toch wel aankunnen :9

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kope kope kope Kope :P
Wel foto's maken natuurlijk he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Heb geen 6 maar 2 machines gekocht. maar ze zullen met name voor (Machine 1) VMware en (Machine 2) Videobewerking gebruikt gaan worden (het moet toch een hobby blijven).

Een complete renderfarm heb ik niet nodig. Tenzij ik ooit veel meer met videobewerking wil gaan doen....

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Even een asociale kick onder het mom van...laat je fantasie eens los in Autocad :+

Zat even op de site te kijken van de maker van deze, voor DPC, ideale crunchbak....

Hij was/is nu bezig om het volgende te bedenken.... Ziet er leuk uit, maar of het ooit gaat komen en werken.. :z

Helmer II
Helmer III

Mooooooeeeee......

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:19
Even om bij te leren: wat doet een renderfarm nu juist?

Thnx :x

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

m1dnigh7 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:29:
Even om bij te leren: wat doet een renderfarm nu juist?

Thnx :x
Normaal renderen van 2D en/of 3D beelden/filmpjes. Dit kan als het er heel realistich zou moeten uitzien erg lang duren. Met een renderfarm verdeel je het te berekenen werk over meerdere (snelle) processors en plak je alles daarna weer aan elkaar.

Maar zo een renderfarm kan je ook heel leuk los gebruiken om distributed computing op te doen, elke machine doet gewoon z'n werk, maar het gaat wel erg snel.
Als je er nu beetje goede en snelle processoren in hebt zitten, en beetje goede grafische kaarten welke gebruikt kunnen worden door een project gaat het zeker lekker snel met zoiets.

Ook wel mooi dat die Helmer I niet heel veel geld kost om inelkaar te zetten

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Is dit niet al heel lang geleden gemaakt? Enkele maanden? Ik kan me vaagjes zoiets herinneren namelijk, vooral dat nect one will be red :p

Een Q6600 is wel lekekr goedkoop, maar hij lust ook aardig wat prik. Ik denk dat de investering in een zuinigere (duurdere) processor zo terug verdient is in stroomkosten. Een sluster van ps3's lijkt mij ook wel interessant. Weet iemand het verschil in prestaties tussen een PS3 en een mobotje met Q6600?

[ Voor 3% gewijzigd door jdm8 op 28-08-2008 15:45 ]

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

jdm8 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:44:
Is dit niet al heel lang geleden gemaakt? Enkele maanden? Ik kan me vaagjes zoiets herinneren namelijk, vooral dat nect one will be red :p

Een Q6600 is wel lekekr goedkoop, maar hij lust ook aardig wat prik. Ik denk dat de investering in een zuinigere (duurdere) processor zo terug verdient is in stroomkosten. Een sluster van ps3's lijkt mij ook wel interessant. Weet iemand het verschil in prestaties tussen een PS3 en een mobotje met Q6600?
Hangt van het project af denk ik, maar een PS3 presteerd op RC5 en OGR denk ik veel beter.

• jdm8
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Dan wordt PS3 wel interessant (voor bepaalde projecten). Het stroomverbruik gaat steeds verder omlaag, net als de prijs. Over een paar jaar zetten we dan gewoon een rijtje ps3's in de boekenkast en rekenen maar ;)

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:27
De wat snellere videokaarten blazen de Playstation 3 er dacht ik weer uit :) Dus gewoon een x aantal mobootjes met Quad SLI, en pompen maar :)

Het is op zich gewoon geinig om te maken (desnoods van diverse tweedehands computers)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Laatst online: 27-11-2017
om even een leuke crosspost te maken:

fastra (research van univ. antwerpen):
Probleempje met het koelen van vier 9800GX2's (in 1 PC)

(soortgelijk systeem zou nu een 2000 euro kosten)
ideaal voor elk dcp-project dat draait op nvidea-cpu's
(en wie wilt - of meer ati-minded is - kan ipv ipv 2x 9800x2 er net zo goed 48xx x2 insteken)

en als 4 gpu's niet genoeg zijn, kan je ook altijd 8 inschakelen:
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:32:
Is dit hier eigenlijk al gepost geweest? Gelijkaardig project maar dan met 8 9800GX2 kaarten.

klik
(een MIT research ontwikkeling: 2 moederborden, 4dualgpu's per moederbord, 4 voedingen en voila: supercomputer die weinig ruimte inneemt)

