Toon posts:

Probleem Matrox G400 dh met Divx filmpie

Pagina: 1
Acties:
  • 544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hela leute,
Ik zit met het volgende ik heb een Matrox G400 Dh 32 mb, ik op mijn tweede video uit een S VHS en een Video uit, Allemaal blij connected met me TV via scart. Ik filmpie kijken werkt allemaal heel leuk,
hji staat op DVD zoom... en als ik bijvoorbeeld Gone in 60ty seconds, kijkt vergroot ie heel erg blij me filmpie en kan ik leuk op me tv kijken. En werkt.

Dit zijn de settings van het filmpie afgespeed in media player:

Afbeeldingslocatie: http://www.squaremedia.nl/1.gif

Nu als ik bijvoorbeeld Hackers DIVX wil kijken met deze settings:
Afbeeldingslocatie: http://www.squaremedia.nl/2.gif
Dan wil ie em dus niet laten zien op me TV. Wat ik ook doe PAL, NTSC alles al gehad, meerdere players, en hij et werkt altijd met alle players bij gone in 6`ty seconde, maar wil ik hackers kijken dan verdomt ie het weer.

Hebben jullie enig id wat er aan de hand zou kunnen zijn? Kleine MOVS/MPEG/AVi'z laat ie wel zien op me tv, maar die hackers dus niet |:(

Op me PC scherm doet alles het iig wel. Alleen ja de DVD zoom optie werk tniet met hackers. Help me out ik wil die film op me TV kijken >:).

Bedankt alvast!

PS: dit zijn de settings op me videokaart.

Afbeeldingslocatie: http://www.squaremedia.nl/3.gif

Verwijderd

Topicstarter
En dan doe j nog zo`n best op je screen shots :), en dan is er gewoon geen reply :).

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:42

Nicap

Tsssk....

OK, dat komt omdat hackers.sivx een res heeft van 720Xnog wat. Als de eerst res niet deelbaar is door 32 dan pakt de matrox hem niet mee in de tv-uit. Dit probleem is al vrij lang bekend en zou opgelost worden.

Verwijderd

Dit kan wel kloppen. Heb ik ook met mijn Marvel G400. Het zit hem in het feit dat 720 / 32 geen heel getal is. Oftewel, haal die tweede DivX ff door virtualdub heen, en resize dat ding totdat de horizontale resolutie door 32 deelbaar is.

Sjips, ik mot sneller leren typen.

Verwijderd

Topicstarter
Woha vet,
kijk dit soort dingen dat bedenk je niet :7. Dat moet je gewoon ff weten, dat is dus het probleem... Laar me es nadenken...
Virtualdub, waar kan ik dat downen? En hoelang duurt dat?

Ik ben een passieve DIVX'er :)

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
", haal die tweede DivX ff door virtualdub heen, en resize dat ding totdat de horizontale resolutie door 32 deelbaar is."

Precies, verklaar je nader want dit is voor my abracadabra

signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik vat geen ene hele reet van dat virtualdub :). echt niet ik heb nu de 1.4c versie ofzo.... wat moet ik doen, hoe selecteer in Source enzo...?

Ik kan niet exporteren of wat dan ook... Echt te wazig...

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.squaremedia.nl/4.gif

Is dit prima? Ik wil gewoon de settings bewaard hebben.. en dat alleen me window size geresized wordt :)

Duz hij moet nu 700 MB blijven en geen 700 terrabyte worden :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

*topic hooghoudend* :)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:42

Nicap

Tsssk....

Ik had het best willen uitleggen, maar je bent me te ongeduldig. Dus helaas.

Verwijderd

Nee das niet prima. Je moet bij Video kiezen voor DivX-compressie, en bij filters even resize toevoegen en zeggen dat je naar een resolutie wil resizen waarbij de nieuwe horizontale resolutie door 32 deelbaar is. Controlleer bij Audio ook even dat 'Direct stream copy' geselecteerd is, want de audio moet gewoon blijven zoals het is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 februari 2001 22:06 schreef Straatje het volgende:
Nee das niet prima. Je moet bij Video kiezen voor DivX-compressie, en bij filters even resize toevoegen en zeggen dat je naar een resolutie wil resizen waarbij de nieuwe horizontale resolutie door 32 deelbaar is. Controlleer bij Audio ook even dat 'Direct stream copy' geselecteerd is, want de audio moet gewoon blijven zoals het is.
Hey thanx man, alles ingesteld en hji is nu aan het ratelen nu nog ff 11 uur wachten :Z

Maar goed dan kijk ik em morgen wel.
Op zondag 18 februari 2001 22:01 schreef Nicap het volgende:
Ik had het best willen uitleggen, maar je bent me te ongeduldig. Dus helaas.
Hoi ik ben 13 en jij? Wat ben jij voor kleuter man. Post dan nix, en ga terug in dat graf waar je vandaan komt ... enorme proleet.
Pagina: 1