[ Voor 13% gewijzigd door soulrider op 29-08-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Interessant dat de totaalprijs al met 120 euro is gezakt t.o.v. april. Die q6600's krijg je nu bij een pak melk. Ik gok dat een renderfarm met Q8200's een leuk projectje gaat worden, deze krijgen dezelfde prijs mee als de Q6600 en hebben iets minder cache. Daarentegen, 45nm > 65nm qua stroomverbruik dus dat haal je wel terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Update: even een nieuwe SuperCruncherTM gemaakt. Voor 230 euro uit en thuis, x 6 = 1380.

http://tweakers.net/ext/p...2C160754%2F1%2C219096%2F1

Edit: ik gok dat die voeding goed genoeg moet zijn om de Q6600 aan de gang te houden. De kast ziet er wel leuk uit zoals vrijwel alle X-Gear's :)

[ Voor 25% gewijzigd door Jejking op 29-08-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:33

Grandmasg

What ever!!!!

+ de verzendkosten natuurlijk :+
.
Anders wordt het een dagje toeren met de auto :D

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Als je een clustertje bouwt laat je deze toch lekker via netwerk booten op vanaf een master node. Scheelt weer wat in de kosten ;)

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:15
Als je slim bent hoef je ook geen hardeschijven te kopen. Je kunt namelijk van het netwerk booten en dan een light-weight linux in het geheugen laden. Ik heb daar jaren geleden ooit eens mee geëxperimenteerd. Dat was een Boot cd die deed je dan in een machine, die werd dan opgezet als bootserver, vanaf cd dus, en daar kunnen dan de andere machines in het netwerk van booten.

Ik heb het even opgezocht; Cluster Knoppix heet het.

Een 350watt voeding is trouwens zwaar overkill wss. Je hebt namelijk alleen een mobo, cpu en ram te voeden. Allemaal energiezuinig. Denk zelfs dat 100watt genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

pcmadman schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:13:
Als je slim bent hoef je ook geen hardeschijven te kopen. Je kunt namelijk van het netwerk booten en dan een light-weight linux in het geheugen laden. Ik heb daar jaren geleden ooit eens mee geëxperimenteerd. Dat was een Boot cd die deed je dan in een machine, die werd dan opgezet als bootserver, vanaf cd dus, en daar kunnen dan de andere machines in het netwerk van booten.

Ik heb het even opgezocht; Cluster Knoppix heet het.

Een 350watt voeding is trouwens zwaar overkill wss. Je hebt namelijk alleen een mobo, cpu en ram te voeden. Allemaal energiezuinig. Denk zelfs dat 100watt genoeg is.
Misschien kunnen we er nog wel iets meer mee, als we er nog goede GPU's inzetten, deze kunnen ook heel veel werk verzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 01:39

sf2

350W psu is wel-eens niet nodig. maar zijn wel goedkoop.
micro-psu + adapter ben je waarschijnlijk meer kwijt.

wat ik me af vraag is welke applicatie ze gebruiken en hoe.

renderfarm is alleen interessant voor raytracing, niet bepaald mijn hobby.
zelf converteer ik veel mp4/avc/mkv bestanden. een avondtje de pc aan is vrij normaal.

weet iemand of deze cluster mijn converteer tijd kan verkorten? _/-\o_

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

sf2 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:01:
350W psu is wel-eens niet nodig. maar zijn wel goedkoop.
micro-psu + adapter ben je waarschijnlijk meer kwijt.

wat ik me af vraag is welke applicatie ze gebruiken en hoe.

renderfarm is alleen interessant voor raytracing, niet bepaald mijn hobby.
zelf converteer ik veel mp4/avc/mkv bestanden. een avondtje de pc aan is vrij normaal.

weet iemand of deze cluster mijn converteer tijd kan verkorten? _/-\o_
Dat soort werk kun je heel makkelijk over een cluster opsplitsen. Maar ik ben bang dat je zelf de software moet gaan schrijven. Als je dit goed lukt kan er inderdaad een behoorlijke snelheidswinst uit komen.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

pcmadman schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:13:
Psst... TDP van een Q6600 = 95w. Je haalt het in praktijk niet, maar denk je echt dat ongeveer 25w genoeg is om de rest mee te voeden? Ik denk het niet ;)

Edit: en zéker als je gaat overklokken lust het wel een hap stroom.

[ Voor 7% gewijzigd door Jejking op 29-08-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Coolermaster komt iig al met een leuke oplossing voor de supercruncher, ik denk dat het wel wat duurder is, maar het ziet er ook wel leuk uit:

nieuws: Cooler Master perst vijf systemen in enkele behuizing

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Een persoon AtlasFolder heeft 23 nVidia GTX295 GPU in een serverrack geplaatst en draait Folding@home. Geen idee wie de gebruiker is, maar volgens mij had ie wel mee kunnen doen bij DPC. Zijn nieuwe computer heet Atlas folding

Edit:

Op de site staat het gewoon aangegeven:
Folding Stats
User Name AtlasFolder
User Rank 168
Points 12,698,885
Points/24h 289,916
Points/7D 0
Work Units 19,556
Team Name Hunt-Dis
Team Rank 175 (?11)
Team Points 21,858,349
Team Users 125 (28 active)
Your Rank 1

De equipment

#ProductPrijsSubtotaal
5AMD Phenom X4 9950€ 136,20€ 681,-
1EVGA GeForce GTX 260 Core 216 896MB€ 192,91€ 192,91
14EVGA GeForce GTX 295 1792MB€ 474,-€ 6.636,-
1Foxconn Destroyer€ 155,-€ 155,-
1Intel Core 2 Extreme QX9770€ 1.285,34€ 1.285,34
4MSI K9A2 Platinum€ 115,55€ 462,20
9MSI N295GTX-M2D1792€ 446,50€ 4.018,50
1XFX nForce 790i Ultra SLI€ 216,-€ 216,-
ImporterenTotaal€ 13.646,95

En dan vergeet ik gemakshalve even de serverracks 8)7

[ Voor 100% gewijzigd door Black Piet op 12-04-2009 14:12 ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Laatst online: 27-11-2017
en de elektriciteitsrekening die hij gaat krijgen zullen we ook maar vergeten eh ;)

(je bent trouwens ook het geheugen, kvm-switchen, netwerk-switchen, voedingen (ook minstens 1200W per volgeladen moederbord), harde schijven of ssd's, en dergelijken vergeten)

damn, verwarming heeft ie ook niet meer nodig in zijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Laatst online: 25-09 19:38

grass460

[DPC] Division_Brabant

dat compenseert zijn stook kosten dan, koppel er een warmte wisselaar dan wordt het nog leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
soulrider schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:52:
en de elektriciteitsrekening die hij gaat krijgen zullen we ook maar vergeten eh ;)
Op de site staat dat ie krachtstroom heeft laten aanleggen in zijn huis..... :+ Maar de gedachte waarom hij het doet is nobel.....
(je bent trouwens ook het geheugen, kvm-switchen, netwerk-switchen, voedingen (ook minstens 1200W per volgeladen moederbord), harde schijven of ssd's, en dergelijken vergeten)
Klein detail idd ;) Maar dat stond er niet bij..... :+

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
soulrider schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:52:

De ruimte en stroomrekening is op kosten van een bedrijf waar zijn familie eigenaar of mede-eigenaar van is.

Het verbruik is 7000W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

De griezels. Wedden dat Nuon je inschat als grootverbruiker?

Een tijdje terug was er een guide voor 8800GT(S)-undervolting per software, je kon er geloof ik 0.15v van afhalen. Aangezien 9800GX2's 2x 8800GTS bevatten, lijkt het me logisch dat dit trucje zou moeten werken. Dan kan je nog eens wat van het verbruik afslappen met 14 van deze monsters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Laatst online: 25-09 19:38

grass460

[DPC] Division_Brabant

hebben jullie deze al gezien HELMER2 van de maker van helmer 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

grass460 schreef op maandag 13 april 2009 @ 16:13:
hebben jullie deze al gezien HELMER2 van de maker van helmer 1
Of de helmer 3: http://helmer3.sfe.se/ ;)
Hoe dan ook, op dit moment zijn we bezig diverse software aan te passen om zo eindelijk een keuze te maken.. gaan we verder op het CELL (PS3) platform of toch CUDA (nVidia). Cuda heeft als voordeel dat de systemen naast een GPU ook een normale (meerdere) CPU heeft, zeker de RISC versnelling van de nieuwe intel's bieden ons veel performance.
De CELL's blijven nog wat achter qua ruimte+warmte t.o.v. prestaties maar zijn wel een heel goedkoop alternatief.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:20
De torens van de Helmer 3 lijken wel wat op die van Cray.

@Dukebox, spreek je nu over de platformkeuze voor je zakelijke toepassing of wel degelijk het platform voor F@H/WCG achtige clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

jeronimo schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:28:
@Dukebox, spreek je nu over de platformkeuze voor je zakelijke toepassing of wel degelijk het platform voor F@H/WCG achtige clients.
Zakelijk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Niet echt de supercruncher zoals in het topic start,
maar ik wou het filmpje toch even delen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=BQ4shSQJTd0]

Dit zou toch wel een leuke DC machine zijn.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Pagina: 